Više od igre

SHARKTEAM PLASIRAO COLBY Tri brata s Grobnika strast prema igrama pretvorili u posao

Andrej Petrak

Igramo igre od malih nogu – Bruno, Paulo i Niko Šimac, sa svojom igrom, iznad Grobničkog polja / Foto Vedran KARUZA

Igramo igre od malih nogu – Bruno, Paulo i Niko Šimac, sa svojom igrom, iznad Grobničkog polja / Foto Vedran KARUZA

Colby se može isprobati na Android i Apple mobilnim uređajima, a već prvog tjedna privukao je 1.100 igrača. Radi se o arkadnoj igri u kojoj zamišljeni lik vodi borbu s raznim preprekama



Niko, Bruno i Paulo Šimac tri su brata iz Rijeke, koji ujedno čine Sharkteam, studio za razvoj igara, a ovog tjedna svijetu su ponudili svoju prvu igru, naslovljenu Colby, koja se može isprobati na Android i Apple mobilnim uređajima.


Svoju životnu strast i zabavu prije tri godine odlučili su pretvoriti u posao, a iz te početne ideje i želje nastala je ova arkadna igra, koja je u prvih pet dana po predstavljanju već privukla 1.100 igrača.


– Inspirirani ljubavlju prema igrama te svakodnevnom željom za nečim novim, boljim i zanimljivijim, uz određenu dozu znanja i puno volje za učenjem, odlučili smo našu maštu podijeliti s ostatkom svijeta. Nas tri brata igramo igre od malih nogu, na valjda svim igraćim konzolama koje postoje. Iz početne ideje i želje da se počnemo baviti razvojem mobilnih igara nastao je Colby, koji je prije postavljanja na Google Play i Apple store prošao polugodišnje beta testiranje.




Igru su testirali naši prijatelji i rodbina, a od svih smo dobili pozitivne komentare, koji pristižu i od prvih igrača koji su isprobali Colby. Unazad nekoliko godina pomno pratimo želje i potrebe potencijalnih korisnika, samim time trudimo se izbaciti što bolji proizvod, poštujući korisnike i zadovoljavajući opće standarde, objašnjava Paulo Šimac.


Tri brata s Grobnika strast prema igrama pretvorili u posao / Foto Vedran KARUZA


Tri brata s Grobnika strast prema igrama pretvorili u posao / Foto Vedran KARUZA



Osim u igre, cijeli Sharkteam od malih nogu također je zaljubljen u HNK Rijeku i Armadu, odakle dolazi i ime njihova tima.


– I brat i ja imamo iza sebe puno gostujućih utakmica. Propuštamo jako malo utakmica Rijeke, rekao je Paulo Šimac.


Sve sami financiraju


Troje mladih enuzijasta cijelu priču sami su isfinancirali, a razvojem igara bave se, uz dnevni posao, u svoje slobodno vrijeme.



Trojici braće plan je i dalje širiti ekipu Sharkteama pa bi voljeli da im se jave ljudi zainteresirani za razvoj igara, bilo da je riječ o programerima, dizajnerima, grafičarima, glazbenicima. Dobrodošli su svi koji mogu pomoći.


– Tkogod ima mašte može se baviti gamingom! Pozvani su svi zaintersirani doći kod nas, a mi ih možemo uputiti i na druge hrvatske timove, poput Nanobita ili Makine, s kojima smo u prijateljskim odnosima, rekao je Paulo Šimac.



– Nije bilo lako, prošli smo kroz svašta i suočili se s brojnim problemima, ali sretni smo što smo uspjeli izgurati ovu priču. Nadamo se da ćemo jednog dana uspjeti baviti se profesionalno isključivo razvojem igara, a do tog lijepog dana sva trojica moramo svoju egzistenciju osigurati drugim poslovima. Za sada smo non-profit tim koji sve potrepštine za izradu igara financira isključivo sam. Nakon posla, škole i fakulteta do kasnih noćnih sati svoju pažnju pridajemo izradi igara, što je vrlo zahtjevno no ipak želja za uspjehom i ljubav prema gaming svijetu jača je od umora. Želja nam je definitivno nastaviti i dalje u ovom poslu, a za to bi nam bilo potrebna i financijska injekcija i pronalaženje partnera, ali to je posao koji volimo, ističe.


