Tijekom tehničkog pregleda nisu uočeni nedostaci tehničke prirode koji bi iziskivali dodatne radove, ali je od Rijekaprometa ipak zatraženo upotpunjavanje dokumentacije
RIJEKA Nakon što je gradnja osamdesetak metara duge dionice druge faze Ulice Ivana Pavla II. trajala punih dvije i pol godine, tehnički je pregled novoizgrađene prometnice u središtu Rijeke jučer obavljen u svega nekoliko sati. Prema riječima pročelnice Odjela gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje Ljiljane Buljan, tijekom tehničkog pregleda nisu uočeni nikakvi nedostaci tehničke prirode koji bi iziskivali dodatne radove, ali je od Rijekaprometa ipak zatraženo upotpunjavanje dokumentacije, što će prolongirati puštanje ulice u promet za dodatnih tjedan dana.
Ukupna cijena izgradnje druge faze Ulice Ivana Pavla II. iznosi više od 11 milijuna kuna, čemu još treba dodati troškove projektiranja i nadzora. Sanacija željezničkog tunela stajala je gotovo 3 milijuna i 700 tisuća kuna, a troškovi izgradnje ceste iznose 7 milijuna i 630 tisuća kuna. Ulica će povezati Barčićevu s Ciottinom, a ujedno će služiti i kao pristupna cesta za budući stambeni kompleks Zagrad B, u čijem sklopu je planirana i izgradnja nove podzemne garaže Rijeka prometa s više od 300 parkirnih mjesta. Realizacija tog projekta pod velikim je upitnikom jer je zemljište na kojem je planirana izgradnja kompleksa u vlasništvu »Autotransa«.
– Da bi procedura bila u cijelosti ispoštovana investitor je dužan dostaviti jedan manji dio dokumentacije koji nedostaje. Očekujemo da će to učiniti do kraja idućeg tjedna, nakon čega će biti izdana uporabna dozvola, a ulica biti otvorena za javni promet, kratko je rekla Buljan, ne preciziravši o kojim se dokumentima radi.
Iz njenih je riječi prilično jasno da bi zbog nepotpune dokumentacije i zadnji u nizu rokova za puštanje ceste u promet, određen za kraj studenog, mogao biti probijen, a ulicom koja bi trebala prometno rasteretiti središte Rijeke, povezujući Barčićevu i Ciottinu, prvi automobili krenuti tek u prvim danima prosinca.
Gradnja druge faze Ulice Ivana Pavla II. započela je još u travnju 2009. godine, ali je praktički odmah i zaustavljena, zbog potrebe sanacije željezničkog tunela Kalvarija preko kojeg prolazi. Uslijedili su mjeseci »pogađanja« između Grada Rijeke i HŽ-a oko financiranja sanacije, pa neuspjeli postupci javne nabave te na kraju sam radovi u tunelu i ispred njega, zbog čega su radovi na cesti stajali sve do proljeća ove godine. Kada su napokon krenuli, iz Odjela gradske uprave za komunalni sustav najavljeno je puštanje u promet u svibnju, da bi rok zatim, bez puno objašnjavanja, bio pomaknut na kraj srpnja. U srpnju je objavljeno da će cesta u promet biti puštena u rujnu, ali je krajem rujna uslijedila nova odgoda, kada je gradonačelnik Vojko Obersnel najavio završetak radova do kraja listopada. Listopad je prošao, a iz gradske su uprave novo kašnjenje opravdali – nepovoljnim vremenskim prilikama, iako su se istodobno hotelijeri s Kvarnera hvalili nikad boljom posezonom i to zahvaljujući – neuobičajeno lijepom vremenu.
Nakon niza odgoda puštanja ceste u promet tješi barem činjenica da upotpunjavanje dokumentacije uglavnom nije podložno atmosferskim (ne)prilikama pa novih odgoda više ne bi smjelo biti.