Skoro pa nemoguće doći

Unatoč obećanjima ostali bez pristupa na državnu cestu: Hrvatske ceste izolirale lokal ‘Marišćina’

Andrej Petrak

Foto: Roni Brmalj

Foto: Roni Brmalj

Potencijalni gost tog kafića iz smjera Viškova može doći tako da se okrene kod raskršća za Studenu pa onda skrene s nove asfaltirane trase na blatni »bajpas«, ili tako da ignorira znakove obilaska koji ga dočekuju pri dolasku na vrh Pogleda i uputi se starom trasom Petrolejke pored plinske stanice do objekta caffea



RIJEKA Objekt Zelena dolina, uz Petrolejsku cestu, u kojem već dugi niz godina djeluje caffe bar, poznat ponajprije kao Marišćina, izgradnjom ceste D427 ostat će u potpunosti bez pristupa s glavne ceste, blokiran na staroj, odavno raskopanoj i blatnoj trasi dosadašnje županijske prometnice, plaši se vlasnik objekta Ibrahim Hrštić.


Hrvatske ceste, investitor izgradnje nove državne ceste, što vodi do Centra za gospodarenje otpadom Marišćina, a služit će i kao obilaznica Viškova, prije nekoliko dana preusmjerili su promet na dionici od Pogleda u Marčeljima prema raskršću za Studenu na već dovršeni i asfaltirani dio trase ceste D427 zaobilazeći u potpunosti objekt Zelena dolina. Premda u projektnom rješenju nove obilaznice postoji definiran pristup Hrštićevom objektu, mjesto gdje bi taj pristup trebao biti uređen trenutno je blokiran betonskim bloketima.


Potencijalni gost tog ugostiteljskog objekta tako do kafića trenutno iz smjera Viškova može doći tako da se okrene kod raskršća za Studenu pa onda skrene s nove asfaltirane trase na blatni bajpas koji je mjesecima, zbog izgradnje ceste D427 koja se oteže u nedogled, služio kao glavna prometnica, ili tako da ignorira znakove obilaska koji ga dočekuju pri dolasku na vrh Pogleda i uputi se starom trasom Petrolejke pored plinske stanice do objekta caffe bara.


»Bajpasirani« problem




Hrvatske ceste time su konačno ostvarile svoje najave o »bajpasu«, kojim su privremeno omogućili neometano prometovanje asfaltom, do završetka izgradnje čitave ceste D427, čiji se rokovi izgradnje neprestano pomiču sve dalje i dalje, pa je sad pitanje hoće li nova državna prometnica biti uopće dovršena i sljedeće godine.


No, time su ujedno i »bajpasirali« problem koji su imali, jer se promet po glavnoj cesti za Klanu i Sloveniju mjesecima odvijao po blatu i prašini, a dijelom i po privatnom parkiralištu objekta Zelena dolina. Vlasnik objekta Ibrahim Hrštić pred nešto više od mjesec dana na nekoliko je sati blokirao promet tim pravcem, lancem ogradivši svoj posjed, jer mu je zbog otezanja s radovima onemogućeno korištenje privatnog posjeda, ali i normalno poslovanje kafića u objektu, kojeg je dao u najam.


Unatoč opetovanim pokušajima mjesecima nije bio mogao dobiti nikakvu informaciju po tom pitanju od Županijske uprave za ceste, Hrvatskih cesta ili Općine Viškovo. Ujedno je još u srpnju bio istekao ugovor sa Županijskom upravom za ceste o korištenju njegovog parkinga pa budući da mu nije preostalo ništa drugo odlučio se učiniti potez upozorenja, postavljanjem lanca.


Nakon nekoliko sati lanac je maknuo, pojašnjavajući da je ljudima želio omogućiti normalan povratak s posla, a sljedećih dana ipak je postignut dogovor sa Županijskom upravom za ceste. Potpisan je novi aneks ugovora kojim se ŽUC obvezao do 31. listopada asfaltirati parkiralište, koje se toliko dugo koristilo kao dio glavne prometnice, ali i platiti zaostatke za unajmljivanje tog prostora, koje mjesecima nisu bile uplaćivane, kao i troškove odvjetnika te naknadu za izgubljenu zaradu, zbog činjenice da se korištenje nekretnine kao paralelne prometnice oteglo preko ugovorenog roka, te otežanog poslovanja zbog buke i prašine.


Taj je dogovoreni 31. listopada došao i prošao, novci doista jesu uplaćeni, ali od asfaltiranja još ni »a«, a zbog novog režima prometovanja pristup objektu još više otežan. Ibrahimu Hrštiću nekretnina sve više postaje mrtvi kapital, jer i zakupac je već najavio odlazak zbog nemogućih uvjeta poslovanja, a uvjeren je da postoji opasnost da objekt s urednim dozvolama, koji uz glavnu cestu stoji još od sedamdesetih godina, ostane u potpunosti izoliran.


Betonski blokovi


U ŽUC-u nikakvu konkretnu informaciju već danima nije mogao dobiti, dok je od radnika Hidroelektre, izvođača radova na cesti D427 mogao čuti neslužbene informacije da su dobili nalog u potpunosti zatvoriti staru trasu Petrolejke, s koje je njegov objekt oduvijek imao pristup.


– Nema reda, nema tko da te primi i ljudski sasluša. Razočaran sam, nemam više snage boriti se. Prilaz mom objektu planiran je u projektnom rješenju, ali sad nakon što su preusmjerili promet čujem da bi mogli u potpunosti zatvoriti staru trasu. Još su ondje gdje bi po projektu trebao biti prilaz objektu stavili betonske blokete tako da gostima mog zakupca spriječe lak pristup. Je li to nečija malicioznost, osvećuje li se meni netko na taj način, ne znam. Dočim sam ja u listopadu potpisao taj novi ugovor, oni su na sve očito zaboravili, objašnjava Ibrahim Hrštić.



Ravnatelj Županijske uprave za ceste Primorsko-goranske županije Georg Žeželić demantira da je ostvarivanje pristupa do objekta Zelena dolina ikad bilo upitno.


– Dogovor je takav da se asfaltira parkiralište i da se napravi prilaz do objekta. Nadzorni inženjer je ozbiljan čovjek, a trenutno još rješavamo asfaltiranje. Hrvatske ceste su se obvezale to i napraviti. Sa svoje strane učinit ću sve da se ovaj problem riješi. Obvezali smo se pomoći, a ja do svoje riječi držim, poručio je Georg Žeželić.



Nije siguran ni hoće li uopće s buduće brze državne ceste biti moguće realiziran pristup njegovom objektu, onako kako to stoji u projektnom rješenju. Nešto niže od njegova objekta već su obavljeni zemljani radovi za pristup do plinske stanice, pa mu sve izgleda da će ubuduće pristup starom cestom iz Marčelja biti blokiran.


– Do plinske stanice dolazit će se ovim novim pristupom s državne ceste, a bojim se da ih ništa ne sprečava da nakon toga zatvore i blokiraju u potpunosti prilaz starom cestom do mog objekta. Sve što želim jest da mi jedna od uključenih institucija potvrdi da će mi prilaz biti i dalje osiguran, da će taj kratak komad stare trase ceste i dalje biti asfaltiran, kako bi ljudi mogli doći do objekta. No od nikoga odgovornog riječ čuti nije, brine se vlasnik Zelene doline.