Odluka Nadzornog odbora

Vedran Tićac nakon šest mjeseci smijenjen iz Uprave Luke Rijeka

Darko Pajić

Na njegovo mjesto imenovan je još jedan državljanin Poljske, Bartlomiej Pastwa, koji u Rijeku dolazi iz luke Dubai



RIJEKA Na jučerašnjoj sjednici Nadzornog odbora Luke Rijeka d.d. usvojena je odluka o smjeni Vedrana Tićca koji više nije član Uprave Luke, a na njegovo mjesto imenovan je još jedan državljanin Poljske, Bartlomiej Pastwa. Tićac je postavljen za člana Uprave u kvoti najvećeg pojedinačnog dioničara Luke, poljske tvrtke OT Logistics, a smjena se dogodila svega šest mjeseci nakon formiranja nove Uprave. Na njezinom čelu i dalje ostaje Jedrzej Mierzewski, a članovi su i dalje Tomislav Kalafatić, koji je zadužen za financije te Bartlomiej Pastwa, koji ima respektabilno radno iskustvo u lučkoj komercijali i operativi. On je također imenovan u kvoti OT Logisticsa, a u Rijeku dolazi iz luke Dubai, gdje je radio posljednja tri mjeseca. Prethodno je proveo gotovo 12 godina u Pomorskoj agenciji Gdynia na dužnostima menadžera zaduženog za čartering i sektor agencija, a također ima iskustvo rada kao broker i agent u brodarstvu. Iako odlazi iz Uprave, Vedran Tićac ipak ostaje u tvrtki, vjerojatno na nekom novom radnom mjestu.


O razlozima smjene Vedrana Tićca nema službenog komentara predstavnika Nadzornog odbora, ali je svakako riječ o zoni odgovornosti OT Logisticsa, tvrtke koja je i operativno preuzela upravljanje Lukom prije gotovo šest mjeseci, kada je umjesto Vedrana Devčića imenovan Jedrzej Mierzewski. Izvjesno je također kako zasad nema opipljivih i pozitivnih rezultata u najvažnijem segmentu rada tvrtke Luka, jer se u prvih pet mjeseci ove godine uglavnom bilježi pad prometa po svim vrstama tereta. Ukupno je promet Luke manji za 11 posto i prošle godine u prvih pet mjeseci ostvareno je 1.059.305 tona, a ove godine 939.386 tona. Generalni teret smanjen je za 12 posto, rasuti teret za 10 posto, a drvo za 17 posto i jedino je promet kontejnera u bazenu Rijeka ostao na sličnoj razini kao i prošle godine, odnosno smanjen je za 1 posto.


Iznimka je tek kontejnerski promet na Brajdici, gdje je vodeći partner filipinski ICTSI, te je na Brajdici u prvih 5 mjeseci pretovareno 93.572 TEU-a, što je za 13 posto više nego prošle godine. Kako iz navedenih brojki proizlazi, nova Uprava Luke Rijeka d.d.i poljski OT Logistics zasad ne pokazuju pozitivan pomak u segmentu prometa, već je upravo suprotno. Državna tajnica za more Maja Markovčić Kostelac također potvrđuje kako zasad nema razloga za zadovoljstvo kada je riječ o prometu Luke.




– Nismo zadovoljni rezultatima prometa, ali zasad nema razloga za paniku. Pratimo stanje, analiziramo podatke i nećemo ništa prepustiti slučaju. Već smo organizirali sastanak u Ministarstvu mora s predstavnicima Uprave Luke, Nadzornog odbora i Lučke uprave Rijeka kako bismo vidjeli što se dosad realiziralo u odnosu na obećanja i planove u trenutku kada je dogovorena prodaja dionica OT Logisticsu. Očekujemo pozitivan zaokret u dinamici prometa. Donekle postoje i objektivne okolnosti za pad prometa u prvom kvartalu. Postoje i obećanja da će promet porasti do kraja godine, kao i da će Uprava i NO uskoro razgovarati o novom poslovnom planu i usvojiti ga. Upozorili smo i na kašnjenje u ispunjavanju obveza povezanih s realizacijom CEF projekata jer je to neprihvatljivo i nedopustivo. Nećemo dozvoliti kašnjenje investicija u bazenu Rijeka. Također smo upozorili na potrebu da tvrtka počne razgovarati s Lučkom upravom Rijeka o koncesijskom ugovoru i rješavanju međusobnih odnosa. S druge strane, zadovoljni smo rastom kontejnerskog prometa na Brajdici i optimisti oko natječaja za koncesionara na Zagrebačkoj obali – kazala je Maja Markovčić Kostelac, koja nije željela komentirati kadrovske promjene, naglašavajući kako su one u kvoti OT Logisticsa.


Izvjesno je ipak kako će u svemu biti ključni rezultati prometa Luke, kao i da su moguće reakcije od strane resornog ministarstva ukoliko u tom segmentu uskoro ne bude pozitivnog pomaka. Proces odlučivanja oko kadrova više nije jednostavan i za svaku eventualnu promjenu bit će potrebno postići i suglasnost predstavnika mirovinskih i investicijskih fondova, koje su također vlasnici značajnog vlasničkog udjela u Luci. Država više nije najvažniji čimbenik u upravljanju lukom, pa sada tek preostaje vidjeti što će resorno Ministarstvo, odnosno hrvatska Vlada, moći učiniti ako se pad prometa Luke nastavi.