Trgovački sud

Brod ‘Siem Ashanti’ koji je na vezu u 3. maju ide na dražbu, ovo je početna cijiena

Orjana Antešić

Snimio Sergej DRECHSLER

Snimio Sergej DRECHSLER

Ispunjena je, naime, posljednja pretpostavka da se ova novogradnja može staviti na dražbu u sklopu koje bi se onda trebalo razriješiti pitanje vlasništva nad ovim poluzavršenim car carrierom koji se vodi kao dio stečajne mase Uljanika d.d.



RIJEKA  Za desetak dana na Fini će krenuti prvi krug dražbe za novogradnju 514, broda za prijevoz automobila koji je na vezu u opremnoj luci »3. maja«.


Ispunjena je, naime, posljednja pretpostavka da se ova novogradnja može staviti na dražbu u sklopu koje bi se onda trebalo razriješiti pitanje vlasništva nad ovim poluzavršenim car carrierom koji se vodi kao dio stečajne mase Uljanika d.d.


Trgovački sud u Pazinu zaključkom je utvrdio da je vrijednost ovog broda, koji se gradio na riječkim navozima, 284,3 milijuna kuna što mu je automatski odredilo i početnu cijenu na skorašnjem, prvom krugu dražbe na kojoj »ide« za tri četvrtine vrijednosti, odnosno za 213,2 milijuna kuna.




Riječ je o pravoj čeličnoj grdosiji, dugoj 200 i širokoj nešto više od 32 metra, s kapacitetom prijevoza 7.000 automobila na 13 paluba, a u more je porinut s trećemajskog navoza u svibnju 2018. godine.


Završen je oko 80 posto i upravo je ova novogradnja okosnica financijske konstrukcije na osnovu koje je »3. maj« dobio priliku da preživi. Koliko je poznato, za ovu su novogradnju zainteresirana dva potencijalna kupca s kojima treba još obaviti pregovore kako bi se brod kompletno završio u Rijeci.


Novogradnja 514 porinuta je u more pod imenom »Siem Ashanti« s obzirom na to da je njegov originalni naručitelj bila norveška kompanija Siem. Ova Uljanikova novogradnja je zorni primjer kako su se u Uljanik grupi trošili krediti, ali i izdavala državna jamstva za iste.


Na ovoj novogradnji koja je, dakle, procijenjena na 38,1 milijuna eura upisane su hipoteke u vrijednosti od čak 77,4 milijuna eura, od čega Ministarstvo financija duži 54,4 milijuna, a HBOR dodatnih 23 milijuna eura, stoji u sudskom zaključku s održanog ročišta u Pazinu. Sam brod, inače, prema dostupnim podacima bio je ugovoren za 38 milijuna eura.


To da je na račun ovog broda uzeto i dano dvostruko više kredita nego što on vrijedi danas, nažalost, samo znači da prostora za prijeboj potraživanja ima više nego dovoljno. Drugim riječima, po tom se ključu brod može »izvući« iz stečajne mase Uljanika i osigurati da se završi u riječkom brodogradilištu, gdje je u konačnici i građen. Zasad još nema decidiranih odgovora hoće li se pitanje novogradnje 514 riješiti na ovaj način, ali postoje indicije da se razmišlja u tom pravcu.