Nakon 10 mjeseci

SANIRAN VIJADUKT Prije špice sezone normaliziran promet od Orehovice do Čavala

Darko Pajić

Prva cjelovita sanacija vijadukta Svilno izgrađenog prije 45 godina  / snimio M. GRACIN

Prva cjelovita sanacija vijadukta Svilno izgrađenog prije 45 godina / snimio M. GRACIN

Osim asfalta obnovljeni su svi nosivi stupovi, popravljeni oštećeni i degradirani dijelovi betonske konstrukcije stupova i naglavnica, zamijenjene su sve prijelazne naprave te sanirani pješački kolnici i sustav odvodnje



Sanacija vijadukta Svilno na dionici Orehovica – Čavle ovoga vikenda je okončana te je prije ulaska u prometnu špicu turističke sezone normaliziran promet, koji se sada odvija na sva četiri prometna traka. Riječ je o investiciji »Autoceste Rijeka – Zagreb« vrijednoj oko 6,6 milijuna kuna i radovima koji su potrajali desetak mjeseci tijekom kojih se promet odvijao na jednom prometnom traku. Unatoč tome nije bilo stvaranja gužvi niti većih zastoja osim što se promet odvijao usporeno.


Kako ističu u ARZ-u, ovo je prva cjelovita sanacija vijadukta Svilno, koji je izgrađen prije 45 godina. Vijadukt Svilno se nalazi u horizontalnoj krivini radijusa 225 metara, a sastoji se od dvaju vijadukata od kojih svaki ima ukupan raspon od oko 210 metara. Na južnom kolniku u potpunosti je postavljen novi asfalt, a na sjevernoj strani nije provedeno asfaltiranje, jer je ovdje novi kolnik postavljen prije 12 godina. Osim navedenog, obnovljeni su svi nosivi stupovi, popravljeni oštećeni i degradirani dijelovi betonske konstrukcije stupova i naglavnica, zamijenjene su sve prijelazne naprave te sanirani pješački kolnici i sustav odvodnje. Vijadukt Svilno inače je bio jedan od prvih većih objekata izgrađenih na trasi autoceste Rijeka – Zagreb u vrijeme kada se ona tek počinjala graditi. Ugovor za sanaciju sklopljen je između ARZ-a i poslovne udruge Spegra Inženjering d.o.o. (vodeći član), Split i Colas Hrvatska d.d., Varaždin. Sanaciju nosivih stupova postupkom hidro demoliranja izvela je tvrtka Sitolor d.o.o. iz Slavonskog Broda kao podizvođač vodećeg člana poslovne udruge.


Ovoga ljeta se na riječkoj obilaznici ne planiraju značajniji radovi, pa više ne bi trebalo biti ograničenja u prometu. Do kraja godine trebala bi biti završena projektna dokumentacija za obnovu kolnika na dionici obilaznice od benzinskih crpki na Vratima Jadrana do ulaska u tunel Jušići, gdje počinje autocesta Rijeka – Rupa. Neslužbene su procjene kako bi asfaltiranje na ovoj lokaciji moglo biti u realizaciji u prvoj polovici iduće godine. Osim navedenog u nadležnosti Hrvatskih cesta je priprema projekta izgradnje dodatnih lokalnih izlaza i spojeva na čvoru Orehovica u drugoj i trećoj fazi. Druga faza predviđa izgradnju nove izlazne rampe za sva vozila koja dolaze do Orehovice iz smjera čvora Čavle (Zagreba) te nastavljaju put prema centru Rijeke, odnosno izgradnje nove ulazne rampe za sva vozila iz smjera centra grada (Ulica Franje Račkog). Treća faza ujedno je i najskuplja, jer se predviđa izgradnja nadvožnjaka preko osi obilaznice kako bi se ostvarila prometna veza za sva vozila koja iz centra grada preko Banskih vrata dolaze do Orehovice.