Svjetska premijera

Mercedes A klasa: Totalni otklon od klišeja klase

P. N.

Kad se u najmanjem modelu koriste iskustva i rješenja iz najveće, skupocjene limuzine S, jasno je kako se nova generacija A-klase ističe kao jedan od najnaprednijih kompaktnih automobila današnjice



Po još uvijek nepoznatoj cijeni u Nizozemskoj je prošlog tjedna predstavljeno najnovije izdanje Mercedesa A klase. Vizualno, dogodila se evolucije, no kad je u pitanju tehnološki i sigurnosni napredak, A klasa je jedan od najnaprednjih automobila u tom segmentu. Ne treba to čuditi, posebno stoga jer se konstatacija donosi tek nakon statičke prezentacije, jer u A klasu je uvršteno jako mnogo rješenja koje krase jednu od najreprezentativnijih limuzina svih vremena – S klasu.


Ono što je također nepobitno – najmanji Mercedesov model u kompaktnu klasu unosi dizajnersku revoluciju u unutrašnjost. Nova generacija A-klase, između ostalog, opremljena je umjetnom inteligencijom s mogućnošću učenja i prilagođavanja zahvaljujući potpuno novom multimedijskom sustavu MBUX – Mercedes-Benz User Experience, kao i inteligentnoj glasovnoj kontroli s uporabom prirodnog govora. Jedinstvena značajka ovog sustava je njegova mogućnost da uči zahvaljujući umjetnoj inteligenciji.


Točnije može se individualizirati i prilagođavati korisniku čime se stvara apsolutno unikatnu kompoziciju digitalnog sustava vozila. Idemo dalje. Četvrta generacija A-klase se po prvi put može voziti poluautonomno zahvaljujući i sigurnosnim standardima koji su preuzeti iz S-klase – Active Distance Assist Distronic i Active Steering Assist još više podržavaju vozača u održavanju sigurne udaljenosti kod upravljana, a sada se i brzina automatski namješta u svim situacijama.

Nova A-klasa je narasla u svim smjerovima. Dužina joj je 4419 mm, širina 1796 te visina 1440 mm. Narastao je i međuosovinski razmak na 2729 mm čime se dobila prostranija unutrašnjost i veći prtljažnik, sada od 370 litara što je desetak posto više od prethodnika. Vozilo je vizualno produženo, a elegancija priziva i jako dobri koeficijent otpora zraka od 0,25 Cd.




Motori koji dolaze s početkom prodaje u lipnju su također zanimljivi noviteti. Tri su nova motora, dva 4-cilindarska turbobenzinca i jedan turbodizelaš. Slabiji 1.4-litreni A 200 raspolaže sa 163 KS, dok mu je prosječna potrošnja 5,1 l/100 km. Tu je i 2-litreni A 250 s turbobenzincem od 224 KS koji od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,2 sekunde uz prosječnu potrošnju od šest litara. Jedini turbodizelaš će na početku biti 1.5-litreni A 180 d snage 116 »konja« i s prosjekom potrošnje od 4,1 l/100 km.


Ono što je također jako zanimljivo, nova A-klasa će u opcijskom dijelu dolaziti i s pogonom na sve kotače.