Uvijek imamo jedan brod otvoren za tržište. Čim imamo ugovore za sve postojeće brodove, naručujemo novi, što znači i da kontinuirano tražimo nove kvalitetne kadrove, kaže zamjenik predsjednika kompanije i direktor menadžmenta flote Gorm Hillgaar
Hoegh LNG jedan je od najvećih poslodavaca za hrvatske pomorske časnike u segmentu prijevoza ukapljenog prirodnog plina, ali i uplinjavanja na brodovima terminalima. U suradnji sa Zorovic Maritime Services, koja traje već više od dva desetljeća, Hoegh LNG trenutno zapošljava gotovo 200 pomorskih časnika iz Hrvatske, a zamjenik predsjednika kompanije i direktor menadžmenta flote Gorm Hillgaar, na nedavnom je skupu Hoeghovih pomoraca u Opatiji najavio i nova zapošljavanja, zbog širenja flote. Pojedini hrvatski pomorci na floti Hoeghovih brodova plove po dvadeset i više godina, što je u dinamičnom svijetu tržišta rada u pomorstvu postao pravi kuriozitet, no Hilgaar, s kojim smo razgovarali u Opatiji, ističe kako je upravo to intencija kompanije. – Na našim brodovima imamo zapovjednike koji su s nama još otkad su bili kadeti. Tako da i oni nas, mislim na menadžment kompanije, poznaju vrlo dobro, kao i mi njih, te svi činimo jedan tim – ističe Hillgaar.
Dodaje kako je za Hoegh LNG blizak odnos sa zaposlenicima od presudne važnosti. – Želimo održavati bliski kontakt s našim ljudima. Zbog toga barem jednom godišnje organiziramo ovakve skupove, kao i zbog toga da im damo informacije o tome što se događa unutar kompanije i na tržištu, te u kom pravcu idemo. Ali jedna od glavnih motivacija je čvršće povezivanje unutar našeg tima. U stvari, ovo je nešto kao obiteljsko okupljanje. Mi poznajemo svakog od ovih ljudi ponaosob i želimo zadržati tu obiteljsku atmosferu i osobni kontakt s pomorcima, iako se flota širi i zapošljavamo nove ljude. Za Hoegh LNG oni nisu samo imena na papiru, mi znamo čovjeka koji stoji iza svakog imena – kaže Hillgaar.
U potrazi za kadrovima
To se vidi i po postotku u kojemu pomorci dugoročno ostaju na brodovima Hoegh LNG-a, a koji je debelo iznad 90 posto. Hilgaar ističe kako je politika kompanije zapošljavati pomorce na početku karijere, kako bi tijekom godina u sustavu Hoegh LNG-a stekli sva potrebna znanja i iskustvo, te se temeljito upoznali s načinom rada i identitetom kompanije, kao i ostalim kolegama s flote i iz menadžmenta, prije nego što preuzmu rukovodeće dužnosti na brodu.
Po pitanju zaštite okoliša, kada je riječ o FSRU brodovima, Gorm ističe kako Hoegh LNG nikada nije imao niti jedan incident na niti jednom od svojih brodova, koji svi posluju pod strogim nadzorom državnih tijela u zemljama u kojima su angažirani.
Velik dio kompanija u svijetu ponaša se suprotno, tražeći na tržištu rada već gotove više časnike, zapovjednike i upravitelje stroja, no u Hoegh LNG-u smatraju da je njihov pristup dugoročno bolji. – Mislim da će naš pristup na kraju pobijediti. Možda ne u kratkom roku, po pitanju troškova i učinkovitosti, ali sam posve siguran da ćemo dugoročno imati više koristi od ovoga što radimo i kako radimo s našim ljudima – kaže Hilgaar.
Hoegh je ove godine i službeno postao najveći operater FSRU brodova, plutajućih terminala za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina, s deset brodova u pogonu i još dva koji uskoro silaze s navoza, što će otvoriti i nova radna mjesta za pomorce iz Hrvatske. – Kontinuirano gradimo takve brodove već dvanaest godina, a sigurno ćemo se i dalje širiti. Naša je politika da uvijek imamo jedan brod otvoren za tržište. Znači, čim imamo ugovore za sve postojeće brodove, naručujemo novi, što znači i da kontinuirano tražimo nove kvalitetne kadrove – objašnjava.
Fleksibilna rješenja
U Hrvatskoj postoje velike dvojbe oko isplativosti LNG-a u usporedbi s plinom »iz cijevi«, kao i debate o gradnji fiksnog ili plutajućeg terminala, no FSRU brodovi, ističe Hillgaar, nude vrlo učinkovita, i što je vrlo važno, fleksibilna rješenja.
U radu opatijskog skupa sudjelovalo je devedesetak pomoraca iz Hrvatske, zaposlenika Hoegh LNG-a, među kojima su bili i električar Nenad Fabijanić, s najduljim stažem od čak trideset godina na Hoegh-ovoj floti, te Vilim Filipas, upravitelj stroja koji je na Hoegh LNG-u već dvadeset godina. – Vrlo malo pomoraca, jednom kada se zaposli na ovoj kompaniji, traži drugi posao. Niz je razloga, od vrlo dobrih primanja, s cjelogodišnjim ugovorom, zdravstvenim osiguranjem koje pokriva i članove obitelji, kratkim rotacijama na brodu, pri čemu godinu dana unaprijed znaš kad ideš na brod i kad se vraćaš, pa možeš planirati život, i tako redom. Ali iznimno je važan i odnos kompanije prema ljudima. Svi smo skoro kao familija, svi se međusobno poznajemo, a kompanija nas poštuje i zato nije ni čudo da smo tu već tolike silne godine – objašnjavaju nam pomorci.
– Takav terminal nudi znatno brži početak proizvodnje u usporedbi s gradnjom fiksnog LNG terminala, kao i niže troškove. Jednako tako, brod, za razliku od kopnenog terminala, u slučaju da padnu potrebe tržišta za plinom, može raditi i kao običan LNG tanker na svjetskom tržištu, a može se, u konačnici i premjestiti na drugu lokaciju te tamo nastaviti raditi kao LNG terminal. Moguće je i kombinirano korištenje, u kojemu brod jedan dio godine služi kao terminal, a ostatak kao tanker. Važno je, naravno, pravilno kapacitirati FSRU u skladu s potrebama tržišta, kako bi on bio maksimalno učinkovit. U našoj floti imamo FSRU-e vrlo različitih kapaciteta skladištenja i proizvodnje, prilagođenih različitim potrebama tržišta – kaže Hillgaar.Na pitanje je li Hoegh LNG i dalje zainteresiran za projekt plutajućeg LNG terminala na Krku, s obzirom na brojne odgode i promjene uvjeta natječaja – odgovara potvrdno.– Uvijek smo zainteresirani za sve slične projekte. Dugo smo u ovom biznisu i uvijek tražimo prilike za nove iskorake, kaže Hillgaar, dodajući kako je FSRU segment u stalnom rastu, diljem svijeta, te se koncept plutajućeg terminala, upravo zbog fleksibilnosti i veće isplativosti, sve češće koristi umjesto klasičnih, fiksnih LNG terminala.