Brod Atlantia

Dobre vijesti: Djecu koja su se otrovala na jedrenjaku skinuli s respiratora. Dišu samostalno

Portal Novilist.hr

Foto Ivo Cagalj/Pixsell

Foto Ivo Cagalj/Pixsell

Za izazivanje tragedije u kojoj je smrtno stradao 57-godišnji Talijan Eugenio Vinci, osumnjičeni su vlasnik i kapetan jedrilice Atlantije, a branit će se sa slobode



Dvoje djece u dobi od 5 i 14 godina koja su se otrovala na brodu kod Hvara, stabilnije su nego nakon nesreće. Liječnici splitskog KBC-a počeli su ih buditi iz inducirane kome, javlja HRT.


Slobodna Dalmacija javlja da su liječnici malene Talijane uspješno skinuli s respiratora. Nakon tri dana, petogodišnjak i njegova 14-godišnja sestra dišu samostalno.


Magnetska rezonancija mozga koja je u srijedu napravljena kod djece pokazala je i kod dječaka i kod djevojčice određene promjene na mozgu, a te su promjene nastale kao posljedica udisanja ugljikova monoksida. Nadajmo se ipak u najsretniji ishod njihova liječenja.


Za izazivanje tragedije u kojoj je smrtno stradao 57-godišnji Talijan Eugenio Vinci, osumnjičeni su vlasnik i kapetan jedrilice Atlantije, a branit će se sa slobode.




Sumnjiče se da su, suprotno pravilima struke, u strojarnicu broda ugradili benzinski agregat zbog čijeg su rada iscurili otrovni plinovi.


Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković danas je izrazio žaljenje zbog tragičnog slučaja na Hvaru, podsjetivši da Hrvatski registar brodova redovito pregledava ispravnost brodova koji plove.


Brod nije smio ni isploviti


Preinaka, odnosno samovoljna ugradnja agregata u jahtu Atlantia na kojoj su stradali talijanski turisti, izvedena je bez suglasnosti Hrvatskoga registra brodova (HRB), tehničke ustanove ovlaštene za pregled svih plovila hrvatske državne pripadnosti.


Taj brod nije smio ploviti otkako su na svoju ruku u njega ugradili sporni agregat, koji uopće nije bio predviđen za brodove, potvrdili su iz HRB-a, piše Jutarnji list. Premda je Atlantia imala potrebne dozvole, one su bile izdane za stanje plovila prije “intervencije”, a ugradnjom bilo kojeg bitnog dijela sve dozvole automatski se stavljaju izvan snage.


“Ako se na plovilu neovlašteno ugradi bitna oprema a da se o tome ne obavijesti ili Ministarstvo ili HRB, plovidbene isprave automatski gube valjanost”, rekao je, među ostalim, u telefonskom razgovoru za Jutarnji list pomoćnik ravnatelja HRB-a Andro Vidjak.


Ovakve nepravilnosti, odnosno eventualne modifikacije, utvrđuju se inspekcijskim nadzorom plovila odnosno nasumičnom provjerom. Policija ili lučka kapetanija može nasumičnim nadzorom ući na brod i zatražiti dokumentaciju, a ona mora u cijelosti odgovarati zatečenom stanju. Ako se odstupanja pronađu, izriče se zabrana isplovljavanja.



Vidjak kaže da su standardi rigorozni upravo u dijelu gdje prijeti opasnost od ispušnih plinova. “Kod motora s unutrašnjim izgaranjem koji se ugrađuju u zatvorene prostore strojarnice, prvo sam model uređaja mora biti pomorske izvedbe. Zatim mora biti odobren njegov smještaj, riješena ventilacija prostora, protupožarna zaštita i najvažnije ventilacija ispuha. To sve mora odobriti HRB”, rekao je Vidjak i dodao da ništa od toga nemaju u evidencijama za Atlantiu.


Ugradili agregat od 5.000 kuna


Kako je objavio Jutarnji list, vlasnik i kapetan ugradili su u jedrenjak Fordov agregat koji košta 5000 kuna i koji nije smio biti ugrađen te je namijenjen samo upotrebi na otvorenom prostoru.


Zašto su to napravili? Prema medijskim napisima, dotadašnji agregat se pokvario, a Talijani su stizali pa su morali hitno riješiti problem. Odlučili su ugraditi agregat za koji jasno i uredno u uputama piše: “Never run the engine indoors.”


“Taj agregat, kupljen prije tjedan dana u našoj poslovnici na moru, nikako nije za unutarnju uporabu. To, uostalom, piše i u detaljnim uputama koje se mogu naći kako u samom pakiranju prilikom kupnje tako i na našoj internetskoj stranici.


Brodski agregati trebaju biti hlađeni vodom, a ovaj, koji je kupljen kod nas, hladi se na zrak. Voda, kad cirkulira, izbija plinove i to je sasvim drugi sustav hlađenja. Ustaljena cijena takvog gradilišnog agregata u našoj je prodaji oko 5000 kuna, a oni morski, tzv. marin verzija, stoje najmanje 10.000 eura, a cijena može biti i dvostruko veća. Uostalom, nakon što se montiraju na brod, agregati trebaju proći test”, kazali su iz Forda.


Tjedan na jahti 11.900 eura


Gulet Atlantia je tradicionalni gulet izgrađen 1992. godine te renoviran 2009. i 2015. godine. Ima četiri duple i jednu trokrevetnu kabinu, blagovaonicu i potpuno opremljenu kuhinju te klimatiziran salon. Brod ima jedra i motor s unutarnjim izgaranjem. Trup broda je od drveta, a porivni stroj je dizel četverotaktni. Brod je dug 21, a širok 6,4 metra. Glavna paluba ima opremu za morske aktivnosti: kanu, opremu za ronjenje i ribolov te dasku za jedrenje.


Kako se navodi u opisu, posada govori engleski i hrvatski, a sastoji se od kapetana, mornara i kuhara koji priprema samo najbolja jela hrvatske i mediteranske kuhinje.


Na web stranici objavljen je i cjenik. Najjeftiniji tjedni najam je 9900 eura za tjedan dana u periodu između 1. siječnja i 25. svibnja te 28. rujna i 21. prosinca 2019., a najskuplji 11.900 eura između 29. lipnja i 31. kolovoza ove godine, prenosi Index.