Reuters
Microsoft je pomoću napredne tehnologije predvidio te danas ažurirao rezultate ovogodišnje Eurovizije, najvećeg pjevačkog natjecanja Starog kontinenta.
Koristeći se predviđanjem u realnom vremenu baziranom na faktorima i okolnostima koji se kontinuirano mijenjaju, hrvatski predstavnik Jacques Houdek danas s pjesmom My Friend ima 4.9% šansi za ukupnu pobjedu čime je zajedno s rumunjskim predstavnicima pozicioniran na 9. mjestu.
Microsoft je pomoću napredne tehnologije predvidio rezultate ovogodišnje Eurovizije, najvećeg pjevačkog natjecanja Starog kontinenta. Koristeći se predviđanjem u realnom vremenu baziranom na faktorima i okolnostima koji se kontinuirano mijenjaju, na današnji dan hrvatski predstavnik Jacques Houdek s pjesmom My Friend ima 4.9 % šansi za ukupnu pobjedu čime je zajedno s rumunjskim izvođačem pozicioniran na 9. mjestu. Najveće šanse za ukupnu pobjedu kao i u predviđanjima od prije nekoliko dana ima talijanski predstavnik Francesco Gabbani, a šanse da će pobijediti su 17 %. Sada se na drugom mjestu nalazi portugalski predstavnik Salvador Sobral s 14.9% šansi, a slijede bugarski predstavnik Kristian Kostov s 10.4%, švedski predstavnik Robin Bengtsson s 9.1 te belgijska predstavnica Blanche s 8.9% šansi za pobjedu.
Predviđanje se temelji na tri ključne analize – podaci sa interneta, podaci s društvenih mreža i pretraživanje podatkovnog prometa. U tom procesu važno je provesti analizu u realnom vremenu zato što su, primjerice, razni signali sa interneta i društvenih mreža tijekom natjecanja u korelaciji s glasovanjem publike. Microsoft koristi te signale i uspoređuje ih s relevantnim podacima iz prošlosti,kao npr.koja zemlja je najčešće glasovala za pojedinu zemlju te tako određuje različite uzorke i predviđa najvjerojatnije rezultate. Inače, kada je riječ o raznim događajima, Microsoftova stopa predviđanja izuzetno je visoka. Primjeri nedavnih uspješnih rezultata su utrka Formule 1 u Abu Dhabiju 2016. gdje su uspješno pogođeni svi vozači koji su završili na prvih pet pozicija te dodjela Oscara gdje je stopa predviđanja pobjednika po kategorijama bila čak 71 %.
Algoritmi koje Microsoft koristi za predviđanje igraju značajnu ulogu u raznim drugim industrijama koje trenutno prolaze kroz fazu digitalne transformacije. Iste algoritme imaju priliku koristiti poduzeća svih veličina, a dobiveni podaci nude im neprocjenjiv uvid u to što ljudi pretražuju na internetu te o čemu razmišljaju. Algoritmi primjerice omogućuju i pomoć kompanijama da odrede koje je najbolje vrijeme za plasirati novi proizvod te da dobiju uvid u potencijalni problem vezan za taj proizvod.