Akcija kontrole

NAŠI REPORTERI S POSADOM BRODA ‘VID’: I plivanje izvan 100 metara udaljenosti od plaže se kažnjava

Vladimir Mrvoš

Foto Vladimir Mrvoš

Foto Vladimir Mrvoš

Iako se u zadnje vrijeme najviše govori o glisiranju blizu obale, odnosno zabrani da se to čini na manje od 300 metara od obale, »ispod radara« prolazi i zabrana plivanja izvan 100 metara od obale. I za jednu i za drugu opasnu aktivnost kazna iznosti od 500 do čak 10.000 kuna, kaže lučki kapetan Darko Glažar



RIJEKA – Turistička sezona je punom jeku, sve je više plovila na moru, pa su povećane i kontrole. Novinarske ekipe jučer su imale priliku provesti nekoliko sati u sklopu koordinirane akcije »Sigurna plovidba 2019« s posadom broda »Vid« Lučke kapetanije Rijeke u riječkom akvatoriju.


Posadu broda »Vid« koju čine zapovjednik broda Anton Grubišić, upravitelj stroja Zoran Burazer i mornar Toni Mlinar, čekao je nimalo lak zadatak da provjere »papire« plovila na koja su naišli. Iako se radi o rutinskoj kontroli, dosta je nevještih »moreplovaca«, objašnjava nam zapovjednik Grubišić, pa im je problem pristati uz naš brod i ako se kojim slučajem »zabiju«, onda smo im mi krivi jer smo ih zaustavili. U to smo se i sami uvjerili, jer neki od »sezonskih moreplovaca« nisu baš vješti u pristajanju uz bok broda koji miruje.


Visoke kazne


– Iako se u zadnje vrijeme najviše priča o glisiranju blizu obale, odnosno zabrani da se to čini na manje od 300 metara od obale, »ispod radara« prolazi i zabrana plivanja izvan 100 metara od obale. I za jednu i za drugu opasnu aktivnost kazna iznosti od 500 do čak 10.000 kuna, kaže nam Lučki kapetan kapetanije Rijeke Darko Glažar.




Nakon što smo isplovili ispred Lučke kapetanije, ubrzo dolazimo ispod Krčkog mosta, gdje je prvi susret s Boštjanom Mencingerom iz Ljubljane koji kaže da već 50 godina ljetuje u Šilu. Plovi na sigurnoj udaljenosti od obale, ne glisira, a uz to što rutinirano i sigurno pristaje uz »Vid« i predočava dokumente i opremu broda, obrazac je kakav se samo poželjeti može. Nakon obavljenog pregleda veselo pozdravlja novinare i posadu broda i kaže da podržava ovakve akcije jer uvijek treba ploviti smireno posebno kada si na odmoru jer tada ima viška vremena i ne treba juriti.


Simpatični Pino


U drugoj rutinskoj kontroli opet je za kormilom Slovenac, ovaj put simpatični Pino s obitelji. Nešto nesigurnije pristajanje uz bok »Vida«, a opravdava ga supruga da mu nije bilo lako ne zbog broda Kapetanije, nego zbog brojnih TV kamera i novinara. I ova obitelj iz Slovenije podržava akciju, posjeduje sve potrebne »papire« i brodsku opremu i nastavlja svoj put.



I kada smo već pomislili da je riječ o trećoj obitelji iz Slovenije, stiže plovilo s obitelji Brozina s oznakama Opatije. Pristajanje uz bok »Vida« je besprijekorno, i dok tata i suprug pokazuje dokumente i opremu broda, supruga Dolores i kći Mia na meti su pitanja novinara. Uživaju u plovidbi i naravno da podržavaju akciju, a i drago im je vidjeti brod Kapetanije jer osjećaju dodatnu sigurnost. Nakon provjere dokumenata, obitelj Brozina se udaljava, a »Vid« kreće prema Rijeci.


Koordinirana akcija


Osim u Rijeci, koordinirana akcija pojačanog nadzora sigurnosti plovidbe, naziva »Sigurna plovidba 2019,« održana je jučer na području svih lučkih kapetanija u Hrvatskoj. Pojačani nadzor sigurnosti plovidbe u okviru akcije proveli su djelatnici svih lučkih kapetanija u koordinaciji s njihovim lučkim ispostavama te Službom za nadzor i upravljanje pomorskim prometom (VTS), čiji su djelatnici pružili podršku sudionicima akcije, dojavama o uočenim područjima pojačanog prometa plovila, prekršajima u plovidbi, neidentificiranim i identificiranim pomorskim objektima, a naročito u slučajevima glisiranja preblizu obale.



Pojačan pomorski promet hrvatskim dijelom Jadranskoga mora bio je razlog održavanja sveobuhvatne koordinirane akcije, s ciljem demonstriranja operativne spremnosti i učinkovitosti nadležnih službi resornoga Ministarstva i kapetanija. Kroz preventivno djelovanje prema svim sudionicima u pomorskom prometu koji upravljaju raznim tipovima plovila, ukazalo se i na nužnost poštovanja sigurnosnih propisa tijekom plovidbe morem, posebno u nadzoru primjene pomorskih propisa iz sigurnosti plovidbe.


Pomorska radijska služba bdjenja


Služba traganja i spašavanja na moru u RH sastoji se od Stožera službe traganja i spašavanja, Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru, podsredišnjica traganja i spašavanja (lučke kapetanije Pula, Rijeka, Senj, Zadar, Šibenik, Split, Ploče i Dubrovnik), obalnih promatračkih jedinica (lučke ispostave svih lučkih kapetanija, obalne radiopostaje, čuvani svjetionici, motrilačke postaje Hrvatske ratne mornarice), te jedinica traganja i spašavanja (pomorske, zrakoplovne i kopnene jedinice). Nacionalna središnjica – MRCC Rijeka, sve podsredišnjice (lučke kapetanije) i njihove lučke ispostave, te sve obalne radiopostaje (Rijeka radio, Split radio i Dubrovnik radio) održavaju pomorsku radijsku službu bdjenja na međunarodno utvrđenim frekvencijama i kanalima, a sve u skladu sa svjetskim pomorskim sustavom sigurnosti.



Nadzor plovidbe, glisiranja i plovila


Ovogodišnja akcija pojačanoga nadzora posebnu pozornost usmjerila je na poštovanje propisa u slučajevima plovidbe uskim kanalima te plovidbi i nedozvoljenom glisiranju unutar 300 metara od obale, nadzoru plaža, kupališta i koncesija, a osobita pažnja se posvetila nadzoru plovila za prijevoz putnika.


Akciju je pratio državni tajnik, Josip Bilaver u Korčuli i pomoćnik ministra, Siniša Orlić iz Pule, dok su novinari i predstavnici medija akciju pratili osim u Korčuli, i Puli i u Rijeci, Senju, Biogradu na moru, Šibeniku, Dubrovniku, Pločama i Veloj Luci.