Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
23. listopada 2019.
Ispis članka: HRVATSKI OKTANSKI HRAM Radovi na Automotodromu Grobnik u punom su jeku - Novi List

NoviList.hr

HRVATSKI OKTANSKI HRAM Radovi na Automotodromu Grobnik u punom su jeku

Rekonstrukcija staze

14. veljača 2018 06:48

Napisao: Miroslav Krpan

Vrijedi vjerovati ljudima i vremenskoj prognozi o kojima ovisi završni čin radova kako bismo prve proljetne dane 2018. godine proveli na Automotodromu Grobnik, hrvatskom oktanskom hramu 55

Rekonstrukcija staze teče po planu, a na proljeće bi trebala Grobnička ljepotica dobiti novo ruho

Dva su mjeseca prošla otkako su na Automotodromu Grobnik počeli radovi na rekonstrukciji trkaće staze i pripreme za polaganje novog asfalta na stazi dugoj 4.168,75 metara, što je prvi put korištena za utrku Prvenstva svijeta u motociklizmu, 17. rujna 1978. godine.

Od tada asfaltna podloga Automotodroma Grobnik nije mijenjana, pa tako zasigurno predstavlja raritet svjetskih razmjera.

Hladni zimski dani nisu smetnja većem broju radnika i desetak strojeva koliko se ovih dana nalazi duž staze obzirom da istovremeno teku radovi jedne od sedam predviđenih faza, ali istovremeno na više mjesta cjelokupnog kompleksa.

Već prilikom dolaska u zaleđe upravne zgrade Automotodroma Grobnik uočljive su promjene.

Zgrada što već četiri desetljeća prkosi vremenu dobila je novi plašt, zaštitne crno-crvene boje i upečatljiv naziv objekta koji će kroz dva mjeseca krenuti od »nule«, bit će to svojevrsni novi početak i to u značajnoj i znakovitoj godini kada se bilježi 40 godina od prve utrke održane na stazi automotodroma.

Ljudi i mehanizacija

– Zadovoljni smo ostvarenim, što više po određenim pokazateljima smo i koji dan, možda i tjedan u prednosti u odnosu na plan. No, završetak sveobuhvatnih radova čije je finale polaganje novog asfaltnog sloja bit će provedivo u prvoj polovici ili sredinom ožujka kada se očekuju temperature zraka i površine u periodu od šest i više dana zaredom potrebnih za kvalitetno prijanjanje asfaltne mase na površinu. Pri samom je kraju izmjena svih predviđenih pozicija pasica, odnosno betonskih rubnjaka koji su na nekim mjestima dobili i drugi uzdužni red. Radi se na izmještanju vanjske ograde automotodroma na pozicijama 16 i 22 čime će se dobiti šire i sigurnije izlijetne zone. Uvjereni smo da ćemo kraj ožujka dočekati u novom ruhu što nam daje novi podstreh udomaćivanja već sada najavljenih brojnih skupina motociklista i automobilista iz većeg dijela Europe, s opravdanim smiješkom ocjenjuje dosadašnji tijek radova Zdenko Šantić, direktor Automotodroma Grobnik.

Na sve se pazi

Uz sve radove koji su u tijeku, posebnu pažnju privlači i zona izlaska iz »Zagrebačkog zavoja« na ravni potez startno-ciljnog pravca koji s desne strane u smjeru vožnje doživljava znakovitu promjenu. S jedne strane na tom, ubuduće užem dijelu će se ostvarivati drugačijom putanjom veća brzina, ali istovremeno ulaz u »jedinicu« zasigurno će biti neznatno sporiji, ali sigurniji. Novim asfaltom prektit će se 55 tisuća četvornih metara staze i prilaza istoj, a zamijenit će se gotovo 2.300 metara pasica.

Automotodrom Grobnik ovih je dana veliko gradilište. Čekalo se četiri desetljeća, ali i dočekalo.» Prvi april« ove godine neće biti grobnička šala, bit će to dan kada će se već »debelo« voziti novim, zasigurno trenutno u svijetu najnovijim asfaltom jedne trkaće staze koja je svoj ne beznačajan svjetski renome stekla kasnih 70-tih i tijekom 80-tih nastupima najboljih svjetskih motociklista u okviru jedne od 13 održanih Grand prix utrka.

Radovi ne staju

Vrijedi biti strpljiv, vrijedi vjerovati ljudima i vremenu, pardon, vremenskoj prognozi o kojoj ovisi završni čin radova i planirati prve proljetne dane 2018. godine provoditi na Automotodromu Grobnik čime će ovaj hrvatski oktanski hram uistinu nositi naziv »Grobnička ljepotica«.