CIKLOTURIZAM

Kostrena uređuje dvije nove biciklističke staze

Barbara Čalušić

Staza radnog imena K7 vodit će od Žurkova do Urinja, zatim slijedi nešto zahtjevniji uspon do vrha Sopalj pa preko postojeće trim staze i arheološkog lokaliteta Solin te kroz naselje nazad do polazišne točke na Žurkovu, kaže autor projekta Davor Miketa



KOSTRENA Cikloturizam, jedan od najbrže rastućih oblika turizma i sve popularniji način aktivnog provođenja slobodnog vremena, novost je u turističkoj ponudi koju će Kostrena iduće godine predstaviti svojim posjetiteljima. Naime, Općina Kostrena krenula je s uređenjem biciklističkih i treking staza kojima će obuhvatiti neke dosad nedovoljno valorizirane lokacije duž zelene Kostrene, poput prapovijesnog Solina ili pak Soplja s dobro očuvanim dijelovima rimskog fortifikacijskog sustava Claustra Alpium Iuliarum koji se u intervalima proteže od Kostrene do Posočja u Sloveniji i dio je prekogranične destinacije kulturnog i zelenog turizma Claustra+.


Trenutno se obavlja precizno snimanje GPS traga kako bi se odredili povoljni punktovi za postavljanje signalizacije i putokaza usklađenih s europskim standardima, a završetak i predstavljanje projekta očekuje se u proljeće 2019.


Bike friendly destinacija


Uređenjem biciklističkih staza Kostrena se želi profilirati i kao poželjna bike friendly destinacija za turiste koji teže ovakvom obliku aktivnog odmora. Uređene i obilježene staze osim što doprinose sigurnijem kretanju, otvaraju i mogućnost za organizaciju različitih sportskih manifestacija.




Projekt biciklističkih staza u Kostreni osmislio je Davor Miketa, vlasnik obrta za pustolovni turizam Croatian Backroads. Projekt se sastoji od nekoliko faza koje obuhvaćaju trasiranje i terensko snimanje GPS traga, postavljanje signalizacije, putokaza i informativnih tabli te izradu funkcionalne kartografije i u konačnici organizaciju biciklističkih i treking tura i natjecanja.


– Našoj regiji kronično nedostaje kvalitetnih biciklističkih staza, stoga sam se s osobitim zadovoljstvom prihvatio ovog projekta. Nedostaju staze koje imaju svoje ime, početak i kraj, kartografsku podlogu te ono najbitnije, kvalitetnu signalizaciju na terenu. Ponudili smo projekt koji će na kraju rezultirati s dvije kvalitetne biciklističke staze. Potencijal Općine Kostrena leži u predivnoj park-šumi koja se proteže obroncima iznad naselja te već nudi brojne sadržaje rekreativcima i izletnicima.


Spretnost i iskustvo


Biciklističke staze bi se nadovezale na postojeću infrastrukturu te bi se tako realizirale uz minimalne zahvate u prirodi. Zamišljene su dvije staze koje su već djelomično opisane projektom Bike Rijeka, dio su biciklističkih staza Riječkog prstena te čine cjelinu riječke biciklističke transverzale.


Obje staze su brdske staze te kao takve nisu pogodne za cestovne bicikle. Staza radnog imena »K7«, spada u srednje teške staze, zahtijeva nešto kondicije zbog kratkog uspona kao i brdski bicikl. Vodi vas od Žurkova do Urinja, zatim slijedi nešto zahtjevniji uspon do vrha Sopalj pa preko postojeće trim staze i arheološkog lokaliteta Solin te kroz naselje nazad do polazišne točke na Žurkovu.


Staza je duga oko 15 kilometara, a vožnja traje do dva sata. Druga staza, radnog imena K7A, može se odvoziti kao varijante staze K7 ili kao zasebna cjelina. Duga je oko 8 km i spada u XC staze (tehnički zahtjevna staza).


Od biciklista zahtijeva nešto više spretnosti i iskustva. Dio staze koji zahtijeva dodatno uređenje i prilagodbu je spust na dijelu koji se naziva Put bakarskih školana. U planu je i postavljanje infotabli na ključnim punktovima čime bi zaokružili cjelinu te ponudili korisnicima kompletno iskustvo za sigurno i ugodno bicikliranje. Po završetku projekta Općina Kostrena će biti bogatija za još jedan kvalitetan sadržaj koji će služiti i gostima i nama domaćima, objašnjava Miketa.