Poznate melodije

NOVOGODIŠNJI KONCERT “Uvertire za Rijeku 2020” održane u HNK-u Ivana pl. Zajca

Kim Cuculić

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Na programu su bile uvertire iz opera i opereta nekih od najvažnijih skladatelja, a koncert je prigodno otvoren fanfarama iz preludija »Te Deum« velikog moteta Marca Antoinea Charpentiera, francuskog skladatelja baroka



RIJEKA – Tradicionalni novogodišnji koncerti u HNK-u Ivana pl. Zajca ove su godine u znaku Europske prijestolnice kulture i naslovljeni su »Uvertire za Rijeku 2020«. Orkestrom Opere ravnao je maestro TaeJung Lee, s kojim se riječka publika već imala prilike upoznati, a koncertni majstor je Anton Kyrylov. Na programu su bile uvertire iz opera i opereta nekih od najvažnijih skladatelja, a koncert je prigodno otvoren fanfarama iz preludija »Te Deum« velikog moteta Marca Antoinea Charpentiera, francuskog skladatelja baroka. Kako u programu koncerta podsjeća TaeJung Lee, originalno nije riječ o veličanju Boga već – Kralja Sunca, Luja XIV. Charpentierove fanfare su i zaštitni znak Eurovizije.


U nastavku je izvedena uvertira Mozartova »Figarova pira«, a uslijedila je uvertira Rossinijevoj »Kradljivoj svraki«. Na taj blistavi, pobjednički marš, nastavio se mitološki navijački trijumf uvertire Offenbachovom »Orfeju u podzemlju«. Na kraju prvog dijela novogodišnjeg koncerta izvedena je uvertira Verdijeve opere »Moć sudbine«.


Drugi dio koncerta otvorila je uvertira »Ruslana i Ljudmile« M. Glinke. Raskošne orkestralne boje po uzoru na narodnu rusku glazbu, žustra su, kompaktna i skladna uvertira zapletu iz priče Aleksandra Puškina. Uslijedila je uvertira Wagnerovu »Tannhäuseru«, a zatim je izvedena popularna uvertira opereti »Šišmiš« kralja valcera – Straussa mlađeg. Za finale koncertne večeri ostavljena je uvertira opereti »Laka konjica« Franza von Suppéa, za kojega je južnokorejski dirigent TaeJung Lee podsjetio da je rođen u Hrvatskoj – u Splitu, a glazbeno je obrazovan u Zadru. Uvertira »Lakoj konjici« od početaka se tradicionalno izvodi na svakom Bečkom novogodišnjem koncertu.




Nakon pljeska publike na prvom od nekoliko novogodišnjih koncerata, izvedena su dva dodatka. Novogodišnji koncert bio bi nezamisliv bez slavnog valcera »Na lijepom plavom Dunavu« Johanna Straussa mlađeg, a riječka publika i ovoga je puta pljeskom ritmički pratila neizostavni Straussov »Radetzky marš«. Publika je nastavila pljeskati očekujući još koji dodatak, no to je za tu večer bilo – to. Nekako smo se navikli na sjajne novogodišnje koncerte pod ravnanjem Yordana Kamdzhalova, kad su bila najmanje četiri dodatka, a ponekad i više.


Dječji novogodišnji koncert za cijelu obitelj na rasporedu je na Silvestrovo, 31. prosinca u 12 sati. On je, osim terminom izvedbe, i svojim programom te trajanjem prilagođen djeci.