Teško je mijenati navike ljudi, ali je cilj osvijestiti mogućnost da to postoji. Dijeljenje auta ili vožnje može biti puno fleksibilnije od javnog prijevoza, naglasila je u svom predavanju Lea Šikić
RIJEKA Riječani još uvijek ne dijele vožnju niti auto; nemamo car sharing (dijeljenje auta) koji je lani uveden u Zagrebu i time predstavljen u Republici Hrvatskoj, ali ni car pooling (zajednička vožnja). Svakako treba poticati ove modele mobilnosti stanovništva kako bi se smanjila pojedinačna vožnja i rasteretili gradovi od auta, naglasila je u svojem izlaganju u Gradskoj vijećnici Lea Šikić, studentica prometnog odjela na Veleučilištu u Rijeci.
Njezino predavanje pod nazivom »Sustavi dijeljenja vožnji u funkciji smanjenja prometnih zagušenja uz zadržavanje dostignute razine mobilnosti« održano je u okviru Europskog tjedna mobilnosti, manifestacije čiji je cilj potaknuti javnu svijest i aktivnosti građana protiv zagađenja okoliša uzrokovanog povećanjem motoriziranog prometa u urbanim sredinama. Ove godine naglasak spomenute manifestacije jest na dijeljenju vožnje odnosno promiče zajedničku mobilnost koja može imati pozitivan utjecaj na gradove i naselja.
– Teško je mijenati navike ljudi, ali je cilj osvijestiti mogućnost da to postoji. Zapravo dijeljenje auta ili vožnje može biti puno fleksibilnije od javnog prijevoza. I tvrtke bi zaposlenike nakon posla mogle poticati ili možda osigurati takav oblik prijevoza za svoje zaposlenike – dalje je naglasila Lea Šikić.
Dijeljenjem se utječe i na lakše prometovanje različitih prijevoznih sredstava (motori, bicikli i javni promet), utječemo na smanjenje gužvi na cestama, na okoliš, racionalnije koristimo svoje resurse, moglo se čuti u Gradskoj vijećnici .
Predstavljena je i djelatnost tvrtke Spin City koja pruža mogućnost dijeljenja auta na području Zagreba i koja postoji godinu dana. Kako saznajemo od njezinog vlasnika Matije Krznara, sat takve vožnje plus PDV iznosi 36 kuna (u to su uključeni i troškovi parkiranja u svim zonama u Zagrebu). Postoji mogućnost i pretplate, a njihovi su korisnici u 90 posto domaći. U ponudi za sada imaju ukupno 30 automobila – 10 električnih i 20 benzinskih.
– Naši korisnici se moraju prethodno registrirati putem naše web stranice gdje dobiju sve potrebne informacije o daljnjem korištenju naših automobila. Imamo preko 2.200 registriranih korisnika – rekao je Matija Krznar, koji se s tom idejom susreo dok je boravio u Americi, a potencijal za ovu vrstu biznisa vidi na riječko-opatijskom području osobito zbog turizma.