Dobar posao domaćih putničkih agencija

Agencije na more dovele dva milijuna ljudi, domaćih turista sve manje.

Hina

Od ukupnog broja stranih turista koji su u Hrvatsku prošle godine došli posredstvom domaćih agencija, najviše ih je, 27,3 posto ili 546,4 tisuće, bilo iz Njemačke, što je 8 posto više nego u 2014., a Nijemci su ostvarili i najviše 'agencijskih' noćenja, 31,5 posto ili 4,2 milijuna, što je 9,3 posto više.



ZAGREB – Posredstvom domaćih putničkih agencija u Hrvatsku je na višednevna putovanja prošle godine došlo gotovo dva milijuna stranih turista koji su ostvarili 13,3 milijuna noćenja, što je 4, odnosno 3 posto više u odnosu na 2014., podaci su Državnog zavoda za statistiku (DZS).


Riječ je o podacima iz godišnjeg istraživanja DZS-a broju i prometu putničkih agencija, kojih je u Hrvatskoj prošle godine poslovalo 1.053 s ukupno 4.770 zaposlenih, od kojih 2.930 za stalno.


Od ukupnog broja stranih turista koji su u Hrvatsku prošle godine došli posredstvom domaćih agencija, najviše ih je, 27,3 posto ili 546,4 tisuće, bilo iz Njemačke, što je 8 posto više nego u 2014., a Nijemci su ostvarili i najviše ‘agencijskih’ noćenja, 31,5 posto ili 4,2 milijuna, što je 9,3 posto više.




Svi ostali strani turisti su u dijelu stranih noćenja posredstvom agencija ostvarili znatno manje udjele od Nijemaca, ispod 10 posto, pa su tako na drugom mjestu s udjelom u stranim noćenjima od 9,8 posto turisti iz Ujedinjene Kraljevine, a treći Talijani, s udjelom od 6,6 posto. Slijede Česi sa 6,4 posto agencijskih stranih noćenja, Austrijanci i Poljaci sa po 6 posto, Slovenci sa 4,5 posto te Francuzi sa 4 posto.


Izvješće pokazuje i da su od tih prvih osam tržišta, uz Nijemce, poraste noćenja posredstvom agencija ostvarili još Slovenci, Britanci i Austrijanci, dok su ostali ostvarili pad noćenja, od kojih najveće od 17, odnosno 10 posto Poljaci i Francuzi.


Najveći pad noćenja preko domaćih agencija zabilježen je pak s ruskog tržišta, od čak 54 posto. Pritom je posredstvom agencija lani došlo 51 posto manje Rusa nego godinu dana prije, odnosno njih tek 18,2 tisuće.


Strani turisti su u agencijskim aranžmanima u Hrvatskoj prošle godine najviše noćili u hotelima i aparthotelima, njih nešto više od 45 posto, te potom u obiteljskom smještaju, njih oko 40 posto, dok su ostali birali druge vrste smještaja (kampove, turistička naselja i ostalo).


Domaći turisti manje višednevno putovali preko agencija


Domaći turisti su, za razliku od stranih, prošle godine za svoja višednevna putovanja manje koristili usluge domaćih agencija. Ukupno ih se za to odlučilo 520,2 tisuće ili 4 posto manje nego u 2014., a na tim su putovanjima ostvarili i 6 posto manje noćenja ili 2,1 milijun.


U Hrvatskoj su pritom domaći turisti ostvarili poraste, jer ih je 284,4 tisuće ili 4 posto više posredstvom agencija išlo na višednevna putovanja po zemlji, ostvarivši i porast noćenja od 7,4 posto ili 1,2 milijuna, i birajući pritom najviše za smještaj hotele, njih više od 65 posto.


U strane zemlje je pak domaćih turista višednevno s agencijama putovalo 12,4 posto manje nego u 2014., ili njih 235,8 tisuća, koji su ostvarili i gotovo 20 posto manje noćenja ili 951,1 tisuću.


U inozemstvo su domaći turisti na više dana preko agencija najviše putovali u Italiju, Austriju, Njemačku, Češku i Bosnu i Hercegovinu, ali ih je samo u Njemačku i BiH išlo više nego u 2014.


Na jednodnevnim putovanjima po Hrvatskoj manje domaćih, ali u inozemstvo više


U segmentu jednodnevnih putovanja domaće agencije su prošle godine ukupno zabilježile minus od 10 posto u odnosu na 2014., s ukupnih 287,6 tisuća domaćih turista, od kojih su većina ili 227,5 tisuća bili oni koji su jednodnevno putovali po Hrvatskoj, ali je to i pad od 15 posto u odnosu na 2014.


S druge strane, domaćih je jednodnevno u strane zemlje s agencijama išlo gotovo 16 posto više ili njih 60,1 tisuću, i to najviše u Austriju, Italiju i Sloveniju.