Debeli plus

Novi podaci o noćenjima pokazuju: Stranci u Rijeci ostaju sve dulje

Alenka Juričić Bukarica

Foto: I. TOMIĆ

Foto: I. TOMIĆ

S obzirom da su noćenja rasla nešto više nego dolasci, može se zaključiti da su u kolovozu strani turisti boravili u Rijeci nešto malo dulje nego lani. Iako, i dalje se nastavlja trend kraćih boravaka u gradu u odnosu na »klasične« ljetne destinacije



RIJEKA – Na području grada Rijeke je od početka mjeseca do 20. kolovoza boravilo oko 25.500 gostiju, što je za 10 posto više nego lani.


Prema podacima Turističke zajednice grada Rijeke, naime, u ovih dvadeset najturističkijih dana kolovoza, Rijeku su obilazili i ovdje odsjedali u pravilu strani gosti.


Tako je bilo više od 24.000 stranih dolazaka, što je za 9 posto više nego lani.


Izuzetna sezona




Situacija je u odnosu na lani u plusu i po broju noćenja. Tako je ukupno u ovih dvadeset dana kolovoza u smještajnim kapacitetima grada ostvareno gotovo 80.000 noćenja, ili čak 11 posto više nego lani. Gro fizičkog turističkog prometa tako otpada na strance pa je ostvareno oko 76.000 stranih noćenja ili 12 posto više. S obzirom da su noćenja rasla nešto više nego dolasci, može se zaključiti da su u kolovozu strani turisti boravili u Rijeci nešto malo dulje nego lani. Iako, i dalje se nastavlja trend kraćih boravaka u gradu u odnosu na »klasične« ljetne destinacije.


Iako će neki iznajmljivači reći kako je srpanj bio prilično loš, ukupno gledani podaci za Rijeku od početka godine do sredine ovog tjedna su također u debelom plusu. Statistika e-visitora, naime, kaže kako je u gradu boravilo oko 115.000 turista, od čega oko 95.000 stranaca i oko 15.000 domaćih gostiju. To znači osam posto više stranih dolazaka i 21 posto više domaćih.


Noćenja su tijekom godine također rasla brže od broja dolazaka, što ukazuje na dulje boravke u Rijeci. Naime, u ovom je periodu ostvareno oko 328.000 noćenja ili 17 posto više. Pri tome su strana noćenja veća za 14 posto, i ostvareno ih je ukupno oko 275.000, dok su domaća veća za čak 36 posto. Ostvareno ih je ipak znatno manje nego stranih, i to oko 53.000. Top deset zemalja iz kojih dolaze gosti su Njemačka, Italija, Poljska, Mađarska, BiH, Francuska, Španjolska, SAD, Nizozemska, Ujedinjena Kraljevina.


Foto: D. ŠKOMRLJ


Foto: D. ŠKOMRLJ



Petar Škarpa, direktor TZG-a Rijeke, istaknuo je zadovoljstvo sezonom.


– Možemo reći da se radi o izuzetnoj turističkoj sezoni u Rijeci, rezultati su više nego dobri i to u svim vrstama smještaja. Drago mi je i da je jako puno manifestacija koje gosti također posjećuju, tako da ukupno gledano možemo biti zadovoljni sezonom. Naravno, pripreme za 2020. su već daleko odmakle i nadamo se da će iduća biti još bolja, kazao je direktor TZG-a Rijeke.


U riječkim hotelima također su zadovoljni ljetom u gradu. Jadran hoteli, naime, tijekom ovog ljetnog perioda su puni. S obzirom na to da nije bilo povećanja kapaciteta u odnosu na lani, srpanj i kolovoz su ponovili lanjske rezultat.


– Zadovoljni smo, hoteli su puni tijekom srpnja i kolovoza, situacija je stabilna. Što se tiče strukture gostiju, u pravilu su to tijekom ljeta strani gosti, rekao je Damir Balenović, direktor prodaje i marketinga Jadran hotela. Što se tiče zemalja iz kojih gosti dolaze, to ovisi o samom hotelu. Tako u, primjerice, hotelu Continental uglavnom tijekom ljetnih dana imaju najviše Španjolaca i Francuza, kao i gostiju iz Italije, Austrije, Slovenije…


U Jadranu, koji ima 4 zvjezdice, prevladavaju gosti sa zapadnoeuropskih tržišta, i to iz Španjolske, Njemačke, Austrije i Italije. Doznajemo kako i tijekom ljeta u Jadran hotelima imaju grupa na turama koje ostaju jednu do dvije noći. Ima i gostiju koji u gradu ostaju i tri do četiri dana, no prosjek se i dalje vrti oko dva dana. Trend ove godine je rast dolazaka gostiju iz Zapadne Europe, doznajemo.


Grad kao baza


​A što se tiče povratnih informacija turista, Balenović je istaknuo kako su one jako dobre.


– Povratne informacija gostiju su doista dobre. Može se primijetiti kako u gradu iz godine u godinu ima sve više sadržaja. Očito je da su ugostitelji i ostali subjekti uvidjeli potencijal tako da se gostima nudi više sadržaja nego nekad i to je izvrsno za city destinaciju kao što je Rijeka. Iako, primjetan je i napredak u uređenju plaža, što gosti cijene. A tu su i brojne manifestacije koje mnogi posjećuju i tijekom ljeta donose živost u grad i koje su zanimljive i našim gostima, rekao je direktor prodaje i marketinga Jadran hotela.


Dok je u hotelima prosjek boravka još uvijek oko dva dana, ipak je, dakle, vidljivo da se boravak gostiju nešto produljio pa više nije čudno da gosti ostaju u pravilu u privatnom smještaju i dulje te biraju Rijeku i kao destinaciju za kupanje, i za bazu iz koje odlaze na izlete i kupanje u neke druge destinacije.