Projekt

Riječka gimnazija otvara prvi srednjoškolski inovativni laboratorij u Europi

Ingrid Šestan Kučić



Prva riječka hrvatska gimnazija prva je europska srednja škola koja u svoj obrazovni program uvodi model i-laba, inovativnog laboratorija u školi, i to zahvaljujući dvogodišnjem projektu »School i-Labs« koji se financira iz EU fondova s 234 tisuće eura. Pojašnjavajući kako se radi o projektu koji je zasnovan na prvim idejama i-laba koji su prvi put predloženi u poslovnom sektoru Royal Mail in Rugby UK kao odgovor na potrebe rješavanja različitih problema na inovativan način, ravnateljica Riječke gimnazije Jane Sclaunich kaže da je takav obrazovni model već prihvaćen u engleskim, finskim, njemačkim i poljskim obrazovnim sustavima, ali isključivo u visokom obrazovanju. Riječka gimnazija prva će ga u Europi primijeniti na srednjoškolskoj razini obrazovanja.


– U poslovnom sektoru je trend inovativnog mišljenja i kreativnog donošenja odluka ključan za poboljšanje efikasnosti i timskog rada, a taj ćemo model prilagoditi novom okruženju obrazovanja. Željeli smo vidjeti može li i koliko dobro taj model funkcionirati u srednjoškolskom obrazovanju. U tome imamo izvrsne partnere koji imaju puno utakmica u nogama u izradi i provedbi europskih projekata, a ni mi nismo za baciti jer ovo nam je peti veliki europski projekt. Upravo je iskustvo u projektima jedan od razloga kako smo uspjeli dobiti svi zajedno toliko novca, a čeka nas puno posla i kroz dvije godine obveza kvalitetne provedbe od koje očekujemo za naše učenike jedno ziasta jedinstveno iskustvo, kaže ravnateljica.


Riječka gimnazija je nositelj projekta, a ukupno je sedam partnera, uz riječku tu su i tri škole iz Bugarske, Grčke te Portugala. Uz škole kao pratneri pojavljuju se stručnjaci za tehnologiju i razvoj ICT softvera iz Italije i Grčke te ustanove zadužene za edukaciju nastavnika iz Mađarske i riječka Visoka poslovna škola PAR, dok je skriveni partner osnivač škole, Primorska-goranska županija. Ideja je projekta staviti učenike u različita okruženja, od tehnoloških do ekoloških, u kojima će tražiti kreativna rješenja.




– To su kompetencije koje do sada nisu bile prisutne u obrazovanju. U školama takav oblik rada nije funkcionirao. Mi želimo da učenici izađu iz okvira svakodnevnih tehnika istražujući »open schooling« kroz formalno i neformalno učenje. Želimo poticati učenike na kreativno mišljenje i rješavanje problema u različitim okruženjima, gdje će imati ideju i znati je razraditi, pojašnjava Sclaunich.


Kako bi se to moglo realizirati, škola će nabaviti i potrebnu opremu, a stvorit će se i potpuno novo okruženje uređenjem učionice koja je daleko od klasičnog frontalnog pristupa poučavanju. Zbog toga će se namještaj za učionicu naručiti iz Engleske, jer hrvatski distributeri nemaju takvu opremu. Uredit će se prostor koji potiče na drugačiji način učenja, timski rad te će učenici boraviti u radnoj, ali opuštenoj atmosferi. Projekt počinje s prvim danom rujna, a jedan od njegovih rezultata bit će i izrada online softvera koji će učenicima biti alat za podršku. Kroz projekt će se razviti i nastavničke kompetencije i kapaciteti za integraciju inovativnih metoda u svakodnevnu školsku praksu, a realizirat će se i razmjena učenika sa školama partnerima.


PRHG je jedna od perjanica po povlačenju sredstava iz EU fondova u hrvatskom školskom sustavu, a jedina je srednja škola koja ima sklopljene ugovore o suradnji sa svim hrvatskim sveučilištima. Uz nju, takve je ugovore sklopila i OŠ »Nikola Tesla«, a cilj je te suradnje učiniti kvalitativni pomaka na diplomskoj razini studija te ih uskladiti s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom.