Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
10. prosinca 2019.
Havarija Bourbon Rhodea

Kum nestalog kapetana: Što se to dogodilo mome Dinu zbog jedne tube silikona i nemara firme

Foto Screenshot
Foto Screenshot
Autor:
Objavljeno: 30. rujan 2019. u 19:26 2019-09-30T19:26:14+02:00

Na dokovanju nisu popravili gdje je upravo curilo more, a firma je forsirala moga kuma da mora stići u Georgetown 3. listopada. Nisu imali dovoljno goriva za izbjegavanje uragana, priča Joško Mrvica

Morski.hr pričao je s kumom Dina Miškića, kapetana tegljača Bourbon Rhode koji je potonuo na Atlantiku u uraganu Lorenzo. Za kapetanom Miškićem se još uvijek traga, kao i za još devet članova posade. Trojica Ukrajinaca su ranije spašena, a danas je pronađeno tijelo jednog od pomoraca. Prema zahtjevu njegove obitelji, ime mu neće biti objavljeno.

Dino Miškić i njegov kum Joško Mrvica prijatelji su od djetinjstva, oboje su s otoka žirja i već dugo jedu kruh sa sedam kora. I jedan i drugi su kapetani. Joška je vijest o potonuću broda njegova kuma zatekla u dalekoj Australiji.

Toliko ga je potresla cijela situacija, da je komandu broda predao časniku koji ima licencu. Vraća se u Hrvatsku, a za Morski HR odlučio je otkriti sve što zna o havariji koja je prouzrokovala jednu smrt i deset još uvijek nepoznatih ljudskih sudbina.

Nisu popravili što su trebali

– Prije dva dana došao sam u Sydney, kad sam saznao od njegove žene da ne zna ništa o mužu ni što se događa. Rekao je da su imali oduvijek problema s tim brodom jer je brod bio 12 godina u Nigeriji. Nakon toliko godina Nigerije išli su na Las Palmas gdje je bilo dokovanje i popravak broda te je brod trebao ući u novi charter 3. listopada.

Na dokovanju nisu popravili gdje je upravo curilo more, a firma je forsirala moga kuma da mora stići u Georgetown 3. listopada. Prvo, brod nije imao dovoljno goriva za izbjegavanje tog uragana koji je bio ogroman.

Jedina šansa je bila da ide punom brzinom i da tako dođe na vrijeme u Georgetown, što bi značilo da je morao ići ispred uragana, ali u međuvrimenu, zbog curenja mora u makinu stao je jedan motor gdje više nije bilo mjesta za povratak. To vam je profesionalna informacija i naš svakidašnji problem zbog cijene nafte, priča Joško Mrvica.

Ta firma je oduvijek bila škrta

Na pitanje krivi li za to kompaniju, Mrvica kaže da je firma oduvijek bila škrta i nije popravljala brod.

bourbon1

- Ustvari u firmi rade francuski laici koji nemaju veze o ničemu pa je zbog toga jako puno pomoraca dalo otkaz i prešlo na drugu firmu, objašnjava. Dino je jako dugo kapetan i jako dugo s tom firmom, mislim od 2005., a kapetan je postao oko 2012, objašnjava.

Pojasnio je i zašto se nije aktivirala oprema koja bi spasiteljima javila lokaciju brodolomaca.

– Brod posjeduje VDR ( crna kutija ), EPIRB koji je vani za aktiviranje distresa i dva radar transpordera koji se nose u splavi. Znači immersion suit i lifejacket su dva osnovna elementa za napuštanje broda.

EPIRB, koji mora biti aktiviran jer je na hidrostatskoj kuki – nije nađen. Dva SART koji davaju radar signal drugim brodovima i avionima – nisu nađeni. To je osnova safety opreme na brodu! Imali su 4 liferafta i jedan fast rescue craft. Fast rescue craft im je bio toliko u kvaru da se ni u bonaci nije mogao spuštati.

I dalje ima nade

Sve su splavi otpuštene i to je potvrđeno od spašene posade. Traga se za tri splavi ili liferafta. Nisu se ukrcala dvojica; električar i sekondo makine. Oni su odbili direktnu naredbu kapetana za napuštanje broda. Vjerovali su da će se spasiti ako ostanu na brodu i da mogu izvući brod iz nevrimena, ističe.

Vjeruje da za ostale i dalje ima nade.

bourbon2

– Da, samo Bourbon je zabranio svima da se oda ime mrtvog koji je nađen u neposrednoj blizini tog razbijenog fast rescue boata, kaže.

Cijela situacija ga je psihički uništila, zbog čega je predao komandu svog broda prvom časniku.

Čeka samo vijest o kumu

- Moja firma mi je dala punu podršku što mi god triba. Vraćam se u Hrvatsku ako moja kuma to poželi i ako triba pomoći jer zasad nemam koristi biti kući. Ne mogu ništa napraviti čak iako sam kući.

Dapače, firma mi je dala sva raspoloživa sredstva i pomoć, ukoliko mi triba bilo šta, pa tako i povratak kući. Sad upravo dolazim u Tasmaniju, Bell Bay i najbliže šta mogu biti kući je za 2 dana.

Ova vijest me zgazila i ne mogu vjerovati da se to dogodilo mome kumu zbog jedne tube silikona i nemara od Bourbona. Dino nije imao izbora jer je kriza u tom sektoru i zbog kredita stana i troškova, morao je raditi za Bourbon.

Čekam samo jesu li našli moga kuma ili ne…, ispričao je vidno potreseni Joško Mrvica Jurici Gašparu za Morski.hr.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.