Svjetski lideri

Apple više nije prvi po globalnoj prodaji mobitela: Možete li se sjetiti tko je još uspješniji?

Hina

foto: Max Pixel

foto: Max Pixel

"Njihov kontinuirani rast je impresivan, u najmanju ruku, kao i njihova sposobnost da uđu na tržište gdje je donedavno brand bio relativno nepoznat“, kaže IDC-ov analitičar Ryan Reith.



NEW YORK – Kineski Huawei po prodaji pametnih mobitela u svijetu u drugom ovogodišnjem tromjesečju prestigao je američki Apple, postavši drugi najveći svjetski proizvođač pametnih telefona.


Kineski proizvođač mobilnih uređaja prodao je oko 53 milijuna uređaja u drugom tromjesečju, što je za 40 posto više nego u istom razdoblju lani, podaci su tvrtki za istraživanje IT tržišta IDC, Canalyst i IHS Markit, koje prenosi američki CNN.


Huawei nije samo pretekao Apple, već je smanjio zaostatak za vodećim Samsungom. Naime, južnokorejska kompanija prodala je u tom razdoblju više od 70 milijuna telefona, što je oko 10 posto manje u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.




Na četvrtom mjestu po prodaji mobitela u svijetu kineski je Xiaomi, a slijedi ga Oppo.


„Kontinuirani rast Huaweija je impresivan, u najmanju ruku, kao i njegova sposobnost da uđe na tržište gdje je donedavno njegov brand bio relativno nepoznat“, kaže IDC-ov analitičar Ryan Reith.


Huawei se popeo na drugo mjesto unatoč tome što mu je pristup najvećem svjetskom gospodarstvu bio praktično zapriječen.


Kineski proizvođači pametnih telefona i telekomunikacijskih aparata, naime, teško dopiru do tržišta SAD-a, uglavnom zbog zabrinutosti tamošnjih dužnosnika da bi njihove tehnologije mogla koristiti kineska vlast radi prikupljanja obavještajnih podataka. Huawei je u više navrata porekao da njegovi proizvodi predstavljaju sigurnosni rizik.


Početkom ove godine međutim Huawei nije uspio ostvariti prvo partnerstvo s velikim američkim telekomunikacijskim divom, nakon što su u posljednjoj minuti prekinuti pregovori s AT&T-om. Ključ ulaska na američko tržište je dobiti potporu od mobilne telekom kompanije.


No, prodaja milijuna jeftinih telefona dobro funkcionira za Huawei u regijama Azije i Pacifika, gdje se i više nego udvostručila u odnosu na isto tromjesečje prošle godine. a snažan rast ostvario je i u Europi, Africi te na Bliskom Istoku, navodi IHS Markit.