Projekt bez kraja

Viškovska obilaznica trebala je biti gotova još prije dvije godine. Sada tek ide novi natječaj

Darko Pajić

Foto: Ivica Tomić

Foto: Ivica Tomić

Optimističan scenarij kaže kako bi izgradnja ponovo mogla započeti tijekom ove jeseni, a cesta do Marišćine bi mogla biti otvorena negdje sredinom iduće godine



Nakon punih 5 godina od početka izgradnje tzv. viškovske obilaznice, ceste duge desetak kilometara, koja povezuje Rujevicu s odlagalištem otpada na Marišćini, postoje konkretnije naznake da bi se gradnja mogla nastaviti. Projekt bez kraja definitivno je zaustavljen u jesen prošle godine nakon što su u Hrvatskim cestama donijeli odluku o raskidu ugovora s tvrtkom Hidroelektra Niskogradnja.


Ta odluka je objektivno donesena prekasno, jer Hidroelektra i ranije zbog svojih poslovnih problema, nije bila u stanju izvršavati ugovorne obaveze, a to najbolje potvrđuje podatak da je cesta trebala biti završena u roku od dvije godine nakon što je gradnja počela sredinom 2013. godine.


Prema informacijama direktora Sektora za građenje i rekonstrukciju Tomislava Dragovana iz Hrvatskih cesta, ugovor o građenju i formalno je raskinut s tvrtkom Hidroelektra u veljači ove godine nakon pet mjeseci intenzivnih pregovora.   


Sedam mjeseci rada




– Pozivali smo više puta izvođača da se vrati na gradilište, jer nam je bilo u interesu nastaviti izgradnju znajući kako raskid ugovora donosi dodatne komplikacije i gubitak vremena. Hidroelektra je obaviještena o raskidu i sada moraju predati projektnu dokumentaciju i osloboditi gradilište od njihovih strojeva, opreme i materijala.


To se još nije dogodilo. Riječ je o tvrtki koja se nalazi u financijskim i organizacijskim poteškoćama, pa očekujemo da će i to biti odrađeno tijekom narednih nekoliko mjeseci. U međuvremenu je okončan obračun i pripremljena je dokumentacija za pokretanje postupka javne nabave, te bi natječaj za izbor novog graditelja trebao biti raspisan sredinom ovog mjeseca. Također će biti proveden i natječaj za izbor nadzora. Procijenjena vrijednost preostalih radova iznosi 35 milijuna kuna, ali definitivan odgovor na pitanje cijene mogu dati samo ponude na natječaju. Utvrđen je i novi rok, pa bi obveza novog graditelja bila da cesta bude završena u roku od sedam mjeseci nakon uvođenja u posao – kazao je Dragovan.


Ono što je u ovom trenutku još uvijek nepoznato jest odgovor na pitanje koliko bi mogla potrajati natječajna procedura, koja je u ovom slučaju dodatno komplicirana zato što se mora precizno i točno evidentirati stanje napuštenog gradilišta i dosad obavljenih radova.


Potrebna i sanacija


Bit će potrebna i sanacija dijela nekvalitetno obavljenog posla, pa se zbog svega toga pretpostavlja kako će zainteresirane građevinske tvrtke imati podosta dodatnih pitanja i provjera na samom natječaju. Uvijek su moguće i žalbe na odluku o odabiru, koje također mogu dodatno prolongirati cijeli postupak.


Prema optimističnom scenariju, novi graditelj ceste do Marišćine mogao bi biti poznat tijekom ove jeseni, a to znači da bi cesta u najboljem slučaju mogla biti završena i puštena u promet negdje sredinom naredne godine, čak šest godina nakon početka izgradnje. To znači da se još najmanje tri do pet mjeseci ništa neće raditi na viškovskoj obilaznici, cesti koja već godinama služi građanima isključivo za rekreaciju i šetnju, iako je iznimno važna radi prometnog rasterećenja ceste, koja prolazi kroz Mariniće i Viškovo.  


Raskid ugovora sigurno donosi i dodatne financijske troškove investitoru, koji je još uvijek prošao bitno bolje od lokalnog stanovništva Rijeke i Viškova. Nakon silnih godina čekanja svima preostaje ponovo i iznova čekati, odnosno imati još živaca i strpljenja za nove epizode u beskrajnoj sapunici koja se prikazuje pod nazivom »Cesta do Marišćine«. Nakon dosadašnjih iskustava optimistične najave novih rokova nitko ne može uzimati previše ozbiljno. Sapunica će sigurno još dugo potrajati.