Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 12° 1
Sutra: 12° 12° 1
19. travnja 2019.
Ispis članka: Avokado – tropsko voće koje možemo jesti sirovo, kao desert, namaz ili u salati - Novi List

NoviList.hr

Avokado – tropsko voće koje možemo jesti sirovo, kao desert, namaz ili u salati

Poželjan u dijetama

16. ožujak 2019 08:11

Napisao: Šarlota Brnčić

Pored zavidne količine kalija, ovo tropsko voće sadrži biljne masnoće, proteine, vlakna, ugljikohidrate, folnu kiselinu, kalcij, magnezij, mangan, željezo, fosfor, bakar, cink, natrij i selen

Foto: Pixabay

Latinski naziv za avokado je Persea americana i danas spada u grupu najzdravijih namirnica. Omiljen je u razvijenim zemljama svijeta jer je pogodan za dijetalnu ishranu, a najčešće ga nalazimo u predjelima i salatama. Avokado je odličan izvor vitamina, minerala i drugih korisnih tvari, a zbog visoke količine kalija, redovita upotreba avokada u ishrani ima blagotvoran utjecaj na centralni živčani sustav.

Otklanja napetost, osjećaj umora, poboljšava intelektualne sposobnosti jer potiče razmjenu živčanih impulsa u mozgu. Povoljno utječe na rad mišića i regulira odnos natrija i vode u organizmu.

Pored zavidne količine kalija, ovo tropsko voće sadrži biljne masnoće, proteine, vlakna, ugljikohidrate, folnu kiselinu, kalcij, magnezij, mangan, željezo, fosfor, bakar, cink, natrij i selen. Od vitamina se u njemu nalaze vitamin C, A, E, B1, B2, B3, B5, B6 i K. Sadrži i zdrave biljne masti, a u usporedbi sa nekim niskokaloričnim voćem, primjerice limunom, avokado ima dosta kalorija (160 kcal na 100 g), no ipak je cijenjeni dijetetski proizvod. Razlog je što utječe na snižavanje lošeg kolesterola zbog čega povoljno djeluje na srce i krvne žile. Zahvaljujući antioksidansima, štiti organizam od djelovanja slobodnih radikala.

avocado-1821778_1920

To su sve argumenti koji dokazuju da je avokado zaista zdrava hrana. Naročito se preporučuje osobama koje imaju probleme sa probavom, povišen krvni tlak, aterosklerozu, anemiju, dijabetes ili gastritis. Uz redovnu uravnoteženu prehranu i tjelovježbu, jela bogata avokadom mogu doprinijeti zdravlju organizma. Može se jesti sirov, kao desert (sladoled i kreme od avokada), kao namaz ili u raznim salatama te je zbog svoje mekane unutrašnjosti odličan sastojak svakog smoothija.