Magična privlačnost

Povratak domovini Italiji: Hrvatska premijera Fiata 124 Spider

Edi Prodan

Izvrsne vozne osobine - Fiat 124 Spider

Izvrsne vozne osobine - Fiat 124 Spider

Fiat 124 Spider napravljen je na osnovi Mazde MX-5 tako da greške nije moglo biti, ali unatoč tome tome vraća vjeru u sjaj talijanske automobilske industrije koja je niz godina bila u drugom planu zbog zahtjevne američke investicije



Iako je napravljen apsolutno po uzoru na najnoviju generaciju legendarnog modela Mazda MX-5, dakle skoro pa »copy/paste« metodom, Fiat 124 Spider ipak znači povratak Fiata Italiji, znači povratak Fiata Fiatu. Nakon konsolidacije poslovanja Chryslera, Fiatove američke akvizicije, došlo je vrijeme za oživljavanje europske, talijanske scene, a model 124 Spider je jedan od njih, istaknuo je to u uvodnom dijelu i konferencije za novinare održane u Rakitju povodom hrvatske premijere tog zanimljivog automobila Agim Skura, direktor marketinga Autocommercea.


Sam Spider je automobil koji unatoč tome što glavninu ima preuzetu iz MX-5, itekako uspjeva u oslikavanju svoje osobnost. Ponajprije ima u njemu i retro elemenata koji su podsjećanje na 1966. godinu kad se Spyder prvi put pojavio. Vidljivo je to na maski vozila, ali i na elementima uređenja unutrašnjosti.


U Abarth verziji


U Abarth verziji





– Zabava, užitak, odlične vozne osobine, stražnji pogon, težina od samo 1050 kilograma – sjajne su to odrednice za sve one koji u vožnji žele istinski uživati a posjeduje ih upravo 124 Spider, naglasio je u drugom dijelu predstavljanja Armin Slijepčević, regionalni koordinator prodaje i marketinga u Autocommerceu. Predstavljajući dalje taj Fiatov adut naglasio je i to kako koristi poznati 1,4-litreni Fiatov turbobenzinac snage 140 KS, s dva paketa opreme od kojih luksuzniju »lusso« ima i kožne obloge nekih dijelova unutrašnjosti, 17-inčne naplatke, unutrašnjost u crnoj boji. Karoserija 124 Spidera dolazi u osam boja, serijska oprema sadrži AFLS, prednja i stražnja LED svijetla dok je krov isključivo mekani, a otvara se i zatvara mehanički, odnosno ručno.


Žestoke dinamike


Žestoke dinamike



Vratimo li se »Multiair« motoru, uvidjet ćemo da mu je ubrzanje od 0 do 100 km/h 7,5 sekundi, maksimalna brzina 215 km/h te prosječna potrošnja 6,4 litre. Ovjes je straga multilink, ispred su dvostruka poprečna ramena. Automobili karakteriziraju i generalno laki materijali, kao što je naglasak stavljeni i na nisko težište. Pogon je, kako smo to kod roadstera i navikli – stražnji što omogućava sasvim posebne užitke u vožnji. Cijena osnovne verzije 124 Spydera je 245.700 kuna, dok »lusso« raste na 262.800 kuna. Standardno dolazi s mehaničkim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa dok je u tom paketu opreme moguć i s automatskim mjenjačem kad je nadoplata 15 tisuća kuna.


Abartovski uređena unutrašnjost


Abartovski uređena unutrašnjost



I sad kako bi se to uskliknulo u popularnim tv reklamama – no to nije sve! Model 124 Spyder dolazi i u – Abarth verziji. S čitavim nizom »osobenih znakova« karakterizira ga i jaki motor koji doseže 170 »konja«. Zahvaljujući tome do »stotke« stiže za 6,8 sekundi, a maksimalna mu je brzina 232 km/h. Prosječna potrošnja i emisija CO2 što iznosi 148 g/km ostaju isti kao kod modela sa 140 KS. Zanimljivo je i to da se Spyder 124 proizvodi u Hiroshimi, dok se Abarth sklapa u Italiji. Osim snažnijeg motora ima i efikasnije kočnice, ukrućeni su mu amortizeri, posjeduje sportski ispuh koji je blagotvoran po snagu ali proizvodi i jako uzbudljivi zvuk, a tu je i »drive mode selektor« koji omogućava odabir stila vožnje. Cijena, uz atraktivnu i autentičnu opremu i u vizualnom smislu, s ručnim mjenjačem u je 332 tisuće kuna, odnosno 351 tisuću s automatskim.


Prodajni se volumen se od 124 Spydera ne očekuje jer je njihov tržišni uspjeh nije u tom smislu razmetljiv, i ne samo u Hrvatskoj, no da blagotvorno djeluje na obnovu imagea i zanimanja za Fiat to čini – svakako.