Prostorno-programska studija

Evo kako će izgledati lučki kompleks u Vrbniku: Luka spremna za proširenje i rekonstrukciju

Mladen Trinajstić

Vizualizacija budućeg izgleda luke Vrbnik

Vizualizacija budućeg izgleda luke Vrbnik

Svjesni da mjesna luka nije na razini koju priželjkujemo i za kojom nedvojbeno postoji potreba, u suradnji sa Županijskom lučkom upravom Krk pokrenuli smo pripremu i razradu dokumentacije nužne za povećanje kapaciteta te obogaćenje i osuvremenjenje njenih sadržaja, kaže vrbnički općinski načelnik Dragan Zah



VRBNIK  Pripremajući se za projekt rekonstrukcije i proširenja mjesne luke, predstavnici Općine Vrbnik lokalnoj su javnosti ovih dana posredstvom svojih internetskih stranica predstavili netom izrađenu Prostorno programsku studiju luke Vrbnik, zajedno s vizualizacijom budućeg izgleda tog lučkog kompleksa.


– Svjesni da mjesna luka, odavno pretijesna za prihvat i smještaj stalnorastućeg broja plovila u vlasništvu domicilnog stanovništva smještenih na komunalnim vezovima, ali još više i za zadovoljavanje potreba prihvata svih onih »prolaznih«, izletničkih i nautičarskih plovila koja se ondje privezuju na tzv. komercijalnim privezišnim zonama, nije na razini koju priželjkujemo i za kojom nedvojbeno postoji potreba, u suradnji sa Županijskom lučkom upravom Krk pokrenuli smo pripremu i razradu dokumentacije nužne za povećanje kapaciteta luke Vrbnik te obogaćenje i osuvremenjenje njenih sadržaja – naglasio je, predstavljajući nam spomenuti planski dokument, vrbnički općinski načelnik Dragan Zahija.


Novljanski poticaj


– Jedan od također bitnih »ulaznih podataka« koji nas je nagnao na pokretanje ovog postupka, odnosno pripremu i razradu ulaganja u jačanje naših lučkih potencijala, jest i spoznaja da je točno preko puta Vrbnika, na području Grada Novog Vinodolskog, u posljednje vrijeme u funkciju ušlo više novih marina. Njihovi korisnici, svjesni su toga ovih dana i svi Vrbenčani, sad gotovo svakodnevno uplovljavaju u vrbenski porat koji, već i zbog pojačanog priljeva nautičara i jahtaša iz novih »prekomorskih« marina, sad još vidljivije i osjetnije počinje pokazivati znake svog »kapacitativnog deficita«. Nije novost da vrbnička luka, u obličju kakvo je obilježava danas, ne pruža niti zadovoljavajuću razinu zaštite ondje vezanih plovila od udara bure i valova – nastavlja Zahija ističući da se, nakon sagledavanja svih spomenutih manjkavosti i lučkih ograničenja, plan temeljite rekonstrukcije i osjetnog povećanja privezišnih kapaciteta  nametnuo »sam od sebe«.





Osim što su izrađena maritimna ispitavanja ukazala na potrebu izgradnje novog lukobrana koji je uvršten u ovu Studiju, pokazalo se i da je najbolji i zapravo najučinkovitiji način zadovoljenja potreba za novim vezovima onaj kojim bi se u privezišnu funkciju stavio cijeli sjeverni i sjeverozapadni, do sad nekorišteni dio lučkog područja a na kojem bi se gradio obalni privezišno-šetnički potez. Sve to zapravo bi udvostručilo broj vezova u odnosu na ono čime danas ondje raspolažemo a ujedno bismo u tom području ostvarili i bitan iskorak na planu organizacije i uređenja javnih površina, posebno u onom obalnom djelu odnosno zoni koja ne spada u lučko područje. Drugim rječima, u sinergiji s ŽLU-om i njihovim ulaganjem u samu luku Općina bi na tom području stvorila niz javnih površina i sadržaja kakvi našem mjestu danas nedostaju a čime bi se, osim na planu lučke infrasrukture, ovom mjestu i njegovoj ponudi pridonijelo i u ambijentalnom smislu, zaključio je Zahija.



Zbog svega toga, Općina je u suradnji s nadženim institucijama pokrenula izradu Prostorno programske studije kojoj je prethodio niz istražnih radnji, uključujući i provedbu podvodnih arheoloških istraživanja bez kojih nije bilo moguće krenuti u detaljniju razradu projekta koji je, u svom idejnom arhitektonsko-urbanističkom obličju, sad napokon predstvljen javnosti i slijedom kojeg će se uskoro krenuti prema »konkretnijem« projektiranju u vidu izrade idejnog projekta, a potom i lokacijske dozvole. Zatim slijedi i izrada glavnog projekta, odnosno ishođenje više zasebnih građevinskih dozvola koje će omogućiti da se realizacija tog ambiciozno osmišljenog, a za pretpostaviti i financijski zahtjevnog projekta, realizira u više etepa.


Ministrova podrška


Dragan Zahija nam je prenio i da će konkretna cijena svake od faza te investicije biti poznata tek nakon što se, slijedom izrađene Studije, uskoro izradi i idejni projekt. Isto bi se moglo reći i za terminske okvire realizacije tog ulaganja koje će, više no o brzini izrade potrebne dokumentacije i ishođenja dozvola, ovisiti o dostupnosti izvora njena financiranja.


– Računamo da će nam u ostvarenju ovog projekta, osim sredstava koja će lokalna uprava za tu nakanu u doglednoj budućnosti sama osigurati, na raspolaganje biti stavljen i dio novca iz sufinancijerskog sudjelovanja ŽLU-a Krk, PGŽ-a te nadležnog Minstarstva mora, prometa i infrastukture. U tom smislu moram reći i da nam je, još u onoj početnoj fazi kod pokretanja aktivnosti na pripremi dokumentacije koju smo sad predstavili javnosti, iskazana jasna i nedvosmislena podrška ministra Olega Butkovića koji, moram reći, i sam uviđa smislenost i potrebu ulaganja u luku Vrbnik, zaključio je Zahija, ne zaboravivši spomenuti da se Vrbenčani, bude li to ikako moguće, nadaju i potporama iz EU fondova.