Spašavanje brodogradilišta

U Vladi danas odlučuju o sudbini riječkog škvera: Evo koje konkretne poteze mogu očekivati trećemajci

Marinko Glavan

Foto D. Škomrlj

Foto D. Škomrlj

U prvom krugu, »3. maj« se planira zadužiti za oko 20 milijuna eura, što bi trebalo pokriti zaostale plaće, dio potraživanja dobavljača i kooperanata te završetak broda za Kanađane



RIJEKA – Na današnjoj sjednici Vlade očekuje se donošenje ključnih odluka za spašavanje “3. maja”, odnosno davanje jamstava za kreditno zaduženje za isplatu zaostalih plaća radnicima, 15 posto potraživanja većini vjerovnika te sredstava za pokretanje proizvodnje. Kako neslužbeno saznajemo, uži kabinet premijera Andreja Plenkovića u protekla je dva dana raspravljao o ovoj temi, a danas se očekuje donošenje pozitivne odluke, za što se zalaže sam predsjednik Vlade, a nastavak proizvodnje u riječkom brodogradilištu podržavaju i ministar gospodarstva Darko Horvat, ministar financija Zdravko Marić, te ministar pomorstva Oleg Butković.


Uoči sjednice vlade, održana je i sjednica Nadzornog odbora “3. maja” koji je Upravi dao suglasnost za kreditno zaduženje u svrhu isplate zaostalih plaća, isplatu dijela potraživanja dobavljača i kooperanata, u svrhu deblokade računa brodogradilišta te za pripremu proizvodnje, odnosno radova na započetim novogradnjama za koje postoje zainteresirani kupci.


– Prvi brod na kojemu ćemo pokrenuti radove je specijalni, samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutih tereta na američkim Velikim jezerima za naručitelja iz Kanade, tvrtku Algoma, s kojim smo pri kraju pregovora o svim detaljima isporuke ovog broda. Brod je velikim dijelom dovršen, nalazi se u opremnom bazenu, a za njegov završetak već je spreman i dio materijala, tako da radovi mogu započeti praktički odmah, rekao je predsjednik Nadzornog odbora Juraj Šoljić.




Prema njegovim riječima, u očekivanju odluke Vlade već su pokrenute pripremne aktivnosti u samom brodogradilištu, odnosno pripremaju se dizalice, strojevi i materijal za početak radova.


U prvom krugu, kako saznajemo, Uprava “3. maja” planira se zadužiti za iznos od oko 20 milijuna eura, što bi trebalo pokriti zaostale plaće radnika u iznosu od 32 milijuna kuna, dio potraživanja dobavljača i kooperanata u iznosu od najmanje 18 milijuna kuna, ovisno o broju onih koji pristanu na ponudu uprave da im se ostatak potraživanja “zamrzne” na dvije godine, te za pripremu nastavka proizvodnje na brodu za Kanađane. Svega dva tjedna kasnije, planirano je novo zaduženje za završetak radova na tankeru “Santiago” za prijevoz kemikalija i naftnih derivata, novogradnju 723, porinutom u Rijeci, a koji je kasnije otpremljen u Pulu na opremanje.


Prema planovima Uprave koji su prezentirani premijeru Plenkoviću na sastanku u “3. maju” početkom ovog mjeseca, za pokretanje radova na svakom od najmanje četiri započeta broda, brodogradilište bi se posebno zaduživalo, a prema nekim neslužbenim procjenama, ukupni iznos zaduženja mogao bi dosegnuti blizu 100 milijuna eura. 


*** Opširnije čitajte u tiskanom izdanju Novog lista…