Inflacija

Čestitka iz Bina-Istre: Vožnja Istarskim ispilonom još skuplja. Evo kako se opravdavaju

Glas Istre

Foto Manuel Angelini, Glas Istre

Foto Manuel Angelini, Glas Istre

Direktor Bina-Istre Christian Santaleza navodi kako se manje korekcije za inflaciju odnose na dulje pravce



RIJEKA S prvim danom nove godine, vozači Istarskog ipsilona primijetili su da je na pojedinim dionicama cijena cestarine za kunu veća od dosadašnje. U Bina-Istri kažu kako su od 1. siječnja 2019. “uvedene manje korekcije na cjeniku naplate cestarine Istarskog ipsilona, pri čemu se cijena cestarine glavnih pravaca prosječno povećala za inflaciju, koja iznosi 1,6 posto”.


Na naš upit o razlozima poskupljenja, Christian Santaleza, direktor Bina-Istre, navodi kako se manje korekcije za inflaciju odnose na dulje pravce.


“Pred Bina-Istrom je veliki investicijski ciklus tj. izgradnja punog profila autoceste na dionici Rogovići-tunel Učka pa je zadržavanje financijske stabilnosti svakako potrebno. Pored toga, opredijelili smo se za visoke standarde sigurnosti prometa i uređenosti infrastrukture. Našim domaćim vozačima, kao i gostima, želimo priuštiti iznadprosječan standard vožnje našim dionicama, a infrastruktura Istarskog ipsilona mora biti isto toliko dobra kao i na svim glavnim pravcima autocesta razvijenih zemalja.




Da bi se to postiglo, Bina-Istra je pokrenula velike investicije u obnovu starih objekata (vijadukata), zamjenu asfalta, opremu na cesti i u tunelu te u građenje punog profila od Pazina do Matulja. Povećanje prihoda od cestarine je preduvjet za ulaganja i završetak punog profila Istarskog ipsilona, posebice druge cijevi tunela Učka”, kaže Santaleza i dodaje da je, u dogovoru s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i prema smjernicama EU, dugoročna intencija da se smanje državne subvencije prema projektima gradnje autocesta u RH, koje u konačnici opterećuju porezne obveznike.


“Navedeno se razvija kroz dvije mjere, prva je restrukturiranje dugova koje trenutno provode HAC i ARZ, a druga se provodi kroz usklađenje cijena cestarine za inflaciju prema EU praksi. Svjesni smo da nije riječ o popularnim mjerama pa nastojimo i dalje što manje opteretiti naše učestale korisnike. Naime, obzirom na otežanu gospodarsku situaciju, odlučili smo da cijena prolaza kroz tunel Učku za prvu skupinu vozila ostaje ista, a isto tako da se ne mijenja cijena većine kraćih relacija koje uglavnom koriste redovni korisnici radi odlaska na posao ili školovanje.


I dalje pazimo da naše cijene po km budu u skladu sa cijenama koje se naplaćuju na ostalim mrežama autoceste u RH. Za naše redovne korisnike, uglavnom domicilno stanovništvo, želimo i ubuduće zadržati visoke popuste kako bi mogli i dalje koristiti Istarski ipsilon za svoja putovanja. Njima je na raspolaganju više ENC paketa”, dodaje Santaleza i zaključuje:


“U sljedeće 3 godine imat ćemo puno aktivnosti na Ipsilonu, kao što smo i najavili bit će angažirano do 1.000 radnika kako bi se u što boljim uvjetima izgradio puni profil do tunela Učka. Kao i do sada učinit ćemo sve da naši radovi što manje remete normalno odvijanje prometa i da se izvode u što većoj sigurnosti”.