Protureferendumska kampanja

Ministar Pavić spiskao 2 milijuna na kampanju da nas uvjeri kako ’67 nije previše’

Portal Novilist.hr

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

Ministarstvo promovira dvije kampanje – “Cjelovita mirovinska reforma” i “Što donosi mirovinska reforma sadašnjim i budućim umirovljenicima”. Za prvu je procijenjena vrijednost javne nabave 920 tisuća kuna, a za drugu 1,1 milijun kuna



Čelnici tri sindikalne središnjice najavili su 18. ožujka da će do sredine svibnja prikupljati potpise za referendum protiv izmjena zakona o mirovinskom osiguranju, kojima se skraćuje rok za početak odlaska u mirovinu sa 67 godina. I baš je nekako u tom razdoblju Ministarstvo rada i mirovinskog sustava predvidjelo dvije medijske kampanje vezane uz tu, sindikatima spornu mirovinsku reformu, piše Telegram.


U resoru ministra Marka Pavića zaključili su, čini se, da bi bilo najbolje tijekom prva dva kvartala ove godine informirati građane o tome što im donosi mirovinska reforma. Barem tako proizlazi iz plana javne nabave Ministarstva rada za 2019. godinu. U njemu su predvidjeli zakup medijskog prostora za promociju dviju kampanja – “Cjelovita mirovinska reforma” i “Što donosi mirovinska reforma sadašnjim i budućim umirovljenicima”. Za prvu je kampanju procijenjena vrijednost javne nabave 920 tisuća kuna, a za drugu 1,1 milijun kuna.


Informacija o planu javne nabave sigurno i ne bi bila posebno zanimljiva, da mediji i oporba već danima ne pokušavaju od Vlade dobiti precizan izračun koliko koštaju spotovi koji se zadnjih dana vrte u javnom prostoru i u kojima se žestoko ide na sindikalnu referendumsku inicijativu. U tim se spotovima navodi i da “zahtjevi sindikata znače manje mirovine i 45 milijardi kuna duga našoj djeci i unucima”.




Telegram je pitao Ministarstvo da potvrde ili demantiraju da Ministarstvo kani potrošiti više od dva milijuna kuna za kampanju u kojoj se, između ostalog, ide protiv sindikalnog referenduma “67 je previše”. No, iz Ministarstva stiže tek ljubazni odgovor kako je “ministar Pavić jučer na konferenciji za medije dao iscrpne odgovore o informativnoj kampanji o cjelovitoj mirovinskoj reformi.


“Iscrpni odgovori” se daju sažeti u ovu rečenicu ministra Pavića s tiskovne konferencije: “To nije protureferendumska kampanja, to je kontinuirana informativna kampanja kojom građane informiramo o cjelovitoj mirovinskoj reformi. Ona je nastala u Ministarstvu rada i mirovinskog sustava, nismo koristili vanjske agencije, izradu spota platili smo 18.000 kuna plus PDV, a troškove kampanje ćemo javno obznaniti nakon njezina završetka”.


Dok traje prikupljanje potpisa za referendum, Ministarstvo ne želi objaviti koliki je trošak Vladine kampanje kojom se, između ostalog, ide protiv referenduma. No, nije htjelo ni iskoristiti priliku da demantira kako u tu svrhu planira potrošiti 2.020.000 kuna. Ovdje valja još jednom ponoviti da se radi o planu javne nabave, a ne potpisanom ugovoru. Dakle, ne može se kategorički tvrditi da je riječ o tolikim troškovima, ali se može zaključiti da je Ministarstvo konkretan upit diplomatski ignoriralo.


U Ustavnom sudu, skloni su ideji da iz resora ministra Pavića zatraže podatke o tome kako se kampanja financira, koliko traje i koliko je novca u nju uloženo. Više o mogućim potezima Ustavnog suda znat će se nakon njihovog redovnog sastanka u utorak.


I u GONG-u smatraju da se Vlada posljednjim TV-spotom o mirovinskoj reformi “direktno uključila u kampanju protiv sindikalne inicijative” pa su stoga pozvali Banske dvore da javnosti pokažu koliko su na tu kampanju potrošili, piše Telegram.