Zaredali incidenti

ZAŠTO GORE AUTOBUSI U RIJECI? U Autotroleju tvrde da zadnji požar nema veze s prethodnima

Marinko Glavan

Viškovo, 10. ožujka 2018. (linija 20) / Foto Damir ŠKOMRLJ

Viškovo, 10. ožujka 2018. (linija 20) / Foto Damir ŠKOMRLJ

U Autotroleju tvrde da ovaj incident nije povezan s prethodna tri, budući da je riječ o drugom tipu autobusa, znatno novijem od MAN-ova iz devedesetih na kojima su izbila sva tri prethodna požara, a ni pozicija na kojoj je došlo do zapaljenja nije ista



RIJEKA – Najnoviji, četvrti u nizu požara na autobusima Autotroleja u zadnje vrijeme, do kojeg je došlo na liniji broj 20 Viškovu proteklog vikenda, najvjerojatnije je izbio zbog oštećenja na elektroinstalacijama u motoru – kazao je za Novi list Marin Rajčić, direktor gradskog prijevozničkog poduzeća.


Iako se točan uzrok požara još utvrđuje, Rajčić ističe kako po svemu sudeći ovaj incident nije povezan s prethodna tri, budući da je riječ o drugom tipu autobusa, znatno novijem od MAN-ova iz devedesetih na kojima su izbila sva tri prethodna požara, a i pozicija na kojoj je došlo do zapaljenja nije ista kao u prethodnim slučajevima.


Druga serija


– Najbitnije je da nitko od putnika nije ozlijeđen, kao ni vozač, koji je zaista brzo reagirao, zaustavio vozilo te krenuo gasiti požar s vatrogasnim aparatom. U ovom trenutku nam još uvijek nije poznato što je uzrokovalo požar, no, prema informacijama s kojima raspolažemo došlo je do oštećenja na elektroinstalacijama u motornom prostoru. Navedeno oštećenje nije bilo moguće uočiti na redovnim servisima i pregledima vozila, jer su žice elektroinstalacije postavljene u zaštitne rebraste cijevi. Autobus će biti detaljno pregledan i utvrdit će se točan uzrok zapaljenja, a bit će obavljeno i vještačenje.




Buzdohanj, 13. siječnja 2018. (linija 12) / Foto Sergej DRECHSLER


Buzdohanj, 13. siječnja 2018. (linija 12) / Foto Sergej DRECHSLER



Isto tako treba naglasiti kako ovaj slučaj zapaljenja vozila nije identičan prijašnjim slučajevima, odnosno kako najvjerojatnije nije riječ o istom kvaru, obzirom na poziciju samog zapaljenja. Također, ovdje je riječ o drugoj seriji vozila, odnosno riječ je o mlađem vozilu, koje je nabavljeno 2005. godine, te ne bih dovodio u korelaciju ovaj požar i one prijašnje – kaže Rajčić.


Istraga još traje


Prema njegovim riječima, iz Rijeka plusa, gradske tvrtke koja, između ostalog servisira vozni park Autotroleja, tvrde kako se kvar nije mogao predvidjeti, a autobus koji se zapalio zadnji put je bio na periodičnom servisu 22. siječnja ove godine, kada su učinjene sve potrebne kontrole, a prije samo desetak dana na vozilu je obavljena zamjena ulja i filtera.


Drenova, 9. siječnja 2018. (linija 11) / Foto Sergej DRECHSLER


Drenova, 9. siječnja 2018. (linija 11) / Foto Sergej DRECHSLER



Što se tiče prethodnih triju požara, uzroke još uvijek utvrđuje sudski vještak, a Rajčić kaže kako se uskoro očekuju rezultati.


– Procjenjujem kako će se određeni dijelovi gdje je došlo do požara poslati na laboratorijsku analizu. Isto tako, u suradnji s proizvođačem, obavljen je pregled preostalih vozila te serije iz 1997. i 1998. godine, te su vozila ponovno puštena u promet nakon što su preventivno zamijenjeni neki sklopovi motora – kaže Rajčić.