Izgubljen život

Kobna greška: Autom oduzeo prednost, poginuo vozač motocikla

Vladimir Mrvoš

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

Dolaskom do raskrižja vozač »seata« nije propustio vozila iz suprotnog smjera kojom prilikom je došlo do sudara s motociklom »yamaha«, kojim je upravljao stradali 32-godišnjak



RIJEKA Nešto prije ponoći s četvrtka na petak izgubljen je još jedan život u teškoj prometnoj nesreći. Vozač motocikla, starosti 32 godine smrtno je stradao u prometnoj nesreći u Marinićima na području Viškova. U prometnoj nesreći je sudjelovalo osobno vozilo »seat«, riječkih registracijskih oznaka kojim je iz smjera Viškova prema Pehlinu upravljao 34-godišnji vozač. Dolaskom do raskrižja vozač »seata« nije propustio vozila iz suprotnog smjera kojom prilikom je došlo do sudara s motociklom »yamaha«, riječkih registracijskih oznaka, kojim je upravljao stradali 32-godišnjak.


Opasniji od bolesti


Zbog zadobivenih ozljeda 32-godišnjak je prevezen u KBC Rijeka, gdje je nažalost preminuo. Ispričao je to voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa PU primorsko-goranske Boris Skeledžić, na susretu povodom svjetskog dana sjećanja na žrtve prometnih nesreća koji se ove godine obilježava 18. studenoga.


Skeledžić je napomenuo da godišnje u prometu u svijetu strada više od milijun i dvjesto tisuća osoba, a da 50 milijuna ljudi svake godine zadobije u prometu teške ozljede. Riječ je o pravoj epidemiji, napomenuo je Skeledžić koja odnese više života nego mnoge teške bolesti. Svakog dana u svijetu od posljedica prometnih nesreća pogine više od 3400 sudionika u prometu. Milan Lazarević, predstavnik Zavoda za hitnu medicinu Primorsko-goranske županije, napomenuo je da je nakon termina »zlatni sat« u kome se pokušava spasiti život ozlijeđenih u prometu, uveden termin »zlatni period«, koji bolje opisuje vrijeme koje je potrebno da se pruži hitna pomoć ozlijeđenima.





Termin »platinastih 10 minuta« odnosi se na vrijeme u kome se na samoj cesti ozlijeđenima pruži prva pomoć, prije nego što završe u vozilu hitne pomoći.


Iako su motociklisti, najranjivija skupina sudionika u prometu, s teškim ozljedana prolaze i oni koji se ne vežu. Naime 80 posto svih nesreća događa se pri brzini manjoj od 60 kilometara na sat, a pojas čak u 75 posto slučajeva spašava od sigurne smrti, a 30 posto od mogućih ozljeda.


Pojas »zbog policije«


Zanimljivo je da se svi vežemo na zadnjim sjedištima , kada ulazimo u Sloveniju, »zbog policije«, a to bi trebali činiti zbog svoje sigurnosti i u našoj zemlji.


Motociklist i glumac Lucio Slama govorio je o svojoj prometnoj nesreći u kojoj je stradao kao vozač motocikla, svojim iskustvima u prometu u odnosu drugih vozača prema vozačima motocikla, o preventivnim aktivnostima udruge »Karavana za život« te naveo da se motociklistička kaciga poput sigurnosnih pojaseva mora vezati i učvrstiti , a ne samo staviti na glavu poput šešira – »zbog policije«.


Na kraju ovog skupa savjesnom vozaču Desy Adanyu uručena je prigodna nagrada – Auto klubu Rijeka i Policijske uprave. Riječ je o uzornom vozaču s više od dvadeset godina vozačkog staža, koji je izabran nakon što su obrađeni podaci dobiveni praćenjem ponašanja vozača u odnosu na pješake u prometu, koje je provedeno 12. studenoga na nekoliko punktova u Rijeci. Praćenje je realizirano u suradnji s učenicima Prometne škole Rijeka.