Samostalna revija

Aleksandra Dojčinović: Uspjeh me nije promijenio, ostala sam skromna djevojčica

Ivana Kocijan

Interijer Moderne galerije savršeno je odgovarao onome što smo htjeli poručiti ovom revijom, a to je spoj umjetnosti i mode, s naglaskom na ženama koje su ostavile velikog traga u hrvatskoj umjetnosti, kazala je uoči samostalne revije poznata zagrebačka dizajnerica



Poznata modna dizajnerica Aleksandra Dojčinović u ponedjeljak će u muzejskom prostoru Moderne galerije u Zagrebu predstaviti novu kolekciju za sezonu proljeće/ljeto 2018. godine. Što nam je otkrila o novoj kolekciji s potpisom njezinog brenda Lei Lou, njezinoj uspješnoj karijeri i mnogočemu drugom, doznajte više u nastavku.


Možete li nam, za početak, otkriti nešto više o kolekciji? – Bit će to kolekcija izražene siluete, što će se osobito očitovati na naglašenim ramenima, ali i struku. Bit će i nešto više mini haljina nego do sada, što u nekoj mjeri podsjeća na osamdesete i sve one transformacije koje je moda proživljavala u tom zanimljivom razdoblju, ali s druge je strane kolekcija osuvremenjena nekim novim tkaninama poput brokata i nijansama poput onih u metalik tonovima. Novi moment je i pripadajući nakit s mojim potpisom, a dosta sam se poigrala i asimetrijama.


Foto John Pavlish


Foto John Pavlish





Kakva će biti vaša prva kolekcija nakita?– Vrlo »statement«, baš kao i nakit kakav inače volim i nosim. Dizajnirala sam ga još ljetos sa svojim suradnicima u Milanu, a krasi ga upečatljivost, predimenzioniranost, šareni kamenčići i većinom pozlata s motivima životinja.

Spoj umjetnosti i mode


Novom se kolekcijom obraćate ženama u umjetnosti. Koje su umjetnice posebno utjecale na vas, kao ženu i kao dizajnericu?– U hrvatskim umjetničkim okvirima osobito me svojim djelovanjem i životom inspirirala Slava Raškaj, naša gluhonijema slikarica čija ostavština danas čini dio postava Moderne galerije u kojoj će biti održana moja revija. Riječ je o ženi koja je već na koncu 19. i početku 20. stoljeća, kada su ljudske slobode bile daleko manje nego danas, uspjela postići to da je danas pamtimo po njenim djelima, a ne po osobnom hendikepu, a akvareli koje nam je ostavila u naslijeđe predstavljaju najviši domet našeg akvarelnog slikarstva toga vremena.

Foto John Pavlish


Foto John Pavlish



Nakon Preporodne dvorane palače Narodnog doma, knjižnice Hrvatskog državnog arhiva i Glavnog kolodvora, novu ste kolekciju odlučili predstaviti u spomenutom muzejskom prostoru Moderne galerije. Zbog čega upravo tamo?– Zbog toga što je interijer savršeno odgovarao onome što smo htjeli poručiti ovom revijom, a to je spoj umjetnosti i mode, s naglaskom na ženama koje su ostavile velikog traga u hrvatskoj umjetnosti, osobito ovoj suvremenoj. Predstavljanja vaših novih kolekcija uvijek su puno više od obične revije. Što će (novo) donijeti vaša četvrta samostalna revija?– Presjek dosadašnjeg rada s brojnim novitetima. Kolekcija je nježna i romantična s jedne strane, a s druge senzualna i upečatljiva što će, sigurna sam, savršeno doći do izražaja u povijesnom interijeru Moderne galerije. Lei Lou na tržištu je već 10 godina tijekom kojih je postao jedan od najuspješnijih i najprepoznatljivijih modnih brendova. Kakvu ste poslovnu viziju imali prije deset godina, a kakva je ona danas?– Nije se puno promijenila moja vizija, osim što je stanje na tržištu, čini mi se, sve gore. Lošiji standard ljudi svima, pa i meni, diktira poslovne vizije i bez obzira na uspjehe u inozemstvu, ja primarno živim u Hrvatskoj i od Hrvatske i po tome se ravnam.

Rad i odricanje


Što vam je bila misao vodilja kada ste pokretali brend, i držite li se tih riječi i danas?– Kada sam pokretala brend, nisam razmišljala ovoliko dugoročno. I puno prije tog formalnog poteza živjela sam od svog rada na različite načine, surađivala s tvrtkama, prodavala i u Hrvatskoj, ali i vani. Te 2007. godine sam odlučila da napokon imam dovoljno hrabrosti da svoja iskustva pretočim u tvrtku i postanem sama svoja šefica. Odlučila sam samo da me eventualni uspjesi ne smiju promijeniti i da moram ostati ona skromna djevojčica koja je sanjala o ovome danas jer mi moji najbliži sve drugo nikada ne bi oprostili, a oni su mi neizmjerno važni.


Vaše kreacije nose brojne Hrvatice, ali i inozemne zvijezde kao što su: Jennifer Beals, Zoey Deutch, Mel B, Leighton Meester, Isabela Moner, Issa Rae, Kate Walsh, Kaley Cuoco… Kako je došlo do suradnje sa svima njima?– Imala sam sreće što sam dobila prilike raditi s ponajboljim inozemnim agentima, a sve drugo su rezultati dobrog poslovnog plana i strategije. Prošle sam godine procijenila da je vrijeme za taj korak. Osjećala sam da je, nakon deset godina rada u Hrvatskoj, vrijeme da se pokrenem, da pogledam malo širu sliku od ove lokalne i da na taj način tijelo nahranim nekim novim izazovima i inspiracijama. Sve sam to postigla, a sljedeće godine planiram dodatno učvrstiti postojeću poziciju i napraviti korak dalje.Što za vaš brend, ali i za vas samu, znači takva promocija? – Znači mnogo, ali i upozorava. Znači mi vjetar u leđa, a upozorava da ne smijem stati jer u svijetu u svakom trenutku mnogi jedva čekaju da uskoče na moje mjesto. Lijepo je što smo postigli to da se za jedan hrvatski brend čuje tako daleko i na tako važnim mjestima, ali to nije moj konačni cilj i sigurna sam da naše najbolje godine tek dolaze.


Tvrtka Lei Lou zapošljava 30 radnika i izvozi u 14 zemalja svijeta. Što je potrebno za takav uspjeh? – Rad, odricanje, ne preskakanje stepenica. Racionalizam uvijek, pa čak i onda kada srce govori drugačije. Treba znati slušati sebe, ali i saslušati dobronamjerne savjete drugih. Nositi se s kritikama na način da ih doživljavaš kao poticaj na promjene. Ostati skroman, ali željan uspjeha. Biti optimističan, ali realan. Ne uspoređivati se s drugima. Neki su hrvatski modni brendovi u zadnje vrijeme postali cjenovno dostupniji široj publici. Razmišljate li i vi o takvom potezu?– Od svojih početaka u ponudi imam, uz revijske limitirane kolekcije, i one ready to wear koje su cijenom dostupnije i u svakodnevnim prilikama nosivije od ovih prvih, uvjetno rečeno, svečanih haljina. Žene koje prate moj rad to jako dobro znaju, a upravo među tim haljinama kriju se i neki od naših najvećih best sellera.

Haljina u centru svega


Mnogi dizajneri često imaju (jednu) muzu, osobu koju smatraju zaštitnim licem svojeg brenda. Ima li Lei Lou takvu osobu?– Ona postoji, ali je fikcija. Nema temelj u nekoj stvarnoj osobi, već je uvijek rezultat nekog mog unutarnjeg stanja. Kolekcije stvaram prema vlastitom osjećaju i do sada se to pokazivalo kao dobitna kombinacija. Stav i samopouzdanje uvijek su mi najvažniji, pa se trudim stvarati haljine koje popravljaju raspoloženje, bez obzira na konfekcijski broj, a nikako obratno.

Foto John Pavlish


Foto John Pavlish



Kako biste opisali svoj modni stil (u kojem kombinirate i svoje kreacije, i druge brendove)? – Kao miks svega. Imala sam razne stilske faze, ali zajednički nazivnik uvijek im je bila elegancija s dozom neke buntovne romantike. S godinama, a i baveći se ovim poslom, naučila sam što mi pristaje, a što ne, pa mi danas ne treba ni pet minuta da se odjenem za izlazak. U mom stilskom izričaju haljina je bila i ostala u centru svega, a oko nje se, ovisno o sezoni, vrte cipele, kaputi, kožne jakne, pletivo i, tek rijetko, traperice. Što biste izdvojili kao omiljene modne komade za zimsku sezonu koja je pred nama?– U mom slučaju uvijek dajem prednost dobrom kaputu. Osim što je to višegodišnja investicija, zbog čega spada u rang onih pametnih potrošnji, izvrstan je za stiliziranje jer svakoj slojevitoj kombinaciji daje finalni pečat. Druga po važnosti svakako mi je obuća, a ove sezone zanimljive gležnjače su nekako nadmašile čizme preko koljena i njih nosim na apsolutno sve, od romantičnih haljina i suknji do traperica. U ovom smo intervjuu puno pitanja posvetili poslu. Kad ne radite, što radite? Kako se najradije opuštate, kojim aktivnostima najbolje »punite baterije«?– Kad mogu, najradije se opustim na nekom tulumu s prijateljima. Volim proslave i nikada me nije teško nagovoriti na druženje, pogotovo kada sam kući u Zagrebu, a to posljednje dvije godine nije baš čest slučaj. Osim toga, volim čitati, kuhati, jesti, ali i opustiti se nakom tretmanu ljepote ili masaži.