Za početak, odlučili su se pozabaviti izradom zanimljive igre, kojoj je tema i sama bit balansiranje. No, ne ono na koje su svi naučeni, obično i dosadno, dodat će Paulo Šimac, već zabavno i maštovito. Colby je arcada u kojoj zamišljeni lik na zanimljiv način vodi borbu s raznim preprekama uz cilj što duljeg ostanka na životu, te otkrivanje bogatog programa od nekoliko svjetova. Omogućeno je dinamično upravljanje likom, zanimljiv popratni sadržaj kao i međusobno nadmetanje u rezultatu, putem Facebooka. Colby je prilagođen za sve uzraste.


– Cilj igre je lagano shvaćanje i upravljanje likom, a teško postizanje rezultata. Održavanjem ravnoteže i izbjegavanjem prepreka postiže se rezultat kojim je omogućeno neprestano nadmetanje. Tilt metodom igranja postignut je zabavan način upravljanja likom. Kroz igru omogućen je prelazak u više svjetova, čime se dobiva na dinamičnosti. Isto tako omogućeno je i sakupljanje novčića kojima se kupuje u marketu. Sam market sadrži bogato i zanimljivo dotjerivanje lika u igri. Svaki svijet sadrži 2D tehniku te raznolike prepreke karakteristične za svijet u kojem se trenutno nalazi. Animacije pridonose većem doživljaju, objašnjava Paulo Šimac.


Negativni bonusi


Igra započinje na balansiranoj podlozi. Padanjem prepreka otežano je kretanje, samim time i ostanak na podlozi. Osim prepreka sakupljaju se novčići i negativni bonusi koji donose otežano kretanje i nove prepreke. Uspješnim ostankom na životu prelazi se iz svijeta u svijet. Svaki svijet sadrži određeno vrijeme koje je potrebno provesti u istom te završava dinamičnim prelaskom u novi. Što duljim ostankom na podlozi te uništavanjem prepreka, rezultat raste i pruža neprestano nadmetanje.



Sharkteam već radi na nekim novim idejama, a sljedeći projekt koji bi se uhvatili jest multiplayer igra u srednjovjekovnom okruženju. Igrači bi kontrolirali životinjske likove koji bi bili nalik na plemića, viteza ili mađioničara, jedni na strani dobra, a drugi na strani zla, koji bi se međusobno borili.


– Sve bi se odvijalo poprilično brzo, plan nam je da jedna bitka traje oko minutu i pol, kako bi se zadržalo uzbuđenje. Trenutno još crtamo likove i razvijamo gameplay, a i ova igra također bi bila razvijena za mobilne platforme, najavljuju.



– U razvoju Colbyja koristili smo Unity engine. Grafički dio posla odrađen je u Photoshopu i Blenderu, a pri definiranju izgleda igre uzor su nam bile igre poput Crash Bandicoota koji i danas obožavamo igrati. Pokušali smo koristiti što više mogućnosti koje nam razni moduli Unityja nude i pritom smo jako puno naučili, što će nam itekako pomoći pri razvoju sljedeće igre. Bruno je bio zadužen za programski kod, što je definitivno bio najteži dio cijelog posla, objašnjava Paulo Šimac.


Urban Jungle


Poticaj su im drugi hrvatski timovi koji su uspjeli u izradi igara, od Croteama i njihova Serious Sam serijala, preko Nanobita do Makine.


– Čini nam se da smo zasad jedini koji se bavimo razvojem igara u Rijeci, a stalna inspiracija još od mlađih dana nam je ekipa koja je izradila igru Urban Jungle, s otvorenim svijetom, gdje je igračima omogućeno učiti se vožnji automobila po autentičnim riječkim lokacijama. Nevjerojatno je kako su uspjeli cijeli game engine izraditi sami, što je definitivno nešto u što bismo se i sami voljeli upustiti jednog dana, ako nam prilike to dopuste, dodaje Paulo Šimac.