Kontroverza u Francuskoj

Sportski div morao povući prodaju hidžaba namijenjenog trkačicama

P. N.

FOTO/Wikimedia Commons

FOTO/Wikimedia Commons

Zbog svakodnevnih prijetnji, Decathlon je povukao ideju iz realizacije.



Francuski brend sportskih proizvoda, Decathlon, ukinuo je plan o prodaji sportskog hidžaba za muslimanske žene u Francuskoj. Odluka je rezultat ogorčenog djela političara i javnih protesta, javlja britanski Telegraph. Francuski političari, uključujući i one iz stranke predsjednika Emmanuela Macrona, pozvali su na bojkot Decathlonovih proizvoda u slučaju da lanac krene s prodajom marama posebno dizajniranih za trčanje.


Ministrica zdravstva, Agnès Buzyn izjavila je da je sportski hidžab utjelovljena “vizija žena koju ne dijelim… smeta mi sve što dovodi do diferencijacije. Više bih voljela da francuski brend ne promovira maramu”, prenosi Telegraph. Njezine primjedbe odjek su oštrih kontroverzi u Francuskoj od prije tri godine zbog “burkini” kupaćih kostima, omiljen kod konzervativnih muslimanskih žena. Nekoliko odmarališta na francuskoj rivijeri je zabranilo nošenje spomenute odjeće koja pokriva veći dio tijela, na svojim plažama. Najviši francuski sud kasnije je presudio da su zabrane nezakonite.


Aurore Bergé, zastupnica iz stranke Macrona, izjavila je da će bojkotirati trgovine Decathlona zbog sportskog hidžaba jer nisu poštovale francuske vrijednosti. “Moj izbor kao žene i građanke bit će da više ne vjerujem brendu koji krši naše vrijednosti”, napisala je u Twitter objavi. Prvotno je Decathlon branio odluku o sportskom hidžabu, rekavši da “promiče vrijednosti tolerancije i raznolikosti dopuštajući pomnim muslimanskim ženama da vježbaju u javnosti dok poštuju tradicionalna pravila oblačenja.”




Kasnije su odustali od ideje, nakon što su primili “val uvreda i prijetnji” zbog odjeće. „Osoblje u našim trgovinama uvrijeđeno je i ugroženo, a ponekad i fizički”, objavila je tvrtka. “Suspendiranje planova za prodaju ovog proizvoda u Francuskoj događa se zbog sigurnosti našeg tima”, izjavili su iz Decathlona nakon primljenih neprijateljskih telefonskih poziva. Telegraph prenosi da druga dva velikana sportske odjeće, Nike i Uniqlo, već prodaju sportske hidžabe u Francuskoj, ali Decathlon je rasplamsao posebnu ljutnju jer je u francuskom vlasništvu i sa sjedištem u Francuskoj.


FOTO/Nike


FOTO/Nike


Francuska je zabranila veo za cijelo lice 2010. godine. Učenicima je zabranjeno nositi marame u državnim školama od 2004. godine, a radnicima u javnom sektoru nije dopušteno nositi hidžab, veo ili druge upečatljive vjerske simbole. Francuski čelnici kažu da zabrane proizlaze iz sekularne tradicije države i strogog razdvajanja religije i države. Iz Telegrapha kažu da drugim zemljama, poput Velike Britanije, marame i velovi izazivaju relativno malo javnih kontroverzi. Zastupnica Fiona Lazaar branila je Decathlon. Izrazila je žaljenje što se trgovac poklonio “rasističkim prijetnjama i neobuzdanoj islamofobiji”. U srijedu su francuski mediji istaknuli da su britanski i drugi inozemni komentatori sportski hidžab smatrali “smiješnim”. Na internetskoj stranici lista Le Parisien navode se Washington Post, Guardian i bivši novinar BBC-ja, Farrah Jassat, koji je tweetao: “Francuski političari moraju preboljeti svoju opsjednutost policijskim radom oko toga što muslimanske žene nose”, prenosi Telegraph.