Četiri opcije

Ministarstvo poslalo upute za nadoknadu nastave. Ravnateljima škola to je – neprihvatljivo

Ingrid Šestan Kučić

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Od škola se očekuje da samostalno odluče o načinu nadoknade prema mogućnostima koje su ponuđene u uputi Ministarstva, što je također ogorčilo ravnatelje jer će oni biti jedini krivci završi li odrađivanje nastave loše



RIJEKA – Ministarstvo znanosti i obrazovanja jučer je svim školama poslalo uputu o mogućim načinima nadoknade nastave u kojoj stoji da Ministarstvo u ovom trenutku ne razmatra mogućnost produljenja nastavne godine, ali se od škola očekuje da samostalno odluče o načinu nadoknade prema mogućnostima koje su ponuđene u uputi Ministarstva, a »imajući u vidu najbolji interes učenika«.


Zbog dosadašnjeg štrajka prosvjetnih djelatnika školski su kalendari već u debelom minusu od šest nastavnih dana koje treba nadoknaditi, a Ministarstvo im je ponudilo četiri opcije nadoknade nastave.


Neprihvatljive opcije


​Prema prvoj opciji škola može nenastavne dane planirati kao nastavne te održati nadoknadu nedostatnoga nastavnog dana. Druga opcija je odrađivanje nastave subotom i to tako da osnovne škole koje rade u više od dvije smjene mogu održati nadoknadu subotom, a osnovne škole koje rade u jednoj ili dvije smjene mogu održati nadoknadu subotom samo u tjednu u kojem se zbog nenastavnoga ili neradnoga dana, odnosno održavanja štrajka, nije održala nastava, odnosno ako je u radnom tjednu bilo manje od pet nastavnih dana, dok srednje škole mogu održati nadoknadu subotom ako to zahtijevaju prostorni, organizacijski i drugi oblici rada.




Treća je opcija odstupanje od utvrđenih rokova za odmor učenika o čemu odlučuje ministar nadležan za obrazovanje na zahtjev škole i Županijskoga upravnog odjela te na koncu posljednja je ponuđena opcija produljenje nastavne godinu odlukom Županijskoga upravnog odjela nadležnoga za poslove obrazovanja, uz prethodnu suglasnost Ministarstva.


Ni jedna od tih ponuđenih opcija jučer nije naišla na oduševljenje ravnatelja na kojima je donošenje konačne odluke jer, kako navode, upute Ministarstva bile su očekivane i svode se na to da je odluka na ravnateljima koji će, završi li se odrađivanje nastave loše, biti jedini krivci.


Dio ravnatelja smatra da odrađivanje subotom nikako nije opcija, što zbog roditelja i učenika kojima se remete obiteljski planovi, a što zbog činjenice da će radne subote netko morati platiti nastavnicima.


Skraćivanje praznika, kažu ravnatelji, također je neprihvatljivo, jer ponovno se zadire u obiteljske planove, a najgora je opcija, ocjenjuje ravnatelj Prirodoslovne i grafičke škole Radenko Bradić, produljenje nastavne godine čime se ulazi u kalendar državne mature.


Sadržajno nadoknađivanje


– Strukovne škole su u prednosti, jer se dio nastave može odraditi kroz terensku nastavu i mi ćemo sigurno jedan dio odraditi na taj način. U veljači ili ožujku vidjet ćemo kako koji razredni odjel stoji s odrađenom nastavom te ćemo tada napraviti plan kako eventualne manjkove nadoknaditi kroz rad subotom.


Subota je sasvim izgledna, jer drugi način nije moguć. Produljenje nastave godine nije dobro rješenje zbog državne mature koja kreće odmah nakon završetka nastave. Jedina je opcija za eventualnu nadoknadu u lipnju, točnije 25. lipnja koji je bio predviđen kao blagdan pa za taj dan nije uvršteno održavanje državne mature. Kako sada to više nije blagdan, može se promijeniti kalendar državne mature i na taj način dobiti jedan dan, ali to nije baš neko najsretnije rješenje, kaže Bradić.


Osnovne škole nemaju problem državne mature, ali ni osnovnoškolskim ravnateljima nisu najbolje »sjele« upute Ministarstva, jer kako navodi ravnatelj OŠ Pehlin Željko Šimunić, već stižu najave roditelja za odlaske na skijanja tijekom zimskih praznika, pored toga drugo je polugodište jako dugo pa skraćivanje zimskih praznika nije najsretnija ideja, a odrađivanje subotom nije korektno prema roditeljima i djeci.


– Ja sam za sadržajno nadoknađivanje, a to nitko nije predložio. Mi smo napravili analizu propuštene nastave i nisu svi predmeti »izgubili« jednak broj nastavnih sati. Dobrom preraspodjelom nastave dio se sigurno može nadoknaditi. Tu su i satovi razrednika koji mogu služiti za nadoknadu, a onda ako se ide na to da se Tijelovo koje pada u četvrtak ne spaja s vikendom i nastavna se godina produlji za dva dana, do 19. lipnja, što je u petak, bezbolno se može riješiti cijeli problem nadoknade propuštenih šest dana nastave s odrađivanjem sve zajedno tri dana, zaključuje Šimunić.