SP prikoličara

ZAKON BRAĆE Ben i Thomas Birchall rekordom do pobjede na Grobniku

Miroslav Krpan

Trijumf braće Birchall

Trijumf braće Birchall

Novi rekord »prikolica« je 1:30,301 minuta, a braća Birchall  pobjedom su smanjili  zaostatak na 26 bodova  za  Reevesom i  Wilkesom, koji su odustali



GROBNIČKO POLJE Utrke na Automotodromu Grobnik u svakom svom novom izdanju, u godini jubileja, donose nove rekorde, ali i izvrsne vožnje. Nakon kišnog, i ne baš za vozače povoljnog dana, osvanulo je sunce, uvjeti idealni i cjelodnevni program drugog dana »FIM Sidecar World Championshipa« u organizaciji Moto kluba Kvarner i Automotodroma Grobnik d.o.o., protekao je uz izvrsne vožnje, ali i željeni apsolutni rekord motocikala s prikolicom.


Utrkom dana zasigurno slovi prva od dvije ovog vikenda, kraća i uzbudljivija »sprint race« 12 posada iz sedam zemalja, utrka kojom je situacija na ljestvici poretka Svjetskog prvenstva neznatno promijenjena. U utrku se ušlo žestoko, prvi krug na tri čelne pozicije okončali su favoriti, ali zbog izlijetanja i ostanka u opasnoj zoni britanske posade Blackstock-Rosney, najbržih s kišnog treninga dan ranije, utrka je prekinuta. Po povratku u boksove, raščićavanja staze i kraće pauze uslijedio je novi start. Poveli su braća Ben i Thomas Birchall (Yamaha LCR), a na kratko su ih slijedili sunarodnjaci Tim Reeves i Mark Wilkes (Yamaha Adolf RS), te Finci Pekka Päivärinta i Jussi Veräväinen (Honda LCR). Potrajalo je to tek četiri kruga, da bi tehnički kvar u zavoju »petica« sa staze udaljio uvijek vodeće u prvenstvu Reevesa i Wilkesa. U istom krugu odustala je još jedna posada, a vodećim Birchallima i Fincima priključuje se na trećoj poziciji nizozemsko-francuski tandem Bennie Streuer-Kevin Rousseau (Kawasaki LCR). Tim slijedom prolaze i cilj, braća Birchall pobjeđuju uz prednost od 10,692 sekunde ispred Finaca, ali ono značajno – obaraju za gotovo pola sekunde apsolutni rekord grobničke staze za motocikle s prikolicom star 11 godina kojeg je držao Tim Reeves. Bilo je to s motociklom od 1000 ccm, a sada Birchalli voze izvrsnih 1:30,301 minut prosjekom od 166,164 km/sat sa »skromnih« 600 kubičnih centimertara. S novih 25 bodova, a odustajanjem Reevesa, smanjili su razliku uoči današnje utrke na samo 26 bodova. Poslije Grobnika vozi se još jedna utrka u Njemačkoj, prvenstvo nije riješeno.


Trodnevni program ove najznačajnije motociklističke utrke što se vozi samo osam dana uoči datuma (17. rujna 1978.) kojim se obilježava 40 godina Automotodroma Grobnik, privukao je čak 171 vozača iz 22 zemlje, a niz utrka boduje se za FIM Europe Vintage Championship, International Grand prix 125 GP i 250 GP, Alpe Adria Championship classic i oldtimer, te Prvenstva Hrvatske za sve sportske i povijesne klase.




Nedjeljni program počinje već u 8 sati slobodnim treninzima svih kategorija. Bodovne utrke kreću od 10,25 sati, a zlatna utrka prikoličara na rasporedu je u 13 sati.



 Karlovčanin Zoran Salopek, u »dresu« Moto kluba Kvarner, dva je puta izmamio osmijehe svih ljubitelja brzina povijesnih motocikala. Ne da je najbolji pobjedom u konkurenciji hrvatskog prvenstva oldtimeraša u najjačoj klasi, već je očekivano slavio i u utrci Prvenstva Alpe Adria skupine »classic« i time je u njegovu čast svirana Lijepa naša. Obje su pobjede Salopeka praktično promovirale i u ovoj sezoni u dvostrukog prvaka – Hrvatske i Alpe Adria prvenstva.


Sjajni Dario Horvat iz Športskog kluba 1.HMK Zagreb je svojim Kawasakijem klase SST 1000 najbliže konkurente ostavio za pola kruga i praktički osigurao naslov državnog prvaka. Talijan iz redova Moto kluba Križevci Nicolo Trevisan na »Triumphu« za 119 tisućinki sekunde pobijedio je favorita klase SST 600, klupskog kolegu Ivana Viška ((Yamaha), koji je već osigurao naslov prvaka Hrvatske. Novom pobjedom u skupini »Big Boysi« Dražen Kemenović (MK Križevci) svojom je Hondom potvrdio da mu ove sezone nema ravnog. U klasi 125 SP domaćeg prvenstva pobijedio je Dorian Velić (Aprilia) iz MK Oroslavje.


Grobnička staza u ozračju jubileja doživjela je jednu izuzetnu utrku – povijesnih prikolica. U konkurenciji 11 različitih »bolida« pobjedom su na »Suzuki« slavili su Slovenci Ivan Jenko i Klemen Pestenjak, a njihovo najbolje vrijeme bilo je 2:07,790 minuta.