Sve gotovo do lipnja

Zoran Maržić iznad opatijskog restorana Bevanda gradi butik hotel

Marina Kirigin

Ruši se postojeći kat, diže se elegantna staklena struktura koja lebdi iznad paviljona. Vrhunski hotel imat će deset najmodernije opremljenih soba na čijim se terasama nalaze jacuzziji, a ispod se nalaze ekskluzivni restoran i vinski podrum 



OPATIJA Vrhunski butik-hotel s deset najmodernije opremljenih soba, na čijim se terasama nalaze jacuzziji ispod kojih se nalazi ekskluzivni restoran i vinski podrum, a sve to začinjeno kvalitetnom uslugom – trebao bi biti početna točka novog uzleta opatijskog turizma. Riječ je o lokaciji na kojoj se danas nalazi restoran Bevanda, a na kojoj su pred nekoliko dana krenuli radovi na rekonstrukciji i obnovi objekta koji bi već u lipnju ove godine trebao biti dovršen i u funkciji. O tome što će se graditi na jednoj od najatraktivnijih lokacija podno Učke detalje je otkrio vlasnik objekta i investitor Zoran Maržić. Naglasio je kako će novi butik-hotel Bevanda biti ultramodernog stila, vrlo atraktivan, u svijetlosmeđim tonovima, izrađen od najboljih mogućih materijala. Projekt je to vrijedan tri milijuna eura na kojem radi građevinska tvrtka Strabag, čiji je atraktivan projekt osmislila mlada riječka ekipa Dražul-Glušica, a u čiji će osmišljavanju interijera sudjelovati i Juraj Zigman. 


 Vezivanje brodova


– U »Bevandu« se ulaže tri milijuna eura. Ruši se postojeći kat prema projektu kojeg su pohvalili konzervatori, a diže se elegantna staklena struktura koja lebdi iznad paviljona koji je projektiran još davne 1924. godine. Arhitektonski, mislim da će se o ovom projektu još puno pričati i spominjati ga jer se radi o fantastičnom spoju starog austrijskog paviljona i nove arhitekture. Osim eksluzivnog zdanja i ponude, u planu je i vezivanje brodova ispred hotela, međutim čekam kako će se to privezište uklopiti u projekt opatijske luke kojeg radi Niko Bašić. Cijene smještaja u butik-hotelu bit će na razini »petozvjezdanih« hotela u Dubrovniku i Hvaru, dok će restoran biti atraktivno i moderno uređen s najvećim vinskim podrumom u Hrvatskoj i najvećom kolekcijom »single malt« viskija, a cjenovno će biti na razini najboljih restorana na području Liburnije kao što je bio i dosada. Kuhinja će se bazirati na tradicionalnoj, s energentom na drveni ugljen, s modernim pristupom i vrhunskom uslugom po čemu smo i poznati niz godina. Znači, nastavlja sa ta gastro-eno tradicija, te joj se pripaja i najbolji hotel sa najboljim room servisom, limuzina transportom, yachtom koja će voziti goste na otoke – objasnio je riječki poduzetnik s iskustvom koji smatra da će se ovim projektom Opatija početi mijenjati. 



– Cijela ta zona, Lido, Bevanda, uključujući opatijski mul, odnosno Hemingway, Galiju, i nadam se uskoro ponovno otvoreni novi Capitano, a kako čujem radi se na tome, mogao bi označiti novo doba opatijskog turizma – rekao je Maržić, a na pitanje hoće li gostima ekskluzivnog hotela smetati buka sa Ljetne pozornice objasnio kako su svi otvori zgrade napravljeni na suprotnoj strani od pozornice, ali i naglasio kako je turizam »šušur« te kako je Ljetna pozornica neophodna za turistički prosperitet grada. 




  – Nama treba Ljetna, trebaju nam koncerti. Turizam ne znači mir, do dva u noći svugdje može biti buka. Apelirao bih i na projektante nove luke i one koji rade na natkrivanju Ljetne pozornice da pronađu jednostavno, moguće rješenje. U cijeloj ovoj priči ipak je najbitnije vrijeme i Ljetna i luka trebali bi biti što prije izrealizirani jer jedino tako Opatija opet može biti perjanica turizma – zaključuje Maržić koji prije svega u svom novom objektu računa na klijentelu iz Zagreba i Rusije.



  – Ovo bi mogao biti povratak u stare opatijske dane i na jedan ekskluzivniji turizam. Butik-hotel »Bevanda« bit će »okidač« koji će potaknuti ostale poduzetnike da se drugačije odnose prema poslu. Opatija će dobiti na kvaliteti i siguran sam klasificirati se uz bok Dubrovnika i Hvara. Smatram da je to svima nama cilj – da Opatija nanovo postane perjanica turizma – ističe Maržić razloge koje su ga naveli da preuredi prostor restorana, a koji se zahvalio Uredu za urbanizam i Gradu Opatiji na promptnoj i brzoj reakciji. Naime, Maržić kaže kako je samo u 36 dana uspio ishodovati građevinsku dozvolu.     – Godinama pričamo kako je Opatija izgubila sjaj, kako nema gostiju i to svaljujemo na leđa lokalne samouprave i turističke zajednice. Smatram da oni nisu za to odgovorni. Imamo primjere u Dubrovniku i Hvaru gdje lokalna samouprava i turističke zajednice su protiv, povodeći se političkom populizmu, a u stvari destinaciju visokog turizma su napravili i izgradili pojedinci kao Štrok, Lukšić.  

Trgovine i bazen


Moje je mišljenje da Opatiji sjaj mogu vratiti samo poduzetnici i zbog toga će »Bevanda« sa svojom ekskluzivnošću, uređenjem i koncepcijom biti »okidač« – tumači Maržić koji je i otkrio kako je upravo on, odnosno »Bevanda« predao jedinu ponudu na natječaj za davanje koncesije za plažu Lido-Angiolina. Odluku o dodjeli koncesije trebala bi početkom ožujka donijeti Županijska skupština, a Maržić kaže kako misli da neće biti nikakvih zapreka da mu se koncesija i dodijeli.  

  – Dobijem li koncesiju za kupalište i Lido će biti uređeno ove godine, a do kraja realizirano i završeno 2014. godine. Koncesija nad Lidom nam je bila imperativ zbog toga što je »Bevanda« na naljepšem mjestu u gradu, ali je nažalost izolirana. Kada sam »Bevandu« kupio 2007. godine najviše me smetala izoliranost, odnosno nemogućnost formiranja šetnice ispred restorana. Tako da sa ova dva projekta planiram napraviti šetnicu od ulaska u Lido pa do pumpne stanice na opatijskom mulu. Široku šetnicu koja će omogućiti prolaz i djeci u kolicima i invalidima. Opatijska šetnica nakon »iks« godina tako će se produžiti za 500-600 metara, a cilj mi je bio dovesti šetače sa Slatine do luke – objašnjava riječki poduzetnik. 


  Dobije li koncesiju za opatijsko kupalište, Maržić kaže kako će iskoristiti idejno rješenje Grada Opatije te između Ljetne pozornice i kupališta osmisliti šetnicu, te kako će se na plaži naći restoran i dva bara, kao i četiri – pet malih trgovina. Stijene će se natkriti drvenim podestima te će se tako pronaći i mjesto za ležaljke i bazen. Dio kupališta Lido, poznatiji kao Angiolina u rekonstrukciju bi trebalo ići tek iduće godine, a na tom mjestu napravit će se replika starog kupališta sa ekstra atraktivnim sadržajima.