Šef IDS-a

Miletić: Vlada je plan za Uljanik u Bruxelles poslala dva dana nakon roka – i to neslužbenim e-mailom

P. N.

Prošle godine u rujnu se već sve znalo za probleme Uljanika - znalo se da taj rescue aid može trajati šest mjeseci, da se do tada mora napraviti plan sanacije, da se do tada mora naći strateški partner, a to je bilo točno s datumom 11. srpnja. Znate kada je Vlada uputila to u Bruxelles? Dva dana nakon toga, 13. srpnja, i to ne službenom aplikacijom, nego neslužbenim e-mailom", rekao je Miletić

Boris Miletić, predsjednik IDS-a u HRT-ovoj emisiji ‘Nedjeljom u 2’ rekao je da je za prvi problem Uljanika čuo prošle godine u rujnu.“Odmah smo župan Flego i ja išli kod tadašnje ministrice gospodarstva, gospođe Dalić, koja je bila i potpredsjednica Vlade i kazali za taj problem – da Uljanik grupa ulazi u razdoblje poteškoća, da je potrebno vidjeti na koji način sanirati tu grupu. I tada se išlo prema Bruxellesu s ovim, kako je rečeno, rescue aidom od 96 milijuna eura, koliko je u prvom mjesecu odobreno Uljaniku. I tada se već sve znalo – znalo se da taj rescue aid može trajati šest mjeseci, da se do tada mora napraviti plan sanacije, da se do tada mora naći strateški partner, a to je bilo točno s datumom 11. srpnja. Znate kada je Vlada uputila to u Bruxelles? Dva dana nakon toga, 13. srpnja, i to ne službenom aplikacijom, nego neslužbenim e-mailom”, rekao je Miletić.Vlada 13. rujna dolazi u Pulu, gdje će održati sjednicu. Miletić je pozvan i odazvat će se.  Od Vlade očekuje da pomogne brodogradnju i spominje da za to već postoje mehanizmi u Europi (Italiji, Španjolskoj) – poput osnivanja jamstvenog fonda za brodogradnju.

Uljanik


Uljanik



Osim jamstvenog fonda koji bi koristila sva hrvatska brodogradilišta, predlaže da se putem HBOR-a osigura izvozna linija koja će pratiti brodogradnju s nešto povoljnijom cijenom kapitala. Ne slaže se s tvrdnjom da Uljanik ne može proizvoditi brodove kakve sada proizvodi. Kaže da naručitelji brodova govore da Uljanik ima tako kvalitetnu proizvodnju da rijetko koje brodogradilište uopće može graditi brodove tog tipa.Smatra da u Hrvatskoj ne može opstati samo jedno brodogradilište. Mora ih, kaže, biti tri ili četiri. Vlada po njemu mora odlučiti da je to strateška djelatnost. Nema, kaže, uspješne brodogradnje ako država ne pomaže. Komentirao je stav Vlade da i lokalna uprava treba pomagati brodogradnju, kao i njezina očekivanja da lokalna samouprava kroz dizanje kredita osigura radnicima Uljanika sljedeću plaću: “Mislim da je to jedna poprilično nespretna izjava i ne bi smjela doći iz Vlade, znajući da nama zakonski okviri danas to ne dozvoljavaju. Zaduženje jedinica lokalne uprave i samouprave se vrlo dobro zna kako se čini i na što se ta sredstva mogu trošiti”. A mogu se, kaže on, trošiti isključivo na izgradnju kapitalnih objekata. “Dakle, mi nemamo zakonsku mogućnost da to učinimo”, poručio je. Uloga jedinica lokalne samouprave je osiguranje uvjeta za razvoj gospodarstva, poručuje i dodaje da oni to već čine. “Ako pogledamo konkretno strukturu vlasništva Uljanika, država je najveći pojedinačni vlasnik, preko 25 posto dionica, dakle jedna četvrtina svih dionica Uljanik grupe je u rukama Republike Hrvatske. I mislim da je neodgovorno tako se ponašati prema tvrtki gdje ste suvlasnik, a posebice prema toj grani djelatnosti”, rekao je.