Zastoj

Premalo poštara – pošiljke kasne: Opatijci imaju nove pritužbe na poštanske usluge

Aleksandra Kućel Ilić

Zgrada Hrvatske pošte u Opatiji / Foto  A. KUĆEL-ILIĆ

Zgrada Hrvatske pošte u Opatiji / Foto A. KUĆEL-ILIĆ

Građani kažu da se ne radi o zakašnjenju od nekoliko dana, već da pošiljke »zapinju« i po nekoliko tjedana. U centrali Hrvatske pošte u Zagrebu odgovaraju da – kašnjenje pošiljaka nije evidentirano



OPATIJA  Poštanski sandučići na opatijskim adresama sve su češće potpuno prazni, a korisnici se žale da im pošiljke ne stižu na vrijeme. O problemu kašnjenja pisama, računa i svih drugih pošiljki na širem opatijskom području već smo ranije pisali, no nakon što se situacija djelomično popravila, koncem 2019. je problem ponovo postao aktualan.


Osim u sam ured Hrvatske pošte u Opatiji, korisnici poštanskih usluga obratili su se za pomoć medijima jer kažu da se ne radi o zakašnjenju od nekoliko dana, već o tome da su pošiljke »zapele« i po nekoliko tjedana. Kažu da su im u opatijskoj pošti naveli da je do zastoja došlo iz razloga što – nemaju dovoljan broj poštara. Kada na kraju pošiljke ipak stignu na adrese, sandučići budu prenatrpani, a krajnji korisnici u šoku zbog »navale« računa i drugih »čestitki«.


Nagomilane pošiljke unutar poštanskog ureda u Opatiji / Foto čitatelj iz Opatije


Nagomilane pošiljke unutar poštanskog ureda u Opatiji / Foto čitatelj iz Opatije





Pritužbe građana smo primili s područja Nove ceste u Opatiji, ali i iz još nekih dijelova grada poput primjerice Ulice Dantea Alighierija te Ulice poginulih branitelja. Korisnici kažu da im se pošta dostavlja s ogromnim zakašnjenjem, zbog čega su dovedeni u neugodnu situaciju, a radi se o području gdje živi starija populacija i nisu baš svi u mogućnosti primati račune elektronskim putem. Također, dobili smo primjedbu da pošiljke koje se otpreme iz Lovrana koji je tek nekoliko kilometara udaljen od Opatije, ponekad do odredišta putuju i više od dva tjedna!


Brzi odgovori


Što se to događa i hoće li i na koji način doskočiti problemu, pitali smo nadležne u centrali Hrvatske pošte u Zagrebu. No, premda se pisma u Opatiji dostavljaju sa zakašnjenjem, treba reći da je služba za odnose s javnošću Hrvatskih pošta vrlo brza i odmah odgovara na naše upite poslane preko e-pošte. Kad smo ih zamolili za pojašnjenje situacije, dobili smo brz, ali općenit i nedovoljno precizan odgovor prema kojemu – kašnjenje pošiljaka nije evidentirano.


– Temeljem Vašeg upita zatražili smo očitovanje kolega s terena o stanju dostave na području Opatije. U ovom trenutku ne postoje nikakvi zaostaci ili kašnjenja u dostavi. Za provjeru navoda o kašnjenju pošiljaka po nekoliko tjedana molimo Vas da nam pošaljete brojeve pošiljaka jer bez njih ne možemo provjeriti ukoliko je došlo do prekoračenja rokova dostave – odgovorili su na naša pitanja iz zagrebačkog Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte.


 



Osim navedenih problema, korisnici se žale i zbog ukidanja manjih poslovnica Hrvatskih pošta. Tako je primjerice od 1. siječnja ove godine privremeno ukinut poštanski ured u Voloskom, a takva bi situacija, prema obavijesti na vratima ureda, trebala potrajati do 29. veljače. Dakle, ovaj je ured, po svemu sudeći, prešao na »sezonski rad« budući da tijekom zimskih mjeseci nema dovoljno prometa.



Bez praćenja


Zatim smo im poslali i presliku jedne od spomenutih pošiljaka koju nam je ustupio opatijski mještanin, jedan od onih koji su se požalili na neučinkovitost i sporost u dostavi. I na taj je upit odgovoreno vrlo brzo, a sada su objavljeni i broj, odnosno mail adresa na koje treba prijaviti nepravilnosti.


– Obične poštanske pošiljke nisu pojedinačno evidentirane u poštanskom sustavu, nije predviđena mogućnost praćenja njihovog kretanja u poštanskim tokovima, a primatelj nije dužan potvrditi da mu je pošiljka uručena. Stoga je i cijena slanja običnih pošiljaka manja nego npr. vrijednosnih ili preporučenih pošiljaka. To nikako ne znači da se s običnim poštanskim pošiljkama postupa s manje pažnje ili odgovornosti, no kod eventualnih nepravilnosti nije moguće sa sigurnošću utvrditi gdje je do nepravilnosti došlo. Napominjemo da kašnjenja pošiljaka nisu uobičajena. Molimo sve korisnike da se u slučaju nepravilnosti u dostavi obrate Službi za korisnike na broj 072/303 304 ili mailom na adresu [email protected] – stoji u pojašnjenju iz Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte.