Kristijan Pavić

Predsjednik uprave ACI-ja ‘Marina u Porto Barošu posebno je interesantna zbog mega jahti’

Alenka Juričić Bukarica



Adriatic Croatia International Club (ACI), najveći lanac marina u Hrvatskoj, u većinskom državnom vlasništvu, prošlu je godinu zaključio s 216 milijuna kuna ukupnih prihoda što je povećanje za 7 posto. Istovremeno je neto dobit ACI-ja povećana 54 posto, na nešto više od 38 milijuna kuna. U ovu nautički godinu ACI pak ulazi s novouređenom ACI marinom Rovinj koja nosi pet sidara, a čije se službeno otvorenje očekuje idućeg tjedna. O kakvom je konkretno projektu riječ, što on znači u poslovnoj orijentaciji ACI-ja te kakve su najave za ovu nautičku sezonu, razgovarali smo s Kristijanom Pavićem, predsjednikom Uprave ACI-ja.


Kolika je vrijednost projekta u Rovinju i koliko se radilo na njemu?


– ACI marina Rovinj, kompletno je rekonstruirana, kako u kopnenom tako i u svom morskom dijelu. Radovi su započeli u travnju 2017. i trajali su do ovog proljeća, kada je ishođena uporabna dozvola. Ponosni smo na činjenicu da je ACI marina Rovinj danas prva u ACI sustavu i druga u Hrvatskoj koja ima kategorizaciju pet sidara. Marina je dizajnom, tehnološkim rješenjima te visokom razinom kvalitete ponude reprezentativna na svjetskoj razini. U marinu je dosad uloženo preko 150 milijuna kuna, čime je ona najznačajniji projekt u povijesti ACI-ja, ali i jedan od najvećih projekata u nautičkom turizmu Hrvatske. Jedino takvom ozbiljnom investicijom možemo kvalitetu i raznovrsnost ponude dovesti do razine izvrsnosti na kojoj će Hrvatska biti prepoznata kao destinacija za vrhunski nautički turizam. Pritom se ne misli na elitizam, već na jedan viši nivo nautičkog turizma koji je dugoročno i ekološki održiv. Ovakvim ulaganjima u objekte, ljudske resurse i zaštitu okoliša privlačimo kvalitetne korisnike koji svojim potrošačkim stilom i navikama dugoročno utječu na porast kvalitete i sadržaja čitave destinacije, a time se koristi reflektiraju na niz drugih turističkih i gospodarskih grana.


Mediteranski duh




Što se konkretno napravilo, što je od radova izvedeno prilikom rekonstrukcije?


– Marina je kompletno izmijenjena, jedino što nije mijenjano su koncesijom definirani okviri. Četiri su ključna aspekta koja ukratko mogu opisati novu ACI marinu Rovinj, a to su ljepota, luksuz, inovativnost i sigurnost. Atraktivan, novi vizualni izgled marine naslanja se na najviše standarde nautičkog turizma koje možemo pružiti našim gostima u marini, a prožet je ekskluzivnošću u svakome detalju.



Što je s interesom ACI-ja za marinu u Porto Barošu? Postoji li još i koji problemi koji koče realizaciju? – ACI je svakako jedan od najozbiljnijih čimbenika nautičkog turizma u Hrvatskoj i kao takav legitiman interesent za sve potencijalno interesantne lokacije budućih luka nautičkog turizma. Porto Baroš je u samom centru grada koji trenutno nema marinu, a opet u blizini otoka Krka i Cresa te pred sobom ima prekrasnu opatijsku rivijeru s niz plaža. Naravno, interesantna nam je ideja jer će ta marina imati mogućnost razvoja kao marina za mega jahte gdje možemo realizirati naš puni potencijal i ostvariti želje da se nautički turizam podigne na zavidnu razinu.


S obzirom na sve zahtjevnije tržište, Rovinj kao destinacija gradi svoj image na tradiciji mediteranskog duha prožetoj notom luksuza i upravo je to bila vodilja za rekonstrukciju marine – opremiti marinu s manjim brojem vezova, ali za veće jahte, uspostaviti visoku razinu sigurnosti, opremiti ju novim tehnologijama te osigurati niz dodatnih sadržaja. Izgrađena su dva lučka bazena, jedan za plovila u tranzitu, a drugi za plovila na godišnjem vezu. Na prostoru od 1400 metara kvadratnih izgrađen je kompleks komercijalnih prostora koji zadovoljavaju najviše standarde. Na tom se prostoru nalaze ugostiteljski sadržaji, restoran i caffe-lounge bar, prostor za wellness, trgovine svjetski poznatih robnih marki, predstavništva renomiranih prodajnih zastupnika luksuznih jahti, čarter agencije, servisni centar za plovila i drugo. Cijelom dužinom obalnoga pojasa marine i lukobrana izgradio se novi obalni zid, širine šest metara što osigurava dvotračni prolaz. Uz to, gostima su na raspolaganju dva parkinga, jedan sa sto parkirnih mjesta u garaži hotela Park, a drugi s 50 u samoj marini.


Koliko vezova sada ima marina i koje dužine brodova prima s obzirom na to da se orijentirate i na segment megajahti?– U moru imamo 196 vezova i to za prosječnu duljinu plovila od 17 metara. Marina ima mogućnost smještaja na godišnji vez plovila do čak 35 metara dužine, a na dnevni vez i znatno veća, do sto metara. Marina je tako, uz ostalo, opremljena Wi-Fi sustavom najnovije generacije, a luksuznim plovilima sigurnost daje i najmoderniji sustav video nadzora te kontrole pristupa što jamči iznimnu razinu sigurnosti i ubrzava procese. Naravno, tu je sustav digitalnih uplovljavanja koju već par godina primjenjujemo uz pomoć posebne aplikacije i uređaja koje koriste mornari. Posebna pažnja uložena je u zaštitu okoliša i održanje čistoće morskog pojasa. Prilikom izgradnje korišteni su konstrukcijski materijali i energetski sustavi koji osiguravaju maksimalnu energetsku učinkovitost, a primijenjene su i sve prednosti LED rasvjetne tehnologije i upravljanja rasvjetom.

 Izmjena strukture plovila


Kakve su najave za ovu sezonu što se tiče popunjenosti, odakle se očekuje gro gostiju?


– ACI marina Rovinj prije rekonstrukcije bila je druga marina ACI sustava po broju plovila na dnevnom vezu što ju je s tadašnjih preko 300 plovila na godišnjem vezu činilo ekonomski najisplativijom marinom sustava. Ovom investicijom predviđen je koncept izmjene strukture plovila na godišnjem vezu čiji broj će se smanjiti na skoro 200 plovila međutim njihova prosječna dužina povećana je s 11 na 17 metara. Što se tiče plovila u tranzitu s obzirom na dizajn i razinu opremljenosti nove marine, a uzimajući u obzir i konstantan rast Rovinja kao destinacije predviđamo nastavak trenda marine Rovinj kao izrazito tranzitne marine čiji kapaciteti su na 100 posto popunjenosti tijekom cijele godine u idealnoj kombinaciji godišnjeg, mjesečnog i dnevnog veza.



Tko je radio projektnu dokumentaciju za ACI marinu Rovinj?– Projektnu dokumentaciju nove ACI marine Rovinj izradila je splitska projektantska tvrtka Obala d.o.o., a kopnenu arhitekturu potpisuje arhitektonski studio 3LHD. Posebno smo zadovoljni i činjenicom da je projekt izgradnje ACI marine i Maistra Grand Park hotela primjer izvrsne suradnje dva poduzetnika iz dvije različite branše koji su uspjeli zajedničkim nastojanjima stvoriti jednu daleko veću ukupnu vrijednost nego što bi ju imao svaki projekt zasebno. Marina i hotel u naravi su jedna prostorno funkcionalna cjelina, a opet svaka sa svojim identitetom.


Što otvaranje ove marine znači za ACI, a i za Rovinj s obzirom na to da se naslanja na Maistrinu zonu hotela s 5 zvjezdica te čini svojevrsnu cjelinu s nedavno otvorenim luksuznim Grand hotelom Park? – Misija nam je učvrstiti lidersku poziciju ACI-ja koji je postavio temelje nautičkoga turizma u Hrvatskoj i danas je jedan od najvećih lanaca marina na Mediteranu, s 22 marine i dva sidrišta od Umaga do Dubrovnika. Prepoznatljiv smo nautički brand u svijetu, a nova ACI marina Rovinj je smjernica kojom će ACI nastaviti svoje buduće investicije.

Digitalizacija poslovanja


Otvaranje ove marine na neki je način nastavak izvrsne nautičke 2018. u kojoj se bilježi povećanje ukupnih prihoda, EBITDA i neto dobiti. Što je utjecalo na takav rast?– Usmjerili smo poslovanje primarno na implementaciju novih tehnologija odnosno digitalizaciju operativnog poslovanja marina te proširili spektar dodatnih usluga odgovarajući na zahtjeve naših nautičara. Istovremeno strateške investicije na koje je ACI usmjeren u posljednjih nekoliko godina znatno su utjecale na podizanje kvalitete usluge i dodatne ponude u marinama. Sve navedeno dovodi do kontinuiranog rasta poslovnih prihoda i rezultata poslovanja.

Marine u Hrvatskoj su po posljednjim podacima imale pad plovila u tranzitu u 2018. Kakva je situacija s ACI-jem i kakva su Vaša očekivanja od ove nautičke sezone?


– U protekloj poslovnoj godini smo unatoč izostanku učinka marine Rovinj zbog rekonstrukcije, na razini sustava zadržali fizičke pokazatelje poslovanja. Prednost ACI-ja kao sustava 22 marine geografski raspoređene od Umaga do Dubrovnika jest što komercijalnim politikama nautičare dodatno potiče na fluktuaciju po svojim marinama čime maksimizira i fizičke i financijske pokazatelje poslovanja.