Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
19. studenoga 2019.
Komentar

Komentar TIHANA TOMIČIĆ Pogrebno poduzeće Banski dvori

Snimio Sergej DRECHSLER
Snimio Sergej DRECHSLER
Autor:
Objavljeno: 25. listopad 2018. u 17:24 2018-10-25T17:24:35+02:00

Na znanje i ravnanje: ova Vlada obavlja posao pogrebnih usluga za brodogradnju u Hrvatskoj, i to je svjesna odluka Plenkovića i njegovih ministara koja će ostati upisana u povijest moderne Hrvatske.  Bože daj strateških partnera

Prošao je još jedan dan bez stečaja »3. maja«. Ali, Rijeka se već danima osjeća kao na karminama. Nije ni čudo: ministar financija Zdravko Marić izjavljuje kako će Uljanik svakog stanovnika Hrvatske samo ove godine koštati 600 kuna. Također, i da Uljanik košta kao cijeli Pelješki most, i to s PDV-om.

Jasno je, počelo je ograđivanje države od brodogradnje, ali time i od Rijeke i od Istre. Tipičan primjer PR spina kojim se bježi od problema, i javnosti iznose argumenti zbog kojih Vlada ima sve pravo prestati financirati ovu djelatnost. Isto je i s populističkim izjavama premijera Andreja Plenkovića koji poziva DORH u Uljanik.

»Mi ćemo sve ugovore koji postoje o gradnji brodova, a koji se odnose na ova jamstva provjeriti zajedno s Državnim odvjetništvom RH i detaljno ispitati njihove pravne posljedice te na taj način pokušati koliko je to moguće najbolje zaštititi interese Republike Hrvatske«, kazao je premijer jučer. Klasična »drž'te lopova« politika. Svi su krivi, mi nismo.

Odluka o bijegu Vlade od škverova očito je donesena, i konačna je. Njih se ovo više ne tiče. Uvjeti za stečaj postoje, i potez je na vjerovnicima. Da je definitivno tako dokazuju i izjave ministra gospodarstva Darka Horvata koji kao robot ponavlja da je »modelu državnog saniranja brodogradnje došao kraj«. A na koncu, Marić je ovih dana izjavljivao i kako je istina da u Uljaniku i »3. maju« postoje financijske dubioze koje su kumulirane »jer se nije dovoljno rano anticipiralo« kakvo je stvarno stanje.

Ali što bi to trebalo značiti? U Vladi kao da zaboravljaju da se radilo upravo o tom istom, našem novcu, novcu poreznih obveznika koji je godinama, odlukama svih vlada, upumpavan u brodogradnju kroz jamstva. Zbog čega bi baš sad bio trenutak kad se odlučilo da to više nema smisla? I gdje je ista ova Vlada bila dok su radnici Uljanika i »3. maja« prije dvije ili tri godine upozoravali da će se dogoditi spirala dubioza, koja će završiti upravo onako kako danas završava – mogućim stečajem.

Isti taj Zdravko Marić bio je i prije tri godine u Vladi, tada u novom timu Tima Oreškovića. Radnici su i tada tvrdili da treba ubrzati procese restrukturiranja i žurno naći strateškog partnera za oba škvera. Zbog čega je taj isti Marić tek danas »prekasno anticipirao« te probleme? Koliko god se prala, ova Vlada neće uspjeti pobjeći i od vlastite odgovornosti za stečaj koji visi nad glavom četiri tisuće zaposlenih.

Aktualni premijer Plenković pokrenuo je u svom mandatu niz dobrih stvari: podržao je Istanbulsku konvenciju, dosta uporno i dosta uspješno zauzdava radikalnu desnicu, podržava ministricu obrazovanja koja ipak provodi naznake reforme školstva, porezno rasterećuje plaće. Nije sve potpuno crno. Ali na znanje i ravnanje: ova Vlada obavlja posao pogrebnih usluga za brodogradnju u Hrvatskoj, i to je svjesna odluka Plenkovića i njegovih ministara koja će ostati upisana u povijest moderne Hrvatske.

Bože daj strateških partnera.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.