Nije dobro

»3. MAJ« PRED SLOMOM Kanađani u listopadu otkazuju sva četiri broda? No to nije jedini problem

Orjana Antešić

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Osim bez poslova, »3. maj« ostaje i bez ljudi. Prema riječima Predraga Kneževića iz Sindikalnog odbora za spas »3. maja«, samo od početka ovog mjeseca iz riječkog brodogradilišta otišlo je 49 radnika, i to mahom vrsnih brodograđevnih majstora



RIJEKA Od četiri otkazana Siemova broda za prijevoz automobila u »3. maju« možda – ali samo možda – završiti će se jedan, a kanadska je Algoma definitivno odustala od dvije svoje novogradnje.


Ne promjeni li se nešto do kraja ovog mjeseca, u smislu da »3. maj« odnekud dođe do novca i kupi materijal da bi se mogli nastaviti radovi makar na poluzavršenom brodu »Algoma Innovatoru«, sve su indicije da će i Kanađani raskinuti ugovore za sva četiri broda.


Riječki »3. maj« tako bi početkom idućeg mjeseca mogao ostati praktički bez ijednog važećeg ugovora. Novac u Uljanik grupi potpuno je presušio, dvije novogradnje koje su u opremnoj luci pulskog brodogradilišta završavaju se tako da naručitelji-brodari direktno plaćaju kooperantima i dobavljačima, a situacija u »3. maju« još je gora jer nemaju ni novac, ni materijal, a vjerojatno od početka idućeg mjeseca ni važeće ugovore, osim ako se ne računa španjolski kemikalac »Santiago« koji već više od godinu i pol dana čami na vezu u pulskom Uljaniku, bez ikakvog pomaka.


Dodatna sredstva 




Iz resornog Ministarstva gospodarstva kažu da rade na tome da »spase« tri broda, ali pitanje je hoće li se i pod kojim kondicijama uspjeti potpisati novi ugovori za njihov završetak i isporuku. Ministar financija Zdravko Marić zasigurno ne bez razloga počeo je ukazivati na pitanje i problem dodatnih sredstava potrebnih za završetak tih brodova.


Na neodrživo stanje u »3. maju« jučer je ponovno ukazao Juraj Šoljić, ovog puta u funkciji radničkog predstavnika u Nadzornom odboru riječkog brodogradilišta. Po tko zna koji put u posljednjih nekoliko tjedana traži se od Vlade da hitno imenuje svog povjerenika ili kriznu Upravu u »3. maj«.


– »3. maju«, osobito za vrijeme trajanja mandata direktora Maksimiliana Percana, sustavno i planski nanosi se šteta i uništava njegova poslovna reputacija – kaže Šoljić te dodaje kako su otkazani ugovori od strane brodovlasnika samo posljedica takve pogubne poslovne politike. Vrlo ozbiljne optužbe Šoljić je uputio i na račun toga da mu je kao članu Nadzornog odbora direktor »3. maja« onemogućio uvid u svu dokumentaciju koju je zatražio, a tiču se pozajmica od 523 milijuna kuna Uljaniku, raznih cesija, investicija, ugovora i podugovora, aneksa i drugih dodataka ugovorima.


Golemo nepovjerenje 


Osim bez poslova, »3. maj« ostaje i bez ljudi. Prema informaciji koju smo dobili od Predraga Kneževića iz Sindikalnog odbora za spas »3. maja«, samo od početka ovog mjeseca iz riječkog brodogradilišta otišlo je 49 radnika, i to mahom dokazanih, vrsnih majstora. Posvemašno nepovjerenje prema bilo čemu što dolazi od Uljanika ogleda se i u činjenici da je krajem prošlog tjedna Radničko vijeće u »3. maju« odlučilo staviti veto na to da se trećemajce šalje na rad izvan matičnog brodogradilišta.