Akcija

Biramo najbolje privatne iznajmljivače: Dodijeljena nagrada digitalnom šampionu

Jakov Kršovnik

Digitalna pismenost danas znači da trebamo moći pronaći informaciju, vrednovati je te učinkovito upotrijebiti. Ako smo sve to sposobni učiniti, onda možemo reći da smo informacijski pismeni. U staroj Grčkoj najveća je uvreda bila nekomu reći da je nepismen, a danas je nedopustivo biti digitalno neobrazovan u turističkom sektoru



U sklopu velike akcije »Najiznajmljivač« Hrvatske turističke zajednice, Novog lista i Glasa Istre, odabrani su najbolji turistički objekti i kuće za odmor. U posebnoj kategoriji Digitalni šampion, čiji je glavni pokrovitelj Algebra, vodeća edukacijska grupacija na našem tržištu, pobijedili su Apartmani Mistral u Mimicama, koje vode Lili i Mario Žužul.


Oni su kao najbolje ocijenjeni iznajmljivač po kriterijima stručnog žirija sa studija Digitalnog marketinga Visokog učilišta Algebra osvojili program obrazovanja Specijalist za internetsko oglašavanje.




U 120 školskih sati na stvarnim će projektima proći sve što im je potrebno za uspješno pripremanje, vođenje i analiziranje promotivnih online kampanja. Vlasnici i voditelji Apartmana Mistral Lili i Mario, približili su nam svoje zadovoljstvo osvojenom nagradom te opisali što znači biti iznajmljivač:


– Ponosni smo što smo pobijedili, osjećaj je stvarno odličan. Nagrada nam puno znači jer pokazuje da su prepoznali naš rad i trud u sferi digitalnog poslovanja, kazali su. Iako je očito da već izvrsno vladaju mogućnostima koje digitalna stvarnost danas pruža, pitali smo ih što bi još voljeli saznati u sklopu osvojenog programa obrazovanja?


– Kako bismo postigli još bolje poslovne rezultate, trebamo ulagati u daljnju edukaciju. Voljeli bismo se dodatno educirati u digitalnom marketingu, pojasnili su.


Digitalna pismenost


Upitali smo ih i da pojasne kojim to sve digitalnim vještinama mora vladati iznajmljivač kako bi si omogućio da bude prepoznat na tržištu?


– Uz odlično poznavanje osnovnih informatičkih alata za obradu teksta, svakako je potrebno poznavati i alate za grafičku obradu slike i videa. Od velike je pomoći ako imate dara za vizualno oblikovanje, pa možete sami oblikovati vizualni identitet svojega proizvoda. Ljudi su vizualna bića i uzrečica da slika govori tisuću riječi jedna je od najtočnijih, tako da je vizualna prezentacija presudna za uspjeh na tržištu. Obavezno je biti aktivan na svim dostupnim društvenim mrežama, kao i na svim relevantnim oglašivačkim portalima bilo kojeg tipa. Digitalna pismenost danas znači da trebamo moći pronaći informaciju, vrednovati je te učinkovito upotrijebiti. Ako smo sve to sposobni učiniti, onda možemo reći da smo informacijski pismeni. U staroj Grčkoj najveća je uvreda bila nekomu reći da je nepismen, a danas je nedopustivo biti digitalno neobrazovan u turističkom sektoru, objašnjavaju. Predstavili su nam i svoj rad te podijelili razmišljanja o trenutnoj situaciji za iznajmljivače u Hrvatskoj – Iznajmljivanjem se bavimo devet sezona, a splet životnih i poslovnih okolnosti doveo nas je do bavljenja turizmom. Treba i napomenuti da potpunu popunjenost kapaciteta imamo preko 120 dana. Posebno su ponosni na stalne goste – Svake sezone stalnih je gostiju između oko 35 posto od ukupnog broja. Neki od stalnih gostiju dolaze već devet godina za redom, od naše prve sezone, a neki dolaze i po dva ili čak i tri puta u istoj sezoni.


Turizam i iznajmljivanje danas


Nastavljaju kako su turizam i iznajmljivanje relativno težak i složen posao jer se radi s ljudima:


– Ljudi su različitih karaktera, dolaze iz različitih kultura i nemaju svi ista očekivanja. Nadalje, smatraju kako bi trebalo poboljšati ulaganja države i javnih poduzeća u njenom vlasništvu u javne servise i usluge, poput održavanja stare i izgradnje nove infrastrukture, odvoza otpada, opremanja i održavanja malih lučica, koji u iznosima i fizičkom obujmu izvedenog značajno zaostaju za privatnim ulaganjima u smještaj i popratnu ponudu. No, da ne bi sve bilo negativno, pohvalili su uvođenje eVisitora, sustava koji je značajno pojednostavio proces prijavljivanja gostiju te ujednačio praksu na području cijele zemlje.


O nagradi


Predstavnik Algebre, glavnog pokrovitelja nagrade, član Uprave Hrvoje Josip Balen, rekao je o nagradi:


– Dobitnicima smo omogućili pohađanje kompletnog programa obrazovanja za internetski marketing, točnije za internetsko oglašavanje. Riječ je o školovanju koje godišnje završi više od tri stotine pojedinaca i koje će im jako pomoći da privuku nove klijente iz svijeta, uz najmanje moguće investicije. Kako kažu moje kolegice i kolege nastavnici:


– Dajte nam svojih 120 školskih sati vremena i pretvorit ćemo vas u profesionalca, gurua Googleovih analitika i doktora društvenih mreža. Naši dobitnici s ostalim će sudionicima raditi na stvarnim projektima i naučiti sve što je važno za uspješno pripremanje, vođenje i analiziranje online promotivnih kampanja. Na vlastitom će internetskom projektu postavljati, pratiti i analizirati online promotivne nastupe i upravljati stvarnim budžetom, kako bi pokretali svoje Google AdWords i Facebook kampanje. Pružit ćemo im znanja i vještine kako bi pomoću Google Analyticsa kontinuirano poboljšavali svoje kampanje, a naučit ćemo ih i kako opažati što o njihovoj ponudi promišljaju korisnici.



Suvremena znanja


– Kada promišljamo sektor turizma i putovanja, onda se treba osvrnuti na cjelokupno iskustvo gosta, koje uključuje produkciju weba i raznih vrsta sadržaja, promociju na digitalnim kanalima, upravljanje dostupnom Internet infrastrukturom, internim aplikacijama za poslovanje, ali i upravljanje vlastitim poslovnim planom. Što se tiče lokalne samouprave, tu su stvari još malo složenije, ali se korištenjem podataka iz već dostupnih izvora kao što su eVisitor, fiskalizacija i slično, mogu dobiti fantastični podaci koji će omogućiti kvalitetno upravljanje destinacijom.


Algebrini programi


– Svako od navedenih područja adresiramo kroz razne vrste edukacija, bilo u učionicama širom Hrvatske, bilo u online učionicama pa bih tako za iznajmljivače i turističke djelatnike općenito izdvojio edukacije za internetski marketing, projektni management, pripremu i provedbu EU financiranih projekata, WEB dizajn, digitalnu fotografiju, snimanje i obradu digitalnog videa, razvoj aplikacija te upravljanje mrežnom infrastrukturom. Međutim, s nekim temama, kao što je iskorištavanje podataka, bavimo se i u našem Algebra LABu gdje nudimo suradnju institucijama na analizi, kreiranju modela i interaktivnim vizualizacijama koje uspoređuju velike podatke te povratno daju dubinske informacije o navikama i kretanju raznih tipova gostiju. U svakom slučaju, siguran sam da ćemo nastaviti nagrađivati poduzetnike koji shvaćaju važnost pravilne prisutnosti na digitalnim kanalima te razvijaju modernu informatičku infrastrukturu koja gostima pruža izvrsno korisničko iskustvo, kako u fazi istraživanja i kupnje, tako i na samoj lokaciji za vrijeme boravka u Hrvatskoj, kazao je Balen.


Algebra u Rijeci djeluje na adresi Korzo 24a


Više informacija o programima obrazovanja na:


telefon: 051 214 036, e-mail: [email protected]


Radno vrijeme: ponedjeljak: 8:00 – 17:00 | ostatak tjedna: 8:00 – 16:00