Negativna recenzija

Pravna bitka: Priča o nastradalom psu, čovjeku i jednoj negativnoj recenziji zbog koje je završio na sudu

Portal Novilist.hr

FOTO/Pixabay

FOTO/Pixabay

Mnogi čitaju i pišu online recenzije na različite usluge i ponude. No, postoje mnogi slučajevi kada se korisnik zbog toga nađe pred vratima sudnice.



FLORIDA – Objavljivanje recenzija na internetu postalo je druga priroda za mnoge korisnike. 82 posto odraslih kaže da su barem dio vremena čitali online recenzije, prema studiji centra “Pew Research” tako da kad imaju loše iskustvo s tvrtkom, pišu recenzije za druge korisnike, prenosi MSN.


Ali za jednog čovjeka na Floridi, ono što je on smatrao jednostavnom recenzijom, pretvorilo se u dugogodišnju bitku na sudu.


Nesretan slučaj psa Rembrandta


“Nikad nisam pomislio da ću biti tužen zbog svega što pišem. Nema razloga za reći ništa osim istine”, rekao je Tom Lloyd koji dodaje i da ga je istina i uvaljala u nevolju.




Njegove nevolje su započele kada je njegova 10-godišnja pudlica Rembrandt odjednom oboljela. Lloyd se požurio u obližnju bolnicu za životinje “DeLand”, gdje kaže da mu je rečeno da mu pas treba hitnu operaciju zbog, vjerovalo se, puknuća slezene. 


“Pitao sam hoće li to sada učiniti, a oni su odgovorili da hoće”, prisjeća se Lloyd.


Kaže da mu je šest sati kasnije klinika javila da dođe po Rembrandta jer mogli pronaći kirurga. Odveo je psa u drugu kliniku, ali tamo mu je rečeno da je prekasno – Rembrandt će morati biti eutanaziran.


Lloyd kaže da je njegov pas zaslužio priliku koja mu nije pružena. “Da je umro na operacijskom stolu, shvatio bih.”, objašnjava.


Poslije je objavio recenziju na “Yelpu” napisavši: “Osoblje je potratilo šest sati Rembrandtova života i uništilo svaku mogućnost zbog koje je mogao živjeti. Naš je Rembrandt zaslužio bolji posljednji dan.”


Tužba veterinara i bolnice


Tjedan dana kasnije, bolnica “DeLand”  i veterinar Thomas MacPhail tužili su Lloyda zbog klevete, tvrdeći da su njegove izjave “lažne” i “objavljene zlonamjerno i bezobzirno”. 


Lloyd kaže: “Otkrivam da nije uvijek jeftino dati istinitu recenziju jer ako druga osoba ima novac, može te odvesti u zemlju.”


Kada je “CBS This Morning” razgovarao s njim u svibnju, Lloyd je dugovao 26,000 dolara u zakonskim računima, više od svojih 20,000 godišnjeg socijalnog osiguranja.


Nije jedini slučaj


Lloyd nije jedina osoba koja je tužena. Prošle godine, njujorška je liječnica tužila svoju pacijenticu za milijun dolara zbog objavljivanja negativnih online recenzija. Čovjek je u Kansasu bio tužen zbog recenzije od tri zvijezdice na TripAdvisoru koje je “dao” tematskom parku, a ženu iz Južne Karoline tužio je restoran u kojem je tvrdila da su joj odbili kupon.


“Vidimo porast broja pojedinaca koji su tuženi zbog riječi koje ostavljaju na mreži”, izjavio je Evan Mascagni koji radi za projekt sudjelovanja javnosti. Kaže da su mnoge tužbe jednostavno usmjerene na zastrašivanje. Zovu se “SLAPP” tužbe (za stratešku tužbu protiv sudjelovanja javnosti).


SLAPP tužba


“Zbog SLAPP- se ne ide na sud tražiti pravdu, oni samo pokušavaju ušutkati ili zastrašiti kritičara”, kaže Mascagni.


Neke države imaju zakone protiv SLAPP tužbi, ali ne postoji federalni anti-SLAPP statut.


Ranije ove godine, Savezna trgovinska komisija započela je s otkrivanjem tvrtki koje su u svoje potrošačke ugovore stavljale klauzule koje krše Zakon o pravednosti potrošača.


Veterinar odbio operaciju


Thomas Lloyd je na kraju uzvratio protutužbom. Ranije ove godine, dvojica bivših veterinara iz “DeLanda” dali su izjavu pod prisegom da je veterinar MacPhail odbio napraviti operaciju i umjesto toga otišao na odmor.


Nakon što su odvjetnici bolnice doznali za intervjue s Lloydom, slučaj je brzo riješen.


“Ne bi trebali biti u stanju pokušati financijski slomiti nekoga samo zato što im se ne sviđa ono što kažete.”, zaključuje Lloyd.


Bolnica za životinje “DeLand”, koja je sada pod novim vlasništvom, nije odgovorila na zahtjeve medija  za komentar. MSN prenosi da veterinar MacPhail, više ne radi u toj bolnici.