Pjesma ju održala

Britanka koja je pala s palube: ‘Svih 10 sati u moru sam pjevala, da mi ne bi pala temperatura’

Lara Bagar

Foto D. Štifanić

Britanka E. L. pijuckala je koktel na palubi broda »Norwegian Star«, kad je pala u more oko pola noći. Opsežna potraga urodila je plodom jučer oko 9 sati kada ju je spasila posada »Cavtata«, a važnu ulogu u potrazi imao je i brod »Vid« iz Rijeke

Dramatična pomorska, kopnena i zračna potraga za nestalom E.L. (rođena 1972. godine), državljankom Velike Britanije, pokrenuta je jučer nešto iza dva sata, slijedom dojave o čovjeku u moru od zapovjednika putničkoga broda »Norwegian Star«, zastave Zajednice država Bahami. Posada broda zapazila je pad putnice u more tijekom plovidbe iz Pule prema Veneciji, na poziciji 25 nautičkih milja jugozapadno od Maloga Lošinja, odnosno, 45 nautičkih milja jugoistočno od Pule.

Odmah po zaprimanju dojave službenici Središnjice za spašavanje pokrenuli su koordiniranu potražno – spasilačku akciju sa službenicima Lučke kapetanije Rijeka, a u potragu je angažirana i Obalna straža s dva ophodna plovila i potražnim zrakoplovom, koji se u zračnu potragu uključio jutros odmah po razdanjivanju.

Posada putničkog broda naknadnim pregledom video – snimki nadzornih kamera ustanovila je točno vrijeme pada putnice u more – 23.45 sati te je s obzirom na taj podatak, jutros u 5.20 korigiran i perimetar potražno – spasilačke akcije. U potragu za Britankom u 6.42 sati poletio je Pilatus Obalne straže. Istovremeno su službenici Lučke kapetanije Rijeka sa spasilačkom brodicom »Vid« pretraživali dio Malološinjskog akvatorija, te ugledali ženu u moru oko 9 sati, a iz mora ju je spasila posada ophodnog broda »Cavtat« Obalne straže.

– Spasili smo jedan ljudski život. Taj osjećaj ne može se mjeriti ni sa čime. U svim segmentima ove zaista dramatične situacije pokazali smo da smo dobro obučeni i uvježbani. Ponosan sam na cijelu posadu broda, a posebno na kolegu, poručnika korvete Marina Delića, plivača spasioca, koji je gospođu, vidno onemoćalu dugotrajnim boravkom u moru, iznio iz mora na palubu broda, izjavio je zapovjednik broda »Cavtat«, poručnik fregate Lovro Orešković.

– Srećom za nas i nju odmah smo je vidjeli jer kada nas je ugledala dignula je ruke i mahala. Pravo je čudo je što je preživjela ne samo pad s 20 metara visine već i 10 sati u moru, što je doista rijetkost. Na kruzeru su mislili da nije preživjela. Očito je i u dobroj kondiciji. Rekla nam je da se bavi jogom, te da je plutajući u moru cijelo vrijeme pjevušila kako joj ne bi pala temperatura tijela, objasnio nam je Orešković. Preživljavanju je doprinijela i visoka temperatura mora.

Sretna što je živa

– Pala sam preko palube s broda. Bila sam u vodi 10 sati. Sretna sam što sam živa, rekla nam je jučer 46-godišnja Britanka E. L. dok je silazila s broda »Cavtat« Obalne straže, koji ju je dovezao u pulsku luku nakon čega je prebačena na pretrage u pulsku Opću bolnicu. Nasmijana i »sretna što je živa«, zahvalila se dečkima iz Obalne straže, te u pratnji bolničara ušla u kola Hitne pomoći. Britanka je imala ludu sreću. Doznajemo da je nešto prije ponoći u subotu navečer bila na palubi luksuznog kruzera gdje je, kao što i to biva na godišnjem, pila koktel pod zvjezdanim nebom. Oko 23.45 sati pala je s palube. Kako je putnica pala u plovidbi, brod se nije zaustavio već nastavio ploviti prema Veneciji. U trenutku pronalaska bila je pothlađena, bez ikakvih fizičkih ozljeda, dehidrirana i gladna, u stanju šoka no bez ikakvih tegoba, te je na »Cavtatu« od iscrpljenosti ubrzo zaspala.