Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 15° 4n
Sutra: 15° 15° 4n
18. listopada 2019.
Anarhoidni svjetonazor

Izložba Dražena Budimira u Kortilu: Prikaz socijalnog sunovrata u kojem živimo

Foto: Marko Gracin
Foto: Marko Gracin
Autor:
Objavljeno: 21. veljača 2019. u 13:18 2019-02-21T13:18:19+01:00

Galerija SIZ postavila je u »Kortilu« izložbu Dražena Budimira pod znakovitim naslovom »Možemo. Pametno. Start!«

RIJEKA Galerija SIZ postavila je u Galeriji Kortil izložbu Dražena Budimira pod znakovitim naslovom »Možemo. Pametno. Start!« Kako ovim povodom ističe Branko Franceschi, zahvaljujući SIZ-ovoj fokusiranosti na aktivističku umjetnost koja u Rijeku dovodi umjetnike iz različitih neuralgičnih konstelacija, na izložbi osječkog slikara Dražena Budimira može se vidjeti kako se specifično mentalno stanje profesionalca srednjih godina - koji živi i radi na hrvatskom istoku - održava u širokoj formalnoj lepezi koju kao izražajno područje otvara obzor suvremene likovnosti.

– Posljednjih godina sastavnice hrvatskog razvedenog državnog teritorija kao da vode neformalno natjecanje u što lošijoj kvaliteti života. Sudeći po medijskog slici, a unatoč tome što tekst pišem iz perspektive rada i života u Splitu s reputacijom grada slučaja i što se izložba o kojoj pišem održava u Rijeci obilježenoj kroničnom letargijom i stagnacijom, Osijek – ili šire govoreći Slavonija u cjelini - ipak se nameću kao prostor u kojem se najvećim intenzitetom razvijaju aktualni društveni trendovi poput nezaposlenosti, iseljavanja i depopulacije, koruptivnih, političkih i sudskih skandala, ideološkog i vjerskog konzervativizma i ekstremizma, te obiteljskog nasilja, da nabrojimo tek neke od najvidljivijih i najspominjanijih negativnih trendova koji obilježavaju i određuju hrvatsku svakodnevicu.

Svoj anarhoidni svjetonazor Budimir provodi izrazito artikuliranim i vrlo discipliniranim likovnim jezikom. U tom pogledu materijal izložbe možemo grubo podijeliti na figurativni segment, zasnovan na široko shvaćenom nasljeđu estetike pop-arta i segment koji se u formalnom smislu zasniva na aproprijaciji znakova uvriježene vizualne komunikacije državotvornog identiteta i signalistike. U oba slučaja Budimirova stvaralačka strategija usmjerena je na stvaranje diskrepancije forme i sadržaja.

Tvrda i precizna linija crteža, plakatna plošnost kompozicije i čiste boje preuzete iz mašinerije ideološke umjetnosti agitpropa, odnosno, njihove inačice razrađene za potrebe marketinga i industriju stripa, Budimiru su idealna forma za ubacivanje neočekivanog, prevratničkog sadržaja. Heroji su detronizirani, idealne predodžbe korumpirane, posljednje obrane i obziri su tek slova na papiru, sabotaže i nesreće udarni motivi. Koncepcijski slični zahvati kontaminirat će preuzete signale ili nacionalna obilježja do hrpe semiotički nečitkih, kontradiktornih ili praznih znakova, što će im kao artefaktima paradoksalno pridati izrazitu semantičku snagu u obilježavanju stvarnosti naglašeno poremećenih moralnih vrijednosti.

Izložba se u formalnom pogledu doima kao skup raznorodnih dijelova, koje međutim povezuje umjetnikova vrlo jasna i dosljedna koncepcijska potka prikaza socijalnog sunovrata koji živimo – navodi Franceschi.
Izložba se može razgledati do 5. ožujka.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.