Novi broj

Hrvatski filmski savez: Objavljen novi broj “Zapisa” s brojnim temama o filmu

Doris Žiković



ZAGREB Na mrežnoj stranici Hrvatskog filmskog saveza objavljen je novi, 83. broj Zapisa, na čijoj naslovnici je fotografija iz kratkog igranog filma »Prije mraka«, ostvarenog u produkciji Udruge Blank. O nastanku tog dojmljivog disfunkcionalno-obiteljskog filma i nužnosti ogoljavanja pred publikom, u rubrici Iza kamere, u prvome licu, piše njezin autor Bojan Radanović. Miroslav Sikavica dnevnički opisuje višegodišnje temeljito ziđanje svog međunarodno zapaženog kratkiša »Zvir«, a Tomislav Luetić, prisjećajući se realizacije Plana A, promišlja o buntu kao obliku građenja zajedništva.


Marijan Krivak hvata se ukoštac s bljeskavim medijskim komunikacijskim pristupom Anđela Jurkasa i njegova ljubavnog filma »Fuck Off I Love You«, Višnja Vukašinović proniče iza slike dvaju kratkih filmova Mate Ugrina »Mjesta u blizini« i »U međuvremenu«, Janko Heidl zatečen je »Brojanjem ujesen«, redateljskim debi-debaklom glazbenog gorostasa Marka Brecelja, pronalazi populistički eksperimentalno-prošireni film na Festivalu svjetskog kazališta (Blockbuster Collectifa Mensuel) i osvrće se na Leksikon YU filma Nenada Polimca. Hrvoje Turković precizno fiksira slikopisni angažman EXAT-ovaca Aleksandra Srneca i Vlade Kristla, s naglaskom na njihovo djelovanje unutar Zagrebačke škole crtanog filma, Slobodan Šijan piše o vazdaobnovljivoj energiji subverzivnog filma na ovdašnjim prostorima, a Diana Nenadić o stvaralaštvu Tomislava Gotovca, nesvodivom na filmografske jedinice.


Andrea Borović uz 3. reviju studentskog filma razmišlja o poticajnome i sputavajućemu u obrazovanju u umjetnosti, a polaznici Radionice filmske kritike Kinokluba Zagreb – Jelena Franotović, Martina Lončar i Martina Jurišić – održane pod mentorstvom Višnje Vukašinović, razmatraju repertoarne (vele)filmove »Možeš biti sve što hoćeš« Roberta Tomića Zubera, »Frantz« Françoisa Ozona, »Trgovački putnik« Asghara Farhadija i »Nepoznata djevojka« Jean-Pierrea i Luca Dardennea. Igor Jelinović, naposljetku, pregledno predstavlja scenarističku paradigmu »Junakova puta«, što je i dio osobito korisnog sadržaja namijenjenog (mladima, sam svoj majstor) filmotvorcima, odnedavno posve besplatno dostupnog na novopokrenutoj mrežnoj stranici http://edu.blankzg.hr/, edukacijskom portalu Udruge Blank.