Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 3° 1
Sutra: 3° 3° 1
23. siječnja 2020.
Dva dana do ročišta

TREĆI MAJ Neki od kupaca spremni avansno platiti brodove, Vlada još uvijek šuti

Foto: S. DRECHSLER
Foto: S. DRECHSLER
Autor:
Objavljeno: 30. srpanj 2019. u 10:22 2019-07-30T10:22:00+02:00

Jedan se sastanak jučer ipak održao, ali nisu bili nazočni i predstavnici Ministarstva financija, koji bi morali dati ključni sud oko planiranog financijskog aranžmana završetka brodova u »3. maju«

RIJEKA - Dva dana prije novog stečajnog ročišta koje je zakazano za »3. maj«, i dalje nema pouzdanije naznake, a kamoli odgovora kakva sudbina čeka riječke navoze odnosno hoće li se Vlada odlučiti na završetak tri broda u »3. maju« ili će i ovo brodogradilište prepustiti stečaju, a poluzavršene novogradnje »utopiti« na dražbama za par milijuna eura.

Avansno plaćanje

Izvjesno je samo da će u Banskim dvorima do četvrtka, 1. kolovoza u 11 sati, kada počinje ročište na Trgovačkom sudu u Rijeci, morati reći što su odlučili, ide li se u završetak brodova ili ne. Očekivati da će stečajna sutkinja Ljiljana Ugrin po osmi put odgoditi donošenje konačne odluke o »3. maju«, bez konačnog Vladinog određenja, teško je i neozbiljno očekivati.

Sve što se moglo i trebalo odraditi od zadnjeg ročišta prije mjesec dana, odradilo se - od smanjenja blokade računa »3. maja« za osamdeset milijuna kuna do pregovora sa zainteresiranim kupcima brodova, rezultat čega su i ponude pet brodarskih kompanija koje su prošlog tjedna stigle u »3. maj« s iznosima koje su spremni platiti za gotove brodove.

To je to što se s njihove strane može očekivati, smatraju naši izvori, jer ponude se više neće mijenjati, mogu samo još minimalno varirati u konačnoj cijeni, ali minimalno, najviše ovisno o tome hoće li se iskoristiti spremnost pojedinih brodovlasnika da, uz državu, u jednom dijelu, i sami financijski participiraju u završetku tih brodova.

Prema informacijama kojima raspolažemo, takva opcija avansnog plaćanja stigla je od strane dva zainteresirana kupca.

Međutim, ono što su definirali i zadali svi jest očekivani rok isporuke, uz što su onda svi vezali i svoju konačnu, najbolju cijenu koju su spremni platiti.

Rokovi isporuke

Tako je, primjerice, kanadska Algoma rok isporuke samoiskrcavajućeg broda za prijevoz sipkih tereta, koji je u stanju gotovosti između 50 i 60 posto, zaglavila za konac kolovoza iduće godine. Isto su napravili i drugi brodovlasnici i, kako čujemo, svi ti željeni i ciljani rokovi isporuke od strane kupaca prilično su zgusnuti što znači da će u »3. maju« trebati dobrano »potegnuti« da bi ih uspjeli realizirati.

Eventualno prolongiranje i odgađanje ne samo da »ruši« cijelu računicu do koje se došlo u nimalo lakim pregovorima sa brodovlasnicima - a sve kako bi se postigla čim bolja cijena i onda na papiru raščlanilo i dokazalo da je za državu manja šteta da te brodove završi nego da ih proda u stanju u kojem sada jesu - već se dovodi u pitanje uopće više zainteresiranost brodovlasnika za te tri novogradnje.

Nakon što su prošli četvrtak stigle zadnje ponude brodovlasnika, koje su potom još završno obradili u Hrvatskoj brodogradnji - Jadranbrodu i resornom Ministarstvu gospodarstva, u kuloarima se neslužbeno moglo čuti da će se odmah početkom ovog tjedna održati sastanak predstavnika svih ključnih Vladinih resora oko odluke što s brodovima i brodogradilištem »3. maj«.

Istina, jedan se sastanak jučer ipak održao, ali na njemu nisu bili nazočni i predstavnici Ministarstva financija, koji bi morali dati ključni sud oko računice i planiranog financijskog aranžmana sa završetkom brodova u riječkom brodogradilištu.

Tako su predstavnici Ministarstva gospodarstva, Hrvatske brodogradnje - Jadranbrod i Ministarstva pravosuđa jučer »brusili« više tehnikalije pravne naravi vezane uz moguću Vladinu odluku da se ide u završetak brodova dok ključni stav Ministarstva financija još uvijek izostaje.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.


Promo
PUST 2020.
Viškovo

PUST 2020.