Riječki gradonačelnik

Obersnel o problemima Autotroleja: ‘Očekujem da korigirani vozni red neće dugo biti na snazi’

Marinko Glavan

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Samo u posljednjih mjesec dana, neočekivano je otišlo čak 13 vozača i to u mirovinu jer su izračuni koje su radili pokazali kako će im mirovine biti veće ako svoj radni vijek završe sada, nego ako budu čekali da odrade puni staž



Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel jučer je otputovao na svečanost otvaranja Europske prijestolnice kulture u Plovdivu, a ukidanje polazaka gradskih autobusa komentirao je tek na naš upit.


– Unatoč višekratnom raspisivanju natječaja za zapošljavanje profesionalnih vozača, Autotrolej u ovom trenutku ima čak 29 vozača manje nego prošle godine u isto vrijeme. Samo u posljednjih mjesec dana, neočekivano je otišlo čak 13 vozača i to u mirovinu jer su izračuni koje su radili pokazali kako će im mirovine biti veće ako svoj radni vijek završe sada, nego ako budu čekali da odrade puni staž. Vozače koji su otišli u mirovinu u potpunosti razumijem, no jasno je da je to dodatno poremetilo rad Autotroleja jer na tržišu rada profesionalnih vozača autobusa nema. Naime, u našoj županiji u evidenciji nema niti jednog nezaposlenog vozača, a Autotrolej otvorena radna mjesta nije uspio popuniti niti na natječajima raspisanima van naše županije, iako se uz radno mjesto nudilo i osiguranje smještaja.


U takvoj situaciji Autotrolej je prisiljen privremeno smanjiti obujam posla jer s 29 vozača manje u sustavu jednostavno nije moguće zadržati postojeći nivo usluge, koliko god to htjeli. Ipak, očekujem da korigirani vozni red neće dugo biti na snazi jer Autotrolej je u suradnji sa Zavodom za zapošljavanje pokrenuo program edukacije i prekvalifikacije kako bi osigurao potrebne radnike, a u tijeku su i pregovori sa sindikatima s ciljem povećanja stimulativnog dijela plaće vozača, rekao je Obersnel.