Euroscola

Krčki srednjoškolci u Strasbourgu

Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Na natječaju »Ovaj put glasam« nagrađeni videouradak učenika 3. razreda Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir iz Krka omogućio je cijelom njihovom razredu nagradno putovanje u Strasbourg



KRK Četvrta generacija učenica i učenika Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir iz Krka predstavila je ovih dana svoju školu, otok i Hrvatsku na drugoj ovogodišnjoj Euroscoli, održanoj u Europskom parlamentu u Strasbourgu. Euroscola je, objasnila nam je prof. Gordija Marijan, mentorica krčkih srednjoškolaca uključenih u projekt, redovni godišnji program Europskog parlamenta kroz koji učenici srednjih škola iz država članica EU-a na praktičan način uče o Europi.


– Krčki su učenici izabrani među najbolje europske učenike na nacionalnom natjecanju u organizaciji Ureda za informiranje Europskog parlamenta u Republici Hrvatskoj. Na natječaju »Ovaj put glasam« nagrađeni videouradak učenika 3. razreda krčke opće gimnazije omogućio je cijelom njihovom razredu nagradno putovanje u Strasbourg, naglašava prof. Marijan, uz koju je krčko učeničko izaslanstvo na tom zanimljivom i umnogome posebnom putovanju pratila i ravnateljica škole prof. Đurđica Cvitkušić.


Plenarna sjednica


Krčani su proveli cijeli radni dan u Strasbourgu radeći kao zastupnici Europskog parlamenta.– Naši su učenici ondje dobili priliku sudjelovati u simulaciji rada europskih parlamentaraca upriličenoj u dvorani za plenarne sjednice Europskog parlamenta, gdje su u konačnici i glasali o odlukama vezanim uz aktualna pitanja iz europske prakse, komunicirajući pritom na engleskom jeziku.

Zajedno s vršnjacima iz cijele Europske unije, bili su podijeljeni u šest višejezičnih radnih skupina unutar kojih se raspravljalo o šest u ovom trenutku iznimno aktualnih tema. Svoja mišljenja i stavove europski, pa tako i krčki srednjoškolci razmjenjivali su raspravljajući o tematici okoliša i obnovljive energije, sigurnosti i ljudskih prava, Europskoj godini kulturne baštine, budućnosti Europe, migracijama i integraciji te zapošljavanju mladih.




U sklopu tih parlamentarnih rasprava mladi su Boduli razmjenjivali svoja razmišljanja s učenicima iz Austrije, Belgije, Bugarske, Češke, Danske, Estonije, Njemačke, Grčke, Irske, Italije, Latvije, Litve, Nizozemske, Poljske, Portugala, Rumunjske, Slovačke, Slovenije, Švedske i Španjolske, objašnjava mentorica otočnih europarlamentaraca.



Program »Škola ambasador Europskog parlamenta« se od školske godine 2016./2017. provodi u svim državama članicama Europske unije, a funkcionira na način da nastavnik ima ulogu ambasadora seniora, a učenici uključeni u program nose ulogu mlađih ambasadora EP-a. Naša škola s ponosom nosi ambasadorsku titulu kao prva škola u Primorsko-goranskoj županiji te ujedno i prva otočna škola.


Europska parlamentarna demokracija, aktivno građanstvo i razumijevanje vlastitih prava i obveza državljana EU niti su vodilje ovog vrijednog programa čiji je glavni i osnovni cilj podizanje razine informiranosti mladih o Europskoj uniji, svijesti o zajedničkim europskim vrijednostima te o pravima koja učenici imaju kao europski građani, napominje prof. Gordija Marijan. Dodaje i da se rezultati provedbe Euroscole, uz ostalo, ogledaju u mnoštvu mladih otočana koji su danas, možda i više no ikad prije, spremni ulagati u svoj osobni razvoj, koji su motivirani za aktivno sudjelovanje u društvenom, pa tako i političkom životu svojih zajednica te u konačnici osnaženi i svjesni važnosti svoje buduće društvene uloge.



Bogatstvo različitosti


– Svaka je radna skupina tijekom plenarne sjednice imala priliku iznijeti svoje prijedloge za rješavanje konkretnih problema. Posebno smo ponosni na naše učenike koji su, kao predstavnici svojih radnih skupina, izložili zaključke i predložili zakone te odgovarali na postavljana pitanja – ističe prof. Marijan. O prijedlozima se argumentirano raspravljalo te u konačnici glasovalo. Učenici Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir posebno su se istaknuli tijekom rasprave o kulturnoj baštini Europe i budućnosti Europe.


Ulaskom u završnicu igre Eurogame, aktivno su sudjelovali u svim fazama simulacije sjednice te dostojno predstavili našu školu i Hrvatsku, zaključile su prof. Marijan i ravnateljica Cvitkušić, napomenuvši da je sadržajan, temperamentan, ali i kulturan dijalog svih sudionika u završnom dijelu cjelodnevnog okupljanja obogaćen predstavljanjem škola i država sudionica.


Predstavljanje je potvrdilo bogatstvo različitosti i ujedinilo mlade Europljane u različitosti. Krčki su srednjoškolci ondje i više no zapaženo te uspješno predstavili svoju zemlju i otok, ukazavši pritom na značaj vlastite uloge u oblikovanju Europe, kao i ulogu svoje škole koja već neko vrijeme ponosno nosi status Ambasadora Europskog parlamenta.