Gradnja pruge

Novogodišnja čestitka prijevoznicima iz Slovenije: U 2019. teška teretna vozila na dva pravca plaćaju višu cestarinu

Hina

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Takvim će se vozilima na autocesti od Ljubljane do Kopra obračunavati posebni 15 postotni dodatak na uobičajenu tarifu, a na potezu od Ljubljane do Šentruperta 5-postotni dodatak.



LJUBLJANA Teretna vozila i autobusi mase iznad 3,5 tona u Sloveniji će od 1. siječnja 2019. godine plaćati nešto skuplju cestarinu na dva prometna pravca, a tako prikupljena sredstva namijenjena su gradnji buduće željezničke pruge Kopar-Divača, objavila je tvrtka DARS koja upravlja slovenskim autocestama.


Prema zakonu o gradnji te pruge kao strateškog slovenskog infrastrukturnog projekta slijedećih godina, takvim će se vozilima na autocesti od Ljubljane do Kopra obračunavati posebni 15 postotni dodatak na uobičajenu tarifu, a na potezu od Ljubljane do Šentruperta 5-postotni dodatak.


Povećane tarife neće se obračunavati za osobna vozila niti za teretna vozila na drugim cestovnim pravcima.




Zakonom je predviđeno da će se tako povećane cijene cestarina obračunavati od početka iduće pa sve do kraja 2025.


Prema sadašnjoj frekvenciji prometa, računa se da bi tako za financiranje nove pruge država dodatno uprihodila oko 12 milijuna eura godišnje, odnosno više od 400 milijuna dok zakon bude na snazi.


Zakon o gradnji te pruge koji je donijela bivša vlada Mire Cerara predviđa da trošak njezine gradnje, koja se procjenjuje na oko milijardu eura, pokriju korisnici lučke infrastrukture u Kopru, Slovenske željeznice, te teška teretna vozila.


Pruga bi se osim sredstvima korisnika trebala financirati iz fondova Europske unije i kreditom Europske investicijske banke.