Balet zagrebačkog HNK

Ogroman interes za “Orašar”: Omiljeni baletni klasik u Zagrebu i Rijeci

Kim Cuculić

foto: Mara Bratoš / HNK Zagreb

foto: Mara Bratoš / HNK Zagreb

U božićne blagdane popularni »Orašar« i ove godine izazvao je veliki interes publike te su u prva dva dana prodaje ulaznica sve izvedbe rasprodane



ZAGREB – U božićne blagdane popularni balet »Orašar«, i ove godine privukao je veliki interes publike te su u prva dva dana prodaje ulaznica, sve izvedbe, njih 20, u potpunosti rasprodane. Tako je prvi dan prodaje, samo na blagajni HNK-a u Zagrebu, kupljeno više od 2.000 ulaznica, dok je drugi dan, na blagajni i putem web stranice, kupljeno preko 8.700 ulaznica.


Zagrebačka predstava


– Ove je godine bio iznimno veliki interes javnosti za balet »Orašar«, o čemu svjedoči da smo samo u dva dana prodali sve ulaznice za 20 predstava. Veseli nas da u ovom vremenu naši gledatelji pokazuju toliko zanimanje, te da se redovi ne stvaraju samo za utakmice i rock koncerte, već i za kazališne predstave. Upravo ovakav odaziv publike čini Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu istaknutim ne samo u nacionalnom, već i u europskom kontekstu te okreće kazalište javnosti i novoj publici.


Ponosna sam na veliki broj mladih koji su ove godine predano čekali ulaznice, rekla je intendantica Dubravka Vrgoč.




Balet »Orašar« ne samo da je izuzetno umjetničko djelo, već je postao kulturna adventska tradicija i dijelom adventske ponude grada Zagreba. Posebnost ovosezonskog »Orašara« je u tome što je riječ o novom uprizorenju koje će ekskluzivno za publiku Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu postaviti veliki svjetski koreograf Vladimir Malakhov.


Riječki »Orašar«


Riječki HNK Ivana pl. Zajca za 7. prosinca također priprema premijeru »Orašara« Petra Iljiča Čajkovskog, u koreografiji Maura de Candije. I za riječkog »Orašara« već vlada veliki interes publike. Jedan od najomiljenijih baletnih klasika, temeljen na fantastičnoj bajci E. T. A. Hoffmanna »Orašar i kralj miševa«, i danas oduševljava publiku svih generacija. Posljednji od tri velika baleta Čajkovskog, kojim se godinu prije smrti vratio u čarobni svijet djetinjstva i bajki, brzo je nakon praizvedbe 1892. godine u Sankt Petersburgu postao omiljenim obiteljskim klasikom u blagdansko vrijeme i jednim od najpopularnijih baleta uopće.


Mauro de Candia svojom verzijom »Orašara« u elegantnim scenografskim i kostimografskim rješenjima, uz dozu humora, pruža novi pogled na ovu bajku. Prema Hoffmannovom književnom djelu i glazbi Čajkovskoga, de Candia stvara novi svijet između stvarnosti i sna u kojem je sveprisutna čarolija. Nevidljivo postaje vidljivim, san postaje stvarnost – najavljuju iz riječkog HNK-a.