Promašeno

TKO JE TU LUD? Semafori postavljeni na krčkoj “žili kucavici” zbog ljetnih gužvi rade samo – zimi

Mladen Trinajstić

Zimus postavljeni pametni semafori koji su trebali pomoći bržem i sigurnijem priključivanju vozila iz smjera aerodroma i kampa, ovog su ljeta bili izvan funkcije, da bi sada, kada gužvi više nema, ponovno bili u funkciji



KRK – Da u djelo provedeni model, ili bolje rečeno pokušaj rješavanja problema protočnosti prometa i podizanja sigurnosti prometovanja na križanju najfrekventnije krčke »žile kucavice« – državne ceste D102 i prometnice koja vodi prema Zračnoj luci Rijeka, baš i nije urodio plodom, jasno je svima koji su onuda prolazili protekle sezone.


Zimus postavljeni pametni semafori koji su, prema očekivanju prometnih instanci, trebali pomoći lakšem, bržem i sigurnijem priključivanju vozila pristiglih na glavnu otočnu cestu iz smjera aerodroma, ali i susjednog kampa »Omišalj«, naposljetku su, barem u onom ljetnom, u prometnom smislu i najživljem dijelu godine, bili stavljeni izvan funkcije! Umjesto »pametnog« reguliranja prometa koji je na tom dijelu otoka ljeti izuzetno gust i intenzivan, instalirani su semafori korišteni tek za dodatno upozoravanje vozača na križanje, i to kroz režim kontinuiranog treptanja žutih svjetala.


Po nalogu policije


Što je razlog nekorištenja te nedavno postavljene »pametne« semaforizacije čiju je izgradnju već u startu pratilo podozrenje brojnih otočnih vozača koji su, očito ispravno, smatrali da semaforu na tom lokalitetu nije mjesto, upitali smo Silvanu Sorić, voditeljicu riječke ispostave Hrvatskih cesta u čijoj je režiji i izveden taj zahvat. Odgovarajući na naš upit o razlozima cjeloljetnog nekorištenja ondje postavljenih semafora, odnosno motivima njihova treptanja, jednako kao i razlozima njihova vraćanja u funkciju po završetku ljetne sezone (!), Sorić nam je rekla da je svjetlosna signalizacija »u režim blicanja« stavljena po nalogu prometne policije. – Policijske službe u tom su pogledu iznad nas cestara te nam je, sukladno njihovim procjenama, tijekom ljeta bilo naloženo da semafore stavimo van funkcije, kaže Sorić ističući da je stav policijskih prometnih stručnjaka bio da će ta mjera pridonijeti protočnosti prometovanja raskrižjem. S našom opaskom da se promet time vratio u obličje kakvo je bilo i prije postavljanja semafora, odnosno da se protočnost »dobila« samo na državnoj cesti D102, a nikako i iz smjera Zračne luke i susjednog joj kampa (što je zapravo bio glavni motiv postavljanja svjetlosne signalizacije na tom raskrižju), naša se sugovornica – složila.


»Privremeno« rješenje




Voditeljica HC-ove ispostave ipak se suzdržala od odgovora na našu konstataciju da se to prometno rješenje na koncu pokazalo promašenim i nedjelotvornim, barem u dijelu godine u kojem je zbog pojačanog intenziteta prometa postojala potreba za nekim »posebnijim režimom«.


Podsjetimo, postavljanje semafora na to križanje, prvo s otočne strane nakon prelaska Krčkog mosta, bio je odgovor cestara na opravdane zahtjeve predstavnika omišaljskog aerodroma, ali i PGŽ-a da se olakša i unaprijedi cestovna povezanost tog bitnog prometnog kompleksa s državnom cestovnom mrežom. Problemu zahtjevnog, a ponekad i opasnog priključivanja vozača koji dolaze iz smjera zračne luke na u sezoni uvijek zagušenu državnu prometnicu cestari su, nakon niza odrađenih konzultativnih sastanaka, doskočili izgradnjom sustava semaforskog reguliranja prometa koji bi, navodno, trebao biti privremeno rješenje dok se ne realizira neko kvalitetnije i trajnije rješenje spoja Zračne luke Rijeka s krčkom cestovnom magistralom. Brže i jednostavnije rješenje, pokazalo se već ovog ljeta, na koncu je u praksi ispalo potpuno neprikladno, odnosno pogodno za korištenje samo u vansezonskom periodu – kada gužvi i zastoja ionako nema.


Rotor daleka budućnost


Naša nam je sugovornica otkrila da će se semaforima sad iznova upravljani promet na tom križanju sad ipak nastaviti odvijati sve dok nadležne (policijske) instance ne odrede drugačije, odnosno dok se ne realizira konačno rješenje spoja tih prometnica, najvjerojatnije u vidu rotora. Gradnja kružnog toka, zaključila je Sorić, ipak nije tako bliska budućnost jer je taj objekt još uvijek tek u fazi idejnog razrađivanja